Blog >> szíj
Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.
Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.
Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.
És eljövé a téligumi ideje, mert valaki, akinek finga nincs arról, hogy milyen a normális időjárás, így akará. Csak reménykedni tudtam abban, hogy az autóváltás után használni tudom még a gumikat, hiszem 1 telet még simán elhúznak.
A viharfelhők már akkor gyülekezni kezdtek, amikor a két kereket egymás mellé téve konstatáltam, hogy biza a 185/60 R14-es kerekek vagy fél centivel kisebb átmérővel rendelkeznek. Hogy ettől az óra csalni fog, ám legyen, a nagyobbik baj az, hogy az amúgyis alacsonyan lévő dekni méglejjebb kerül. Szóval jók voltak a kilátások.
Aztán próbálnánk apuval felerőszakolni a felnit, de hát csak nem ment fel. Először a tüskére gyanakodtunk, hogy attól nem megy. Némi töprengés után pedig leesett, hogy a fékek miatt nem megy fel a 14-es felni. Nem fér be egyszerűen.
Örömtáncot járva hoztam meg ezek után a kényszerű döntést, mi szerint a téli felniknek és a guiknak menniük kell. Nem így terveztem, de én már nem tudom a hasznukat venni. A QV felni megmarad téli keréknek, a nyáriakra pedig már van egy cseles tervem :)