Tagok >> Whiteskull >> Blog
Október 1-én meg lett a műszaki vizsga. A színt át kellett íratni narancsról barnára. Az elmúlt hét év állásának következményei lassanként kezdenek elmúlni. Még egy kicsit használom, aztán újra gyújtás-porlasztó állítás.
Az utóbbi időkben rakoncátlankodott egy kicsit. Kilyukadt a benzintank, és lelazult komputer csatlakozója. Ezeket elég gazdaságosan meg lehetett javítani.
Sajnos az akksi cellazárlatával már nem voltam ilyen szerencsés. Na mindegy. Úgy is régen volt már új akksim. :)))
9506 km
7,7l átlag fogyasztás
34793 ft karbantartási költség. (Vizsgadíj, zöldkártya, alkatrészek).




Tegnap sikerült megragasztanom a karburátor talpakat, ma meg szépen felszereltem a mocira a porlasztókkal együtt. Mivel a benzintankban nem nagyon bíztam, így egy benzines kannába dugtam az ac szívó csövét. Hát alig akart megindulni megint, valamint majd kiesett a motor a kaszniból.
Alaposabb ránézés után kiderült, hogy az ac alul annyira elrohadt, hogy kilyukadt a háza is. :))) Amint a kannát feltettem a kocsi tetejére, és a csövet közvetlenül a karburátorokra kötöttem, csoda történt. Egyből indult, és egy kis állítgatás után tökéletesen vette a fordulatot is.
Hátsó dob nélkül a hangja egyenesen brutális volt. :)))))))
Szépen felmelegedett 90 fokig, majd ventilátor is bekapcsolt. Melegen az olajnyomás 1500 fordulaton 3 bar körül lehetett.
Ma nekiláttam az alaposabb állapot felmérésnek. A motorról tudni kell, hogy kb. sok éve indították be.
Első mozdulatként kompressziót mértünk volna, de az mint olyan nem létezett. Így nyakon öntöttem a hengereket olajjal, majd magára hagytam. Egy fél nap után megjelent a kompresszió a motorban. Egyenlőre 9-7.5-8-9 értékben. 4 gyertya bele, aztán viszonylag simán el is indult. Kiderült, hogy a karburátor talpaknál több levegőt szív mint ott ahol kéne. :))))
Holnap folytatás. :))))))))
Sikerült vennem még egy Giuliettát. Igaz csak alkatrésznek, mivel alaposabb vizsgálat nélkül is kijelenthető, hogy a kaszni teljesen el van porladva. Talán a két első sárvédőt, és 3 ajtót érdemes félretenni belőle.
79000 km van az autóban és végre meg van a nagy első lökhárító is.






Meg volt a műszaki vizsga zöldkártyával. Igazából simán átment. :)))
Amit cserélni kellett előtte az a két hátsó féktárcsa betétekkel együtt.
És megérkezett a 3. Alfánk is. :))
Alfa Romeo 33 1,4i
1992-es évjárat fehér színben és 73076 km-rel.
Km óra állás: 143579



