Blog >> karosszéria >> korrózió
A jobb hátsó sárvédőnél is hagytak utómunkának valót a szakik, de mondjuk ott árnyaltabb a helyzet. Amikor elvittem hozzájuk, akkor mutattam, hogy az ajtó által takart élnél belül levált a védőréteg és rozsdás, ezért kezeljék le. Meg is tették, de ugyanolyan minőségben, mint a bal oldalt. Igaz, felcsiszolás után látszott csak, hogy itt nagyobb a baj, mivel itt két lemez van egymáson és a belső belülről rohad, ezt ki kell vágni és cserélni kell. Ezt nyilván nem oldja meg a felületi kezelés, amit csináltak, csak azt nem értem, hogy miért nem lehetett szólni, hogy figyu, az ott nagyon oda van... No, mindegy..
Találtam a környéken még pár helyet, ami aggasztó (ez nem a szakik hibája) és, amire sajnos ez a kezelés nem fog tudni tartós megoldást nyújtani, de legalább láttam mi a helyzet és, hogy ezen a részen mekkora a probléma, amit orvosolni kell.
A bal oldal pedig megkapta a 2. réteg alvázvédőt.
Feltűnt a bal hátsó kerékdobon, ahol novemberben karosszériázás történt, hogy néhány apró barna folt képződött. Először gondoltam és bíztam benne, hogy csak valami barna kosz rakódott oda, de természetesen nem az volt.
Hát.. nem tudom mit mondjak, tényleg nincs új a nap alatt. A behegesztett fémlemezt természetesen semmivel nem kezelték le mielőtt a védőréteget felvitték, aminek köszönhetően főként a varrat elkezdett korrodálni. Nem értem, komolyan,. Meddig tart letisztítani és pl. cinkromátossal (vagy akámri más ennek megfelelő alapozóval) lekenni? Tudom, hogy ha lekezeli, akkor is csak töredéke lesz az élettartama a gyári, eredeti megoldásnak, de miért jó, hogy 4 hónap után a javított területen átüt a rozsda? Gondolja, hogy majd visszaviszem megcsináltalni? Meg a tököm... Max hegesztésre. De a kezelést, azt tuti, hogy többet nem bízom karosszériásra. Bár már beszerződött egy CO hegesztő, egyenes csiszoló valamint van kompresszor is, amivel az alvázvédőt fel lehet vinni, szóval a jövőben inkább rászánjuk otthon az időt és normálisan megcsináljuk magunknak, akármelyik családbeli autót, mert ez így csak pénzkidobás, rajtam ne gazdagodjonak a kóklerek.
Leszedtem a védőréteget, letisztítottam a felületet (csiszoló, CR majd nitro), majd kapott cinkromátos alapozót, majd kompresszorral felhordtam az alvázvédőt (kap majd még egy réteget).
S a helyzet ugyanez a másik oldalon a kerékdobban... és gondolom, hogy a sárvédő javított része is ilyen, szóval lesz még nagyobb utómunka, de abban azért bízom, hogy a fényezett részeket lealapozták...
Miután kiderült milyen ramaty állapotban van a jobb hátsó traktus, gondoltam, körül kellene még nézni a hátsó részen. Találtam is még pár javítani valót. :) Úgy gondoltam nem kellene tovább halogatni a dolgot, ezért elvittem karosszériáztatni.
Csináltak üregvédelmet is a hátsó részen. Az eredmény tetszik, remélem tartós is lesz. :)
Következő lépés tavasszal az alváz kezelés ill. utastér padlórész átnézése és javítása, ha kell.
A tavaszi átvizsgáláskor észrevettem egy kis rozsdát a bal első sárvédőelem és a küszöb találkozásánál. Most került sor a kijavítására.
A sárvédőelem korrodált, a küszöbnek nem volt baja. Egy tenyérnyi lemezt kellett kicserélni, alvázvédő, egyebek. Fényezés következik.