Blog >> flexibilis
Megvolt az ottalvós buli, úgy néz ki megoldódott az olajfolyás probléma. A hiba fő oka az olajtermosztát ház feldele volt, az kapott egy új tömítéskészletet. Ezenfelül az olajhűtőre menő csövek is cseréve lettek. Így már volt értelme a motortartó cseréjének is.
Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)
A kipufogó flexibilis cső cseréje meglepő "traktorhang" csökkenést okozott :D
A hátsó dob cserénél látszott a szöveten, hogy kifúj kicsit. Ez napok alatt rohamosan pusztult és már egész hangos volt. Kicseréltettem.
Tavaly decemberben elvittem a kipufogót meghegesztetni, mert zörgött, meg elszakadtak a tartógumik. A rángatástól és ütögetéstől kiderült, hogy a katalizátor csörög-zörög, a flexibilis csőnél kifúj.
Tegnap megjött az új katalizátor és a flexibilis cső, ma beszereltettem. Jó lett, nem érezni, mint ha lefojtaná valami.
Viszont akkora rezonancia van az utastérben bizonyos fordulatnál, hogy komolyan zavaró.
Km: 214.200
A fehérvári Kipufogó Doktor elköltözött ugyan, de még mindig gyorsan és jól dolgoznak. Ma kicserélték nekem a kissé korhadt flexibilis csövet egy csillogóbb darabra. Furcsa, milyen halk lett az Alfa a ma reggeli önmagához képest.
A szerviz amúgy a Haleszról elnevezett park mellé költözött. :)
Ma végre, jó sok halogatás után eljött a pillanat, amikor is ki lett cserélve a picit kifújó flexicső.
Bosal 265-331 került be. Ez tökéletesen illik a gyári helyre. (54mm a gyűrűinek belső átmérője - így ráhúzható a gyári csövekre - és 200mm a teljes hossz.)
Az nagyon pozitív, hogy a szakasz, amelyben a flexicső található, kiszerelhető. Így kényelmesen, az autón kívül lehet a cserét elvégezni. (Csak az összepontozás idejére kell betenni.)
A végdob előtti csőrögzítést is újrahegesztették. Ez 10 évesen már eléggé elkorrodált, így érdemes rendbetenni.
Budafokon, Felényi Laci bácsi műhelyében cserétettem ki, akik precízen és baráti áron dolgoznak. (A legkorrektebb kasztnis, akit ismerek.)
A legközelebbi kipufogóval kapcsolatos akció valószínüleg a végdob (esetleg a katalizátor?) cseréje lesz...
Grando tapasztalatai szerint egyes MTS dobok táblája alatt ott figyel az Alfa logó is, úgyhogy jó esély van rá, hogy ilyen lesz a végdob. Elvégre 10+ évet kibír a gyári és még halk is. Szóval itt nem akarok feltétlenül elkezdeni kísérletezni.
Elöregedett a szívócső vége, ami belemegy a folytószelep-házba. A flexibilis résznél kirepedt. Mivel időközben változtattak rajta és a kartergázcső becsatlakozása hátrébb került, így a kartergázcső feszült. később az is elrepedt. Mindkettőt cseréltem gyári újra.
(a szívócső 10000, a kartergázcső 8200ft)
Igazából a szívócsövet már tavaj nyáron kicseréltem, csak nem emléxem pontosan mikor :)
Ma ki lett cserélve a kipufogómon a flexibilis cső, mert 1000-2000 körüli fordulaton csörgő-zörgő hangot adott. Bosal került fel a helyére, Csöri hozatta és egyik kollégája cserélte ki. A cső 5.000 Ft-ba került, a szerelés pedig 3.000-be.