Blog >> hőgomba
Előjött egy elég idegesítő hiba a gépen,reggel első indításnál(lényegtelen hogy 10 vagy 30 fok van) ingadozik az alapjárat(értsd kb 700 és 1000 között).ha adok neki gázt lényegtelen mennyit úgyse nagyon veszi észre kis idő múlva elkezdni kipörgetni majd ha elpörgetek 2-3 ezerig és elengedem a gázt beáll emelt alapjáratra.Onnantól megszoktam várni hogy visszaálljon az alapjárat 1000 körülire és indulok,a gép teljesen erőtlen sokáig kell csúsztatni a kuplungot hogy ne fulladjon le,majd 2 de inkább 3-ezres fordulaton kell vele közlekednem mert megtorpan.Ha csak 1-3 órára rakom le akkor indításnál már semmi baja sincsen,8 óra munka után újrakezdni a reggeli szokását. gyertyát cseréltem ötezer kilométerrel ezelőtt,gyönyörű sötét fekete volt, az egyik(kettő) még olajos is,a többi inkább csak benzinben ázott,ezt betudom annak hogy 2km-t mentem vele hidegen és utánna cseréltem.bár akkor sem feketének kellett volna lennie. Nos a szép az egészben hogy betudtam légtömegmérő hibának és vettem egyet ,bosch volt benn (0280217111),meat & doria márkát vettem 27000 pénz volt,beszereltem és reggelig nem is piszkáltam,majd reggel vártam a csodát de nem jött ,épp ugyanazt csinálta. Új ki be a dobozba régi be és azóta is csak van.Semilyen motorhiba jelzőlámpa nem világít ,még hőfok jeladóra gondoltam,bár valószínű szervíz lesz belőle.Ez még várat magára.
Az előző postokban felbukkanó sóproblémák miatt odaadtam egy kasznisnak, hogy a rozsdásodni készülő foltokat hozzuk rendbe. Sok volt rajtuk mitagadás, Teszkós, madaras teszós sérülések, kavics felverődések... stb egyéb fel nem sorolásra kerülő események :o) Szépen meg is csinálták mígnem másnap hívtak telefonon, hogy te figyusz volt már olyan hogy nem indul? Nállam van egy pár éve de olyan hogy nem indul na olyan nem volt. (Leszmítva mikor az asszony próbálta az autómata autója után egyesben a féken álva indítani az autót) Hát most nem indult... Ha valakinek gyanús, hogy párás az autó télen pedig nem kéne, ne törődjön bele. Nézze meg a Fűtőradiátort :o) Ugyanis piczit gyöngyözött, és hogy hogy nem pont a kompjútert tartó dobozba csorgott a fagyálóm, valószínűleg nem 1-2 hete hanem jó pár éve folydogált, és pont a fényezés után adta meg magát végleg... Ennek következtében megszívtam lehet mondani. Új kompjúter 300k bontott 130k környéke + néhány tizes ameddig a kulcsomat is ráokosítjják. Szuper ez a modern technika... Lévén elvékonyodó pénztárcám, nem engedtem a bontott csábításának sem. Egy szaki megberhelte és indul az autó de nincs immobilizer és nincs riasztó sem. Ez utóbbit nem értem, de majd kireszeljük a csorbát... Nem volt olcsó mutatvány de sokkal olcsóbb volt mint a másik kompjúter és a kulcsok oktatása. Talán kontárkodásnak tűnik, de egyszerűen nem volt rá annyi pénzem hogy mindent kifizessek. Még is talpra kelett állítani ha már ez a eset megesett...
Fűtés nem volt acélos, lévén az alsó vonást sem érte el a vízhőfok, míg nyáron meg forralta a vizet. Na most újj hőgomba, valahova elkavartam az előzt és venni kék egy másikat, ami a termosztátban van ugye. Van fűtés jelentem :) Nem tökéletes de a rövid távú teszek alapján elégséges.
Kelett a verdába egy kis fagyáló mivel a fűtés hűtéssel babráltunk ezért nyárira alig volt benne fagyáló aztán jönnek a fagyok is.
Tehát
- Kaszni javítgatása.
- Kompjúter berhelése
- Fűtés
- Futómű beálítása (Leutóbb úgy sikerült nekik, hogy a kormány ferdén ált most kireszelték a csorbát...)
Kicseréltem a hőgombát másodszorra is. Első csere egy bontott darab volt, ami egy ideig úgy ahogy jó volt de később nem győzött meg a működőképességéről. Szóval ujra csere jött de mostmár gyári BOSCH. Meglátjuk milyen lesz. Az első jelek bíztatóak :o)
Ma nekiálltam megjavítani a bal hátsó ablakot, mivel a múltkor nemes egyszerűséggel beleesett az ajtóba. Nagy volt a meglepetés, amikor csak egy fadarabot találtam a mechanika helyett. :))))
Hűtőventillátor kapcsoló hőgomba cseréje.