Blog >> spoiler

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-02-28

Véglegesedni látszik a forma (0228), ezután most már 'csak' üvegszálba kell öltöztetni. Hétvégére készen lesz már valamennyire, akkor kerülnek fel újabb képek. Ja, és nem a szokásos csirkeháló lesz benne.. :):P

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-02-20

További faragás eredménye (0219) látható az alábbi képeken. Az alsó "légbeömlő" magassága csökkent, eltűnt a rendszám helye.. és egyéb átalakítások után így néz ki most. Lassan de biztosan haladunk a tökéletesség felé:) A képek lehet, hogy nem adják vissza, de elég sok változáson ment át az első variációhoz képest. És még van mit..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-02-07

Alakulás (0207)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-01-29

Egy alapos fürdés után (0129) elindultunk Fanat-X-ékhez, hogy felpróbáljuk az új szerzeményt, a GTA lököst az alfára, az idő nem éppen nekünk kedvezett, de a próba megvolt, állt ahogy állt, a végeredmény lesz a fontos:) Némi előleget ott hagyva, megegyeztünk, hogy kb. egy hét múlva lesz a következő tali, amikor már valami forma kialakulóban lesz, újabb próba és folytatódik a munka tovább.. Addig is: jöjjön a tavasz!

valami ilyet szeretnék..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-01-29

diffúzorlemez alapozás, fényezés, felszerelés.. újra.. (0129) most megint szép, megint jó

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-01-21

Egy szép napon rátaláltam az egyik legszebb első lökhárítóra, ami csak létezhet 156-os Alfához. Nem GTA, nem Cadamuro, hanem Cadamuro-GTA. Nekem is furcsa volt először, de mindkettőnél szebb:) Szerintem. Egyetlen problémája van: "For Alfa 156 GTA (not suitable for other 156 variants)." GTPeti segített lelevelezni az Alfistivel, hogy biztosak-e ebben az állításukban. Sajnos igen. Így kicsi elkeseredés után tovább keresgéltem és leltem rá a megoldásra. Mivel a gyári GTA lökhárító se menne fel a gépre, ezért rendeltem egy utángyártott lököst (GTA-look), amit nem GTA-ra terveztek. Ez már meg is érkezett (0121). Ezzel is elég nagy szerencsém volt, mert nem kellett külföldről rendelnem, sőt.. volt egy fazon, aki ezt berendelte, letette az előleget és nem ment érte. Én pedig annyival olcsóbban jutottam hozzá:) Viszont ezzel még nincs vége. Beszéltem a Fanat-X-szel, hogy mibe fájna nekem ennek az átalakítása, hogy úgy nézzen ki, mint amilyet szeretnék. Elküldték ajánlatukat és így jövő hét pénteken már el is kezdődhet a munka. :)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-06-07

Majd' két hónap után, újra felkerült (0607) a helyére a "diffúzor" lemez. Legalább lesz mit leszakítani megint. :) illetve az egyik hővédő lemezt a helyére csavaroztuk, mert csörgött..

[Költségeim: anyag+munkadíj+csavarok]

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-05-27

És végre elkészült. Azaz majdnem kész. A toldat a helyén van, bele került középre a rács is, de a kipufogó mellett még nagy rés tátong. A kipuff végződéseket meg kell igazítani, kicsit belül vannak, meg egy hangyányit lejjebb is fognak kerülni. Erre a műveletre holnap fog sor kerülni. És majd ide a rács csak ezek után lesz berakva, de erre még nem tudom mikor lesz alkalom. Lényeg, hogy az optika lassan véglegessé válik. :-)
Valamint az első lökhárító is újrafényeződött, ismét szépséges lett, eltűntek a kavics nyomok. :-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-05-20

Végre fényezőhöz került a toldat. Már le is van alapozva. Viszont úgy döntöttem, hogy a sok kavicsfelverődés miatt az első lökhárító is kap egy teli fényt. Muszáj, mert darabokban esik le a szín az autóról... Így ez kicsit meghosszabbítja a folyamatot, de legalább egyszerre le lesz tudva, és AlfaCity-re rendben is lesz.
Ma voltam festéket venni, innentől már rajtam nem múlik semmi (nem mintha eddig miattam húzódott volna a dolog). :-)

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-05-17

...szóval szép a cucc, még a 17 éves szűz lányok is utánafordulnak, de ők sem tudják, hogy a plusz kilókat bizony nem bírják kiemelni a gyári teleszkópok.
Jó, egyébként is erőtlenek már kissé, télen birkózni kell a csomitér ajtóval, de hát 13 év, az 13 év.
Viszont keresgéltem, és kiderült, hogy az Audi A6 97-00 teleszkópja minden méretében, és a csatlakozófejekben is megegyezik az Alfáéval, viszont 200 N-al többet tol.
Egy próbát megér, gondoltam, és nekiálltam a cserének...ami nem egyszerű dolog, mert ha igazán hozzá akar férni az ember, a legjobb, ha befekszik a csomagtartóba. Érdemes egyedül végezni a dolgot, mert erősen tekintélyromboló látvány, ahogy az ember fetreng a hombárban, de egyúttal a veszélyt is az egyedüllét jelenti, mert ha nem támasztjuk ki alaposan a tetőt, az első nehezen kioperált teleszkóppal a kezünkben könnyen zárt osztályon találhatjuk magunkat. Aztán ha nincs senki sem hallótávolságban...
Mindenesetre a plusz 40 kg pont elegendőnek bizonyul a Lester esetében, Gombnyomásra pár centit elemelkedik a tető, de nem csapódik fel. 20-25 cm nyitás körül viszont felhúzza, és stabilan tart.
Hát ez nagyszerű :)