Blog >> polírozás
Olyan furán tök más színe volt a két fényszórónak, ha úgy esett rájuk a nap, így kapott egy polírozást. Jó áron, szépen megcsinálták, mindenképpen megérte!
Sajnos a bal fényszórómon továbbra is van egy ronda repedés, amin a korábbi javítás annyit javított, hogy még rondább lett, ezt a polír sem tüntette el. :(
Bár teljesen nem voltak lemattulva az első fényszórók burái, éjszaka már sokszor gyengének éreztem a fényerőt. Úgyhogy úgy gondoltam, ártani nem fog, ha felpolíroztatom őket. Ez ma meg is történt, majd tesztelem.
A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.
Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.
Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)
A vételáron felül a következőket igényelte költségben ez a bella: cca. 320000.- Ft. a forgalomba helyezése, egy-két dolgot cserélnem kellett rajta (balos kilincs, jobbos tükör, embléma elöl), és kapott egy fullos ápolást kívül-belül polírozással együtt. :)
ELADÓ!
Ezt a blogbejegyzésem Murphynak szentelem. És persze a Magyar Colornak és az AutoGlymnek! :)
Még valamikor a télen sikerült meghúznom a jobb hátsó sárvédőmet a garázsomba való beálláskor. Pont annyira, hogy ne csak a fényezés sérüljön, hanem lakatosmunkára is szükség legyen (1. kép). Sokáig húztam, halasztottam a javítását, végül AlfaCity előtt már nagyon érett a dolog, nem akartam sérült autóval megjelenni. Rohodi Misi ajánlása alapján a diósdi Magyar Colornál kötöttem ki. Gyönyörű munkát végeztek, azt hiszem bárhogy nézem, nagyon eltalálták a színt. A jobb első ajtót is újrafényezték, azt még valamikor a tél elején végigkarcolta valaki kulccsal a belvárosban... (no comment..) Gyönyörűen elködölték az élnél, én egyszerűen nem látom más színünek sehogy.
A fényezőtől az autóm első útja az AutoGlym garázsába vezetett. Itt már egy régóta tervezett fullos autóápolás várt rá (polír, wax, bőrápolás, műanyagápolás, motortér tiszítás, stb.). Két napra rábíztam Attilára az autómat, aki fáradtságos munkával újat varázsolt belőle. Eltűntek a karcok, a fenekén lévő rozsdapöttyök (2. kép!), a kátránypöttyök, a waxolás után pedig szinte leesik a víz a karosszériáról (11. kép) Meglepetés volt, hogy a motortér is teljes tisztítást kapott, olyan lett, mintha most jött volna ki a szalonból (10. kép). Érdemes megnézni a fotókat. (Olyan szép lett, hogy AlfaCityben a GT-m volt az AutoGlym bemutatóautója :)
Nos, vasárnap este boldogan hoztam el a GT-t az AutoGlymtől. Az örömöm kb fél óráig tartott, míg Újpestről a Krisztina térre értünk, ahol parkolás közben sikerült megtalánom egy virágágyás korlátját... a jobb oldali küszöbbel...! Szépen benyomódott, pont az ajtó alatt, és persze az élnél... Káromkodni sem tudtam, annyira szerencsétlennek éreztem magam...
Úgyhogy az AlfaCity előtti héten az autóm újabb 3 napig visszakerült Diósdra, ahol szerintem kiérdemeltem a leggyorsabban visszaérkező törzsvendég címét. Magyar Zsolti rendes volt, rengeteg munkájuk volt, de pont befért még AlfaCity előtt. Csütörtök délután hoztam el, pénteken már mentünk le Komáromba :) Csak ajánlani tudom őket, profik, alaposak, és gyorsak! Köszönöm!
Külön köszönet Ritának, Nikinek, Bazsinak, Csabinak, Misinek. Ők mindannyian segítettek valamit a 3 x 3 napnyi GT-nélküliségben :)
Egy, vagy két hónappal ez előtt megvettük Szabeee kollégával ezt a polír cuccot, mivel elég sok jót hallottunk és láttunk róla. Itthon szemezgettünk vele, majd eljött az idő, hogy használni nagyban. Elsőre nem sikerült elvárásaim szerint, de amikor újra nekiálltunk, nyúlott a szám rendesen.. Öröm volt nézni, ahogy a karcok távoznak a lakkból. Igaz, nem egy óra, de nem is csak egy nap ment el rá, de mondhatom hogy nagyonis elégedett vagyok. Hiszen 20 éves lakktól mit várhat az ember? Na de nem tépem a számat, inkább jöjjenek valami képek..
1-3 polír előtt, 4. egy polírozott rész a tetőn, 5-7. polír után
A Kuponvilág.hu jóvoltából sikerült elcsípnem egy igazán szuper akciót, teljes polírozást 8000 valahány forintért mindösszesen, amint a Velox autómosó végzett el. Amióta megvan a kocsi azóta szerettem volna políroztatni, csak valahogy sosem jutottam el addig, mindig volt másra költeni, de ezt az ajánlatot nem lehetett kihagyni :) Emellé még kértem egy teljes belső takarítást műanyagápolással. Mind a külső, mind a belső munkák nagyon szépen sikerültek, elégedett vagyok. Még egy waxolás van hátra, amit a közeljövőben magam tervezem végrehajtani.
Mivel a héten esős volt az idő hétvégén szépen lemostam a kocsit :)
Update: a waxolás is megtörtént, Turtle Wax :)
Ahogy egy korábbi blogbejegyzésben már írtam, a lökhárító fényeztetése mellett döntöttem. Ennek oka, hogy tele van kisebb kőfelverődésekkel, volt egy repedés középen alul amit időközben műanyagjavítással sikerült megjavítani, valamint az oldalával végighúztak egy fehér falat.
Ezen kívül sajnos a kocsi bal oldalát valaki végighúzta egy kulccsal, de annyira hogy a két ajtón is túllógott. Köcsög.
Egy szintén alfa tulajdonos fényező tudására bíztam a javításokat. Az első lökhárító azt hiszem mondhatom hogy közel tökéletes lett. A szín telitalálat, sikerült eltalálni a gyöngy-metál festék textúráját is. Arra kértem, hogy nehogy színre fújja a fekete csíkokat, hanem fújja le azokat is matt feketével.
Ahogy írtam az eredmény káprázatos. Helyettem beszéljenek a képek.
A kocsi oldalán lévő karcok nagy része nem volt annyira mély, azokat polírozással eltüntette, nem is látszanak. A mélyebb karcokat sajnos nem ennyire egyszerűek, azokba kent egy kis festéket, rá egy kis lakkot és azokat is lepolírozta. Nem állítom hogy nem látszanak, de sokkal jobb mint volt. Ezek miatt nem akartam az egész ajtót fényeztetni. (sajnos ezekről nincs normális képem a javítás után).
Az autó vásárlásakor már eldöntöttem, hogy a fényszórókat le kellene polírozni. Nem voltak rossz állapotban, de azért kicsit már opálosak voltak, ráadásul valami nejlonszerű védőréteg kezdett felpattogzani egyes széleken rajta, és nem mutatott túl jól.
A felújítás két fázisban történt. Első lépésként úgynevezett "water sanding" technikával előkészítettem a fényszórókat. Ez azt takarja, hogy folyamatos vizezés, nedvesítés mellett, külön erre a célra való polír-csiszóló papírral lecsiszoltam a felületet. Először egy kicsit durvábbal, majd egy nagyon finommal. Ettől egységes, sima, opálos felületet kaptam.
Ezt követően elgurultam egy polírozó műhelybe, ahol kértem a fényszórók polírozását. A matt opál felület ekkor vált gyönyörű, csillogó, átlátszó fényszórókká. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel. Ugyan a lámpatest kicsit belülről is opálos minimálisan (ez az uv miatt elkerülhetetlen valamennyire elvileg), sokkal szebb lett az eredmény mint a kiindulás.
Ennek örömére az izzókat is kicseréltük Osram Night Breaker Plus-ra. Ég és föld a különbség a korábbi izzókhoz képest, nagyon szép, erős fénye van.