Blog >> ablakmosó >> ablaktörlő

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-02-20

Vettem téli szélvédő mosót, egy tömítést az olajszűrőt tartó konzol alá...
Még vettem ablaktörlő lapátokat, sajnos nem az volt a dobozban mint amire számítottam...

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2014-01-06

Hibajelenség:
Az ablakmosó folyadék késve ért a szélvédőre, és eleinte csak pisilt.

Hála az enyhe időnek, rászántam magam a szerelésnek.
Első gondolatom a visszacsapó szelep meghibásodása volt, ami a műanyag rostély alatt helyezkedik el. Tehát ezt le kell bontani, hogy kiderüljön a turpisság.
Maga a szelep a jobb oldali rostély alatt van, ha csak ez érdekel, akkor a karokat nem kell leszerelni. Én viszont leszedtem mindkettőt, ha már hozzányúlok jelszóval.
Összesen 7 csavart kell kitekerni (4 csillag, 3 torx), valamint a két kar egy-egy 8-as anyáját. A rostélyokat még erős műanyag patentok fogják a szélvédő alatt. Ha megindul pl. középen (ezek a patentok hosszabbak) egy lapos csavarhúzóval felfeszítve, akkor a többi már könnyen jön.

A művelet után feltárul a levéltár:)
Porszívóval nekiestem a 10 éves szemétnek. utána jöhetett a szerelés.
A szelep szétszedhető, sérülést nem láttam rajta, a membránja ép volt, így összeszereltem. Ez jó. Viszont a csatlakozó csövek gyanúsan könnyen jöttek le, ezért mind a három végét visszavágtam 1-1 centivel. Így újra szorosan illeszkedik.

Kiszedtem a törlő mechanikát átvizsgálás céljából. Sajnos teljesen száraz volt és a beszivárgó víz felületi rozsdát eredményezett a tengelyeknél. Kopás jelentkezett, de még nem kukás a tengely (kb 0.5mm). A gömbfeleknél a gyári zsír kirakódott a peremekre, így az is száraz volt.

A tengelyt egy zégergyűrű tartja a helyén, lepattintható, utána kihúzható a helyéről. Alapos zsírozás után ment vissza. A gömbfejekhez szintén tömködtem zsírt.
Most már vehet vissza a helyére.

Eredmény:
A mosó azonnal nyomja és a mechanika síri csendben dolgozik :)

Délben gyakorlatilag befejeztem a munkahetet és pont azon gondolkodtam, hogy elszaladok az építkezésre a zárat lefúratni. Aztán észhez kaptam: szombat délelőtt Marcit viszem Nyékre, visszafelé útba esik keresztapám, akihez ráadásul a háza miatt amúgy be kell térjek...Így hát délután - 2 részletben - előkészültem az akcióra.

Bölcsibe menés előtt leszereltem az ablaktörlőt és kiszereltem a motorját a szombati próbához, a lyukat fehér sziloplaszttal kinyomtam :-) Szintén kivettem a tartályát, mindössze két csavar az egész. Két dologra derült fény:
1. mivel nincs bent a csomagtartókárpit , a tartály mögött remekül látható-hozzáférhető a kerékdob púpja, ez majd a javítás utáni festésnél nagyon jól jön.
2. a tartály oldala alvázvédős volt, tehát a korábbi okos lakatos arra sem vette a fáradtságot, hogy kiszedje, gondolom milyen munkát végezhetett mögötte :-(
(eleve mit keres ALVÁZvédővel ilyen helyen, amíg élek meg nem értem...)

Nem mellékesen az üregbe benézve és világítva megláttam a kultikus "Disegno di Pininfarina" embléma (a balos felújítandó) rögzítését: valami bepattanós műanyagtüske tartja 2 helyen. A leszedés mikéntjén még agyalok, de az biztos, hogy kívülről a táblát feszegetve csak eltörném :-(

A tankbetöltőt csak ellenőriztem, a megoldott bilincs leesni nem tud, igaz visszazárni sem sikerült. A gumiharang sem akar lecsúszni a csőről, de ha mégis, szerintem maximum zárt térben sokáig állva lenne gond belőle, menet közben legalább kap a tank levegőutánpótlást. Igazam is lett, a bölcsi előtt ellenőriztem és csak úgy szuszogott fogdosás közben, egyből eszembe jutott, hogy a tank levegőztetőjét is meg kellene nézni, mert most már annak a szerelőnek sem hiszek, aki állította, hogy az rendben van, különben miért lenne akkora vákuum a tankban, valahányszor kinyitom tankoláshoz????

A második etapban már csak megállapítottam kicsit behatóbb vizsgálódás után, hogy Nyéket is kibírja a szimplán a betöltőre rátolt gumiidom, illetve ellenőriztem a donor-ajtózár meglétét.