Még nincs kedvem róla beszélni, de azt elmondom, hogy másnap a kocsi készen lett.
És lehet hangoskodik a bontott szervószivattyúm, na ennek örülök. B......n meg szépen ott magában. Ejha.
A mellette lévő kis szíj is cserélve lett.
297.696Km
- Hosszbordás szíj (Contitech 6PK1400), feszítő- (Gates T39174) és terelőgörgő (Gates T36736)
- Levegőszűrő (Mann C 15 007)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])
100600km
Sok mindent kihagytam, pedig néha jó visszanézni, hogy mikor mi történet az autóval.
Most a hosszbordás szíj volt cserélve Gates-re, plusz feszítő és egy görgő.
Meg pár kisebb dolog volt még.
Nagyszervíz lett végrehajtva a kocsin. Nem vártam meg az újabb olajcserét.
Cserélve lettek:
-vezérlésmódosító
-vezérlésszett
-hosszbordásszíj
-vízpumpa
-fékolaj
-hűtővíz.
Szépen muzsikál a motor. :)
km: 91.230
Hétvégén kicseréltem a hosszbordás szijat, akkor át ellenőriztem a görögöket is. A vezető görgőnek volt egy kicsi logasa, ezért vettem ma egy újat Breda-rá esett a választás mert ez volt polcon :)
Hazaérve ki is cseréltem.
Az első féktárcsák régebbi beszerzésből vannak, a fékbetéteket és a hosszbordás szíjat tegnap vettem. A fékek még bírták volna, de a szíjra már ráfért a csere, és ha már megbontottam a szíj miatt az autót így kicserélgettem az első féktárcsákat, és a fékbetéteket is.
első fékbetét: 9190
hátsó fékbetét: 6060
hosszbordás szíj: 3170
Már tavaly télen hallani lehetett, hidegen gyújtás után, hogy meg meg csúszik és sivalkodik, de amint az idő megjavult, ez a hang is eltűnt.
Idén télen ismét előjött, azzal a különbséggel, hogy indulás után, menet közben is halványan hallani lehetett a sivalkodást.
Első körben csak hosszbordást cseréltünk, vezető görgője még okés, spanoló tárcsájának a csapággya picit kotyogós, de első körben újranyomtuk zsírral és ment vissza.
Hihetetlen, de a számítógép által dobott szíj nem passzolt hozzá, végül a negyedik boltbarohanás után került a kezünkbe a megfelelő hosszúságú...alfa rejtély :)
Valamivel halkabb lett a motortér, meg mintha jobban harapna, bár ez szerintem csak illúzió :)
Fotók nem a legjobban sikerültek, de látszódik a lényeg...pár helyen keresztben már megvolt repedve, meg teljes hosszban finoman repedezettek voltak a bordák.
km állás: 125.210
Kissé paráztam a még gyári feszítő és vezetőgörgő miatt - bár utólag kiderült hibátlanok - így ma délelőtt lecseréltem mindkettőt szintén gyárira.
Érdekes, hogy egyikben sincs benne a gyári jel, viszont teljesen egyforma a régi és az új.
A szerelés egyszerűen ment. Szükséges szerszámok birtokában bárki nekiállhat a cserének:
- csillagcsavarhúzó
- 5-ös imbusz
- 13 és 15 csillagvilláskulcs
- 19-es crova
Először jobb első kerék le, műanyag burkolat szintén le és elénk tárul a szíjtárcsa valamint a feszítőgörgő.
A feszítő görgőjét a 15-ös kulccsal elfordítani a rugó ellenében és leügyeskedni a szíjat. Én kifűztem a teljes szíjat ellenőrzés céljából, érdemes memorizálni az útját.
A szíj barázdáiban találtam pár fémszilánkot, gondolom ez hallatta a fura hangokat (most csendes :)). Ezeket kipiszkáltam, a szíj tiszta lett.
A feszítő 13-as fejű csavarját kitekerni és lent is van.
A vezetőgörgő 15-ös fejű csavarját kitekerni.
Ellenőrizni a generátor, a kompresszor és a szervo tárcsáját.
Új görgőt helyére, feszítőt helyére (van rajta egy felöntés, ami a blokkba pászol, arra figyelni). Csavarokat jól meghúzni.
Szíjat befűzni, minden tárcsára ráilleszteni.
Most jön a trükk.
Nekem a kerék felől sehogy sem sikerült annyira elfordítani a feszítő görgőjét, hogy a szíjat rákapassam, így felülről próbálkoztam. A 15-ös csillagvillás pont elfért a motor és a váznyúlvány között (a szíjat a kulcs felett kell elvezetni), sőt a lazításkor a kulcs beakadt a klímacsövek konzoljába, így mindkét kezem felszabadult. A szíj feligazítása ezután pofonegyszerűen ment.
Kulcsot le, feszítő a helyén, szíj útját ellenőrizni, főtengelyt a 19-es crovával párszor körbe és lehet indítani a motort.
Mehet vissza a burkolat és a kerék.
Kész :)
Megadta magát a hosszbordásszíj feszítője. Eltört ketté. A mutatványt még a szíj bánta, szerencsére a vezérműszíjhoz nem került be semmi.
A feszítőről annyit lehet tudni, hogy 6 évvel ezelőtt került bele az autóba, élt 45.000 km-t. Elég korán feladta a harcot. Dayco gyártmányú volt.
Ezúttal Gates került bele Dayco szíjjal. Az alkatrészek beszerzéséért köszönet Andykának..
Ma ki lett cserélve a vezérműszíj, vezetők, görgők, vízpumpa, balansz szíj, hosszbordás szíj. Az alkatrészeket és a várakozás idejére a jó társaságot Erhard biztosította. :)
km.: 211.403