Blog >> cső

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-28

A motortérben a nyomó csőnél észrevettem egy pici benzin szivárgást. Húztam egy kicsit a bilincsén, erre elkezdett szivárogni a visszatérő ágnál. Ezen már nem lehetett húzni. Vágtam le egy picit mind két cső végéből. Az újra rögzítés után már nem szivárgott, meg nem is kellett annyira meghúzni a bilincseket sem.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-11-26

Erős sivító és kerregő hang jött a vezérlés felől.
162e km-nél egyébként is aktuális a vezérlés csere, bár a lánc még nem csörgött.

Vezérlés csere mellett döntöttem.
Febi láncszett került bele DZ-nél.
Vezérlés szett+tömítések+olaj csere+munka: 290.000Ft

Az ijesztő hangok a hidraulikacső elfáradása és az emiatt elvesztett olaj miatt voltak. Csere. Anyag+munkadíj 66.000Ft

A hátsó lökhárítómnak már egy éve nekimentek és eddig halogattam a fényezést. Most azt is megcsináltattam.

km.: 162.203

>> SzervizCsongi // Alfa Spider / GTV Gtv // 2021-03-31

A vezérléscserekor a leengedett hűtővíz igen szép volt... vagy száz éves és az alsó hűtőcső is. Zoli bátyóval persze mindkettőt cseréltük és azt a csúnya offos tágulási tartályt is bontott gyárira visszacseréltük.

240. 256 km

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-07-05

Elment a gáz a klímából mint kiderült a kompresszor és a hűtő közötti szakasz eresztett, vélhetően a korábbi intercooler kiszerelésekor megstresszeltem kicsit. Új cső 33k volt, töltés 16k. A cseréhez a teljes motortérben lévő csövezést ki kellett bontani, mert az egyik toldást nem tudtam máshogy bontani. Új tömítéseket is kapott a régi cső ill az újat tömítéssel szállították.

Album...

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-04-14

Már így is mókolva volt az egyik csatlakozó, most telehugyozta a motorteret gázolajjal. Ugyan már nem a csatlakozó miatt, hanem a gumicső fáradt el. Ezért komplett csere lett..
Persze csere közben az egyik rögzítő peceknek el kellett ugrania. Azt hittem, hogy a motortérbe esett le, így ott kezdtem el keresni. A pecket nem, de egy leszakadt tőcsavart találtam a motorvédő burkolaton a vezérlés vonalában, de szerencsére, csak a kipufogócsonk egyik rögzítő csavarja. Még nem fúj ki, de orvosolni kell ezt is hamarosan.
A pecket az autó orra előtt találtam meg a fal tövénél.

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-10-29

A motor tetején az injektor csatlakozóknál van egy pici cső (résolaj cső a neve), ami kissé megrepedezett és szivárgott belőle a gázolaj. Nyilván pár cseppről beszélünk, de ki kellett cserélni mihamarabb ezt a csövet, mert az utastérben érződött a gázolaj szag, bekapcsolt ventilátoroknál.
Vettem is 3.2 mm belső átmérőjű résolaj csövet, mert ez való a kocsiba (a drágábbat vettem, GATES márkájú, 2500 ft métere). Olcsóbb 4mm-eset is vettem a biztonság kedvéért...
Nagy nehezen sikerült beraknom a 3.2-eset a helyére. A gázolaj szag azonnal eltűnt :)

>> Tuning és extraJudy // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2018-09-25

Sziasztok!

Rendelt valaki ilyen csővet?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Abgasanlagen/Ragazzon-Edelstahl-Mittelrohr::4792.html

Ha igen akkor milyen lesz a hang?
Hátul eredeti a dob.

 
>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-07-22

Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, most a szervó csöve adta meg magát. Úgy néz ki ez a 2.4-esek jellemző kopóalkatrésze , 200e km felett. Be van ütemezve a cseréje, addig töltögetem, illetve ráhekkeltem némi burkolatot, hogy ne spricceljen, és lehetőleg ne a generátorra folyjon.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-01-19

Megvolt az ottalvós buli, úgy néz ki megoldódott az olajfolyás probléma. A hiba fő oka az olajtermosztát ház feldele volt, az kapott egy új tömítéskészletet. Ezenfelül az olajhűtőre menő csövek is cseréve lettek. Így már volt értelme a motortartó cseréjének is.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-29

Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)