Az utastérbe bejött a füst, főleg piroslámpáknál, dugóban. Lementem az aknába hogy felderítsem a helyzetet, de egy perc után kifolyt a szemem. Azért azt még láttam hogy a flexicső tiszta korom, és rendesen kifúj.
Körülnéztem a neten, a Bárdy-Unix és más kipufogós cégek is drágábbak voltak mint az Alba Autó. 2930 brutto (plusz postaköltség)áron háromrétegű csövet küldtek nekem, aminek azért örültem mert a gyári is csak kétrétegű volt.
Lekaptam, kivágtam, fölraktam, megpöttyöltem, leszedtem, végigvarrtam, megint fölraktam. Na azért nem volt ilyen gyors, két órát eltöltöttem vele, és úgy néztem ki mint a kéményseprők.
A következő a hűtőcsere lesz mert porladnak a lamellák, komplett sorok eltűntek már. De amíg nem látom a vízhőfokon a változást, addig marad.
Képek:
A hátsó dob cserénél látszott a szöveten, hogy kifúj kicsit. Ez napok alatt rohamosan pusztult és már egész hangos volt. Kicseréltettem.
Ma végre, jó sok halogatás után eljött a pillanat, amikor is ki lett cserélve a picit kifújó flexicső.
Bosal 265-331 került be. Ez tökéletesen illik a gyári helyre. (54mm a gyűrűinek belső átmérője - így ráhúzható a gyári csövekre - és 200mm a teljes hossz.)
Az nagyon pozitív, hogy a szakasz, amelyben a flexicső található, kiszerelhető. Így kényelmesen, az autón kívül lehet a cserét elvégezni. (Csak az összepontozás idejére kell betenni.)
A végdob előtti csőrögzítést is újrahegesztették. Ez 10 évesen már eléggé elkorrodált, így érdemes rendbetenni.
Budafokon, Felényi Laci bácsi műhelyében cserétettem ki, akik precízen és baráti áron dolgoznak. (A legkorrektebb kasztnis, akit ismerek.)
A legközelebbi kipufogóval kapcsolatos akció valószínüleg a végdob (esetleg a katalizátor?) cseréje lesz...
Grando tapasztalatai szerint egyes MTS dobok táblája alatt ott figyel az Alfa logó is, úgyhogy jó esély van rá, hogy ilyen lesz a végdob. Elvégre 10+ évet kibír a gyári és még halk is. Szóval itt nem akarok feltétlenül elkezdeni kísérletezni.