Blog >> javítás

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-03-17

Berohadt a tengely, szét kellett szedni. Csináltam ilyet 10 éve, olyan ez mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni. Tengelyt meg kellett tisztítani a rozsdától, kapott friss zsírt és most jó.

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-03-17

Korábbi posztban írt javítókészlet beépítésre került, masszív darab.
Csak ne lett volna berohadva a bal lámpa horizontális állítócsavarja ill.
ennek következményeként letörve a tengelyről a fogastárcsa :-(
Megpróbáltam megragasztani, majd kiderül...
Rögzítőcsavarokból három hiányzik. Legközelebb pótlásra kerül.

Album

>> SzervizBorosh // Alfa 147 Eco Distinctive // 2019-02-12

Sokan kérdeznek arról, hogy mi lett cserélve, mit, hol és mennyiért sikerült megcsináltatni, stb., így úgy döntöttem, hogy elkezdek blogot vezetni. 1.5 éve van nálam az autó, szóval most egy nagy bejegyzésben le fogok írni mindent. Igyekszem valamilyen szinten kategóriákba sorolni. Sajnos nem minden költségre emlékszem pontosan, de a végösszeg megvan.

A vásárlás 2017.10. környéke
Az eladót nem szeretném megnevezni. Telefonon egyeztettünk. Mondtam neki, hogy egy irányba 4-5 órát fogok utazni, szóval ha bármi gond van vele mondja, meg mert nem fogom elvinni. A válasz az volt, hogy hibátlan, törésmentes. Minden rendben vele.
Elmentem érte. Ahogy közöledtem az autóhoz, kezdett elönteni a düh. A kézifék bowden a földig lógott és meg volt repedve az első lökhárító. Távolról nézve már láttam ezeket...féltem attól, amit közel fogok látni, de úgy gondoltam, hogy ha már ennyi utaztam, akkor megnézem. 128 000-et mutatott a villogó km óra. Megjegyzés: laptoppal 10 000-rel kevesebbet olvastam. Mint utólag kiderült ki lett cserélve a teljes óracsoport. (a bekötésnél voltak nyomai).

Talált érdekességek:
- meg volt repedve a hőpajzs
- nem működtek a kulcsok
- repedt lökhárító
- lógó bowden
- rozsdás hátsó kipufogó dob
- folt egy kis folt hátul a tetőkárpiton
- nem teljesen működött a digiklíma bal kijelzője
- nem "kattogott" a középső tekerő a klíma modulon
- villogott a km óra
Egy forintot sem engedett el, de belementem...hazafelé kiderült, hogy a jobb fűtáslapát nem működik, így csak hideg levegőt fújt a jobb oldalon. Bal oldalt, sem vitte túlzásba. Nagyon jó utunk volt..A hátsó ablakfűtés sem működött. Olajat elméletileg előtte cserélt a tulaj.

Első szerelős kör 60 000ft
Természetesen olajcsere, főleg azok után, hogy "semmi baja", nagy szervíz. Ekkor Selenia 10w40-et kapott.

Második szerelős kör 60 000ft
Padlózva megtorpant az autó, felvillant a tengeralattjáró és onnantól alig ment. Lassú gáznál nem volt gond. Kiderült, hogy trafó csere lesz...
Az előző szerelő elrontotta a fejpakolást, kicsit eresztett....még jó, hogy tönkrementek a trafók, így volt okom szerelőhöz vinni.
Javítások:
- 3 trafó (1 már cserélve lett korábban)
- 4 gyertya

Harmadik szerelős kör 160 000ft
Na ez egy komolyabb volt. Futómű problémák főként. Apropó a kulcsok. Ugye az eladó csak annyit mondott, hogy elem kell bele. Került mind a kettőbe, de semmit. Szóval ha már szerelőhöz mentem (megint), akkor gondoltam ezt is megcsináltatom, valamint a hátsó ablakfűtést. Az ablakfűtés problémára nem jöttek rá, szóval direkt rá lett kötve egy extra kapcsoló a relére.
Javítások:
- két oldalt alsó-felső villák
- négy fékpofa
- négy féktárcsa
- jobb hátsó lengőkar
- ablakfűtés gomb
- központizár modul (mivel a gyári kuka)

Negyedik szerelős kör 30 000ft
Már egy ideje nem volt semmi baja az autónak. Unalmamban arra jutottam, hogy kellene egy multi kormány. 9000-ért hozzá is jutottam egyhez. Elkezdtem felrakni. Kiderült, hogy hiányzik pár kábel. Sajnos csak teljes köteget kaptam...Annak méregetését a szerelőre bíztam. A kormány gyönyörű állapotban volt.
További unalmam közben arra jöttem rá, hogy jobban nézne ki az ajtókárpit feketében, így vettem festéket is.

Itt váltottam Xado-ra. 5w50. Csendesebb lett tőle a motor és kevesebbet evett olajból.

Ötödik szerelős kör 35000ft
Egy gyökér felnyomta az egyik padkakövet. Odaparkoltam, orral előre. Felakadt természetesen. Szerencsére csak a lökhárító repedt. Megtanultam azt amit mások alapból tudnak. EGY ALFÁS MINDIG TOLATVA PARKOL.
Javítások:
- első lökős heggesztés
- első lökős fényezése
- teljes polír

Hatodik szerelős kör 250 000ft
Ez a közelmúltban történt. Egészen pontosan szeptember 11-én. Kiugrott elém egy őz. Szerencsére a motor és a fűtómű sértetlen maradt, a kár viszont így is jelentős volt. Mivel az autó heti szinten 2-300km-t megy le, így elég sürgős volt a dolog. Találtam egy karosszériást Szeged mellett Kiskundorozsmán. Lucar kft. Csak ajnlani tudom őket. Nagyon jól és időre dolgoznak. Soron kívül vállaltak. Azt mondták, hogy fényezőt intézhetnek ők is, de én is. Ahogy tetszik. Mivel ők csak 1 hónappal későbbre tudtak volna, így kerestem én. Husztacolor Szegeden. Szerdán átvittem Lucarékhoz, szombaton visszakaptam, hétfőn ment a fényezőhöz, csütörtökön vissza Lucarékhoz, ahonnan már pénteken meg is kaptam. Nem volt ocsó játék, de nagyon megelégedtem a munkájukkal.

Javítások:
- másik lökős
- új jobb első lámpa (ez tényleg új...)
- emblématartó
- jobb dob
- a klímának van valamilyen tartálya az első lökhárító jobb részén. Annak a tartója is cserélve lett
- fényezés: lökős, motorháztető, sárvédők, polír


Hetedik szerelős kör 250 000ft 2018.12.10
146 000km-s óraállásnál elfolyt a hűtővíz. Hengerfejes lett. Teljes motorfelújítás, nagy szervíz, stb.. A motor tökéletes, nem eszi az olajat. Egyáltalán nem. Továbbra is Xado-t használok. 3000km-t mentem vele, majd a bekopós időszka végén, újra olajcsere volt. Jelenleg 149 000 van az autóban és minden szuper vele. Imádom.

Javítások:
- gyűrűk
- fejpakolás
- főtengely csapágyak
- fejcsavarok
- vízpumpa
- vezérműszíj
- váltó olaj
- kézifék bowden
- hengerfej felújítás (minden cserélve)

Összegzés
Voltak nem említett olajcserék, de olyankor csak az történt.

600-ért vettem az autót. Átírással és biztosítással együtt 750. Azóta ráköltöttem még 845-öt. Tisztában vagyok vele, hogy gyakorlatilag 1.5 millióért vettem autót és vehettem volna mást is a 147-es helyett ennyi pénzért viszont imádom. Tudom, hogy innentől már nem sok dolog mehet tönkre és tökéletes állapotban van. Ha figyelek rá, akkor nagyon sokáig tudom majd használni :) Váltás csak akkor jöhet szóba, ha rászánom magam egy nagyobb kategóriás Alfára.

>> SzervizFornitore // Alfa Spider 2.0. Twinspark // 2019-01-30

A kipufogótartó hátsó gumibak szakadt így azt cserélnem kell. Piritu álltal lefestett balansz súly megkopott és látszik rajta rozsda pörsenés így a már elvégzett munkát újra meg kell ejteni.Csiszolás , alapozás , festés.

Egyik nap szólt az autó, hogy nyitva maradt a csomagtartó. Megálltam, megnéztem, de zárva volt. Hurrá, valamelyik típushiba utolért. Vagy mikrokapcsoló, vagy kábelköteg. Elsőre kivettem a zárat, leforrasztottam és szétszedtem a mikrokapcsolót. Láthatóan semmi baja nem volt, és leforrasztva is 'trunk open' jelzés volt, vagyis valahol a két vezeték összeér.
De össze ám! Számomra hihetetlen és érthetetlen, hogy egy 7 éves autón hogy nézhet ki az a kábelköteg így. Nem vagyok lenyűgözve. Ott a város másik végén épül a véleményem tárgyi kifejezése. Nem mondom, hogy régen minden jobb volt, de kevésbé volt spórolós az autóipar. Ott hever a műhelyem közepén két 146 ajtóba való kábelkorbács. Nem nehéz azonnal megállapítani, hogy melyik a tartósabb anyag. És melyikben vastagabbak a vezetékek, jobb anyagúak a szigetelések.
A teljes kábelköteget nem volt időm csatlakozótól csatlakozóig újrahúzni, úgyhogy kivágtam a kritikus szakaszt és kicseréltem a vezetékeket. Csoda hogy bármi működött ott hátul. Lámpák, csomagtérnyitás, nem is értem...
Mondjuk gyanús volt, villogott a km számláló , ami CAN bus bolondságot jelez. Volt rá oka.

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-11-24

Minden állapotban akadozott már a törlés, így javítani kellett. A műtét sikerült és a páciens is életben maradt.

Album

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-06-23

Soha sem volt ilyen finom és halk hangja ezelőtt a jószágnak, minden apró rezgés, vibráció megszűnt. Jó érzés menni vele.

Sebváltó olaj csere is volt, ezzel kapcsolatban nem érzek sok változást, előtte sem volt rossz. Féltengelyek zsírozva kívül-belül, hajtáslánc "lógása" lényegesen csökkent. Lehet, hogy megpróbálkozom 75w-90-es olajjal.

...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-06-21

4-es dugattyú csere, összes gyűrű csere (Goetze LKZ), henger hónolva, alapméreten, HF felújítva, két szelep cserélve, többi koksztalanítva. Komplett turbó közép csere. 10w-60-as olajjal bejáratós a motor.

Feltehetőleg az olajban talált (egy fél marék!) azonosítatlan eredetű sár ill. darabkák és az általam beletöltött tömítő adalék fúziója által létrejött és felrakódott zselésedett cuccnak köszönhetően az olajozás több helyen is elégtelen lett :-(

Ezen felül szerintem sűrű olaj volt benne, amit cseréltem gyári viszkozitásúra egy tisztító adalék kíséretében, ami még több szart mosott ki az olajtérből.

Nagyon sokszor lett átmosva a motor, amíg tiszta maradt benn az olaj...

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-03-23

A dolog ott kezdődik, mikor megvette az autót 2 db horpadás volt a bal hátsó ajtón. A szokásos rá nyitásoknak köszönhetően. Eléggé zavart meg kell, hogy mondjam, mert ez a 2 hiba midig oda vonzotta a tekintetem és másét is. Fényezni ezért nem akartam meg amúgy sem, mert minden elem gyári rajta. Aztán ez egyik nap bejött a cégekhez, ahol dolgozom egy úri ember aki pont ezzel foglalkozni fényezés nélkül horpadásokat javít és mint utólag kiderült nagyon profi! Mondta, hogy tart bemutatót így a kolléganőm Matiza és az Alfa lett az "áldozat" és negyed óra múlva huss mint ha soha nem is lett volna horpadás innen is nagyon köszönöm neki! A cég akinél dolgozik az IronTech http://www.irontechitalia.com/mag/ én csak ajánlani tudom őket nagyon megvagyok elégedve. Sajnos képet nem csináltam az előtte és utána lévő állapotról olyan gyorsan történt minden.Ráadásképpen a cégük is olasz és egy fekete olasz rendszámú Grande Puntoval volt.Közben csináltam képet milyen lett és egy másik képen nagyítva látszik milyen volt, be karikáztam. Előben sokkal de sokkal feltűnőbb volt.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-11-14

Megjavítottam szellőztető motort. Néha meg kellett rugdalni, mert nem indult el. Az utóbbi időben volt, hogy az egész úton rugdosni kellett...
A szellőző ventillátor házába alulról van becsavarozva az előtét ellenállása egy nagy hűtőbordával. Azon keresztül kapja a delejt. Két csatlakozó van rajta, egy a középkonzolról (vezérlő jelek), a másik meg két vastag vezetékkel (az egyik a + a másik meg megy a ventillátorhoz). Na ez az utóbbi cstlakozó teljesen el volt égve. Levágtam a csatlakozót és közvetlenül ráforrasztottam a vezetéket az előtét ellenállásra. Most már üzembiztosan működik és a leggyorsabb fokozaton is jobban megy mint előtte...