Blog >> lapát
Nem tervezetett beavatkozások: szervóolaj folyása a szervócsőből és hátsó rugótörés miatt.
- Szervócső (gyári)
- Spirálrugó, hátsó x 2 (Japanparts, gyári eredetiből TI rugó érkezett, ezért gyorsan lépni kellett)
- Lengéscsillapító porvédő+ütköző x 2 (Febi)
- Toronyszilent (Febi)
- Szállítási költség + Munkadíj
Az idén beszerzett Magnetti Marelli ablaktörlő lapátokat az elviselhetetlen hangja és rossz törlése miatt lecseréltem SWF-re.
Km óraállás: 143 894
Cserés lett az ablaktörlő lapátom.
Magnetti Marellit vettem, a márka minimum illik az Alfához.
Méret: 580/450 mm.
Egy hónap használat után nincs vele gondom.
Vettem téli szélvédő mosót, egy tömítést az olajszűrőt tartó konzol alá...
Még vettem ablaktörlő lapátokat, sajnos nem az volt a dobozban mint amire számítottam...
Ismét egy kis DRL fejlesztés, mostmár olyat raktam be ami minden szempontból megfelel.
Ebben benne van az összes megfelelősségi tanusítvány, és még jól is néz ki. Kicsit fura, hogy közelről nem tűnik valami nagy fényerejűnek, ugyan akkor távolról meg nagyon élesen látni.
Plussz kicseréltem az ablaktörlő lapátokat is, meg kapott egy klímafertőtlenítést is.
Valeo lapátok 1,5 évig bírták, Én keveslem, más szerint teljesen normális. Most kipróbáljuk a Marellit.
Első tapasztalat nem túl jó. Csíkot húz a bal. Hajlítgatás. Ezután a jobb alul szélen nem töröl. Tüzetesebb szemrevételezésre láttam, hogy meg kell fordítani, a rögzítőn a logó fejjel lefelé van a lapát leszorító él irányához képest.
Így már jobb. Bal csíkot húz, de legalább csak felfele, vissza nem. Így marad.
4 hónap után, egyik napról a másikra hangos, nem töröl, elpattog.
Kuka. Többet ilyet nem veszek.
következő ismét valeo lesz
Már elkezdett hártyásan törölni a BOSCH ablaktörlő lapát, ezért vettem bele REFILL-t, vagyis gumit. Nem volt egyszerű szétszedni a blade törlőlapátot, de a gumit végül is bele tudtam helyezni, de a tövénél, ahol a kar csatlakozik, valami hullám lehetett benne és pont szem magasságában csíkozott. Így mennie kellett, BOSCH-t (Foscht) többet nem akartam már magam előtt látni, így Good Year blade lapátokat vettem.
Ehhez járt 3 vagy 4 féle csatlakozó, így simán fel lehetett tenni a BOSCH helyére. És még jobban is néz ki, még kevésbé áll ki a szélvédő síkjából. ;)
Ez végre jól töröl!
ui: Kellett egy 55 és egy 41 cm-es. A kisebbiken nincs feltüntetve Alfa, de nem érdekes
Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat.
GoodYear lapátokra esett a választás, elém 55cm az anyós oldal elé 53cm.
Katalógus szerint ez a gyári felállás.
A hátsó ablaktörlő karnál csak a gumit cseréltem. Ide a megmaradt anyós oldaliból szoktam vissza vágni a gumit, mert az mindig sokkal jobb állapotban szokott maradni, és most valamivel szebben töröl, de nem az igazi.
Update: 2018,01,18 vettem még egy készlet lapátot, ezek kettesével voltak csomagolva. Így maradt egy tartalék, a kisebbiket meg vissza vágtam, hogy hátul is úgy töröljön, ahogy kell. Plussz vettem egy új porral oltót is az autóba, teleszkópos jégkaparót, meg egy olajszűrő kulcsot.
Fűtés hol van, hol nincs.
A képen a bűnős. Neve: fűtés terelő lapát állító motor.
Átgurultam Várpalotára a Csörgő Autószervizbe.
Maximálisan elégedett voltam.
Amint megvan a cseredarab berakják.
Plusz: Szelepfedél tömítés is cserés.
A fóliázás miatt szélvédőt cseréltettem, ahogy az előző blogbejegyzésben részletesen kifejtettem. Mivel az eddigi lapátok teljesítményével nem voltam teljesen megelégedve, csíkoztak - sőt, én úgy láttam, hogy enyhe karcolást is hagytak az üvegben - ezért mindenképp új lapátokat akartam az új üveg mellé, hogy azt nehogy tönkretegye.
Droberto barátom ajánlásával így a Bosch Aerotwin mellett döntöttem. Roberto még a nagy kedvezményt is elintézte az Unix-nál nekem, így a 450-es és az 575-ös lapát csak 3605, illetve 4118 Ft-ba került. A katalógus szám A084S. Nagy köszönet neki ezúton is.