Elvittem az autómat leszervizeltetni.
Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.
Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689
Km óra állás: 182200 - 2014-MÁJ-10
Olaj+szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere:
C 1589/3 MANN-FILTER légszűrő 1 x 4 386.-Ft
W 712/16 MANN-FILTER olajszűrő 1 x 2 309.-Ft
X55E/B02 CHAMPION EASYVISION KIT 2pc törlőlapát 1 x 3 792.-Ft
K1035A FILTRON szűrő, utastér levegő 1 x 2 167.-Ft
10475015 SELENIA RACING 10W-60 5L motorolaj 1 x 18 802.-Ft
Szállítási költség 1 x 1 600.-Ft
Fizetendő 33 056.-Ft
Úgy vettem az autót, hogy frissen volt cserélve a vezérlés. Aztán gyanús lett, hogy talán mégsem teljesen. Kiderült, nem teljesen... Aztán gyanús lett, hogy teljesen nem. Kiderült, hogy teljesen nem...
Azt nem értem, minek kellett ezt kamuzni? Mondjuk pl azért, hogy annyiért megvegyem, amennyiért megvettem... Tanulópénz... Utálom.
De most akkor minden cserélve, és innen akkor már biztos talajról tudunk továbblendülni.
Ja, cseréltettem olajat is, szűrőkkel, és pollenszűrőt is.
Nyaralás közben átugrottunk Várpalotára olajcserére és egy kis átnézésre. Mivel kb. 20e km-rel ezelőtt volt egy fullos olajcsere a Rieglernél (van róla számla) így a gázolajszűrő és a légszűrő cserét elnapoltuk, csak friss olajat (Selénia WR PE 5w30), olajszűrőt és pollenszűrőt kapott. Közben megnéztük alulról és úgy általában. Úgy néz ki nem nyúltunk nagyon mellé, korrektül néz ki minden. Következő szervíznél kicserélünk mindent amit érdemes, most egyelőre ennyi elég volt.
2012.04.27. újabb szerviz.
Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.
A futóművet is beállíttattam.
Óra szerint: 61 041 km
2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.
Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.
A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km
Áruló lettem! De van rá megfelelő magyarázatom. :)
Kicsit kitolódott az olajcserém, de a 20ezerbe így is simán belefértem. Nem lett úgyse gyilkolva az autó.
És most jön az árulás: Mivel kicsit csipegeti a gép az olajat (valahol folyik+szelepszár-szimering) ezért nem Seléniát kapott hanem arany Liqui-Moly 10W40-et. Állítólag ez is nagyon jó minőségű olaj, csak ezért mertem beleönteni.
Az olajon kívül természetesen az olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő is cserélve lett.
Km: 199100
Kapott az autó mindenféle szűrőt és friss Selénia 20K Alfa Romeo olajat. Km: 182945
Olaszűrőből, levegőszűrőből és üzemanyagszűrőből a drágább és gyári minőséget kapta (MANN Filter), pollenszűrőből pedig Corteco márkájút kapott. Az üzemanyagszűrővel igencsak megszenvedtem, kb 0,5 liter benzint sikerült is magamra locsolni. :)