Blog >> autoglym
Ma elsőnek a nyári kerekek kerültek fel. A jelenlegi óraállás 160.935 km, melyből a múlt hónapban újan felkerült Pirelli téli gumik 726 km-t futottak. A felnik is megkapták a korábban vásárolt új fl emblémás kupakokat, így már teljesen egységes az autó körben embléma ügyben.
A következő lépés a nap folyamán a gyári QV matricák felragasztása volt, mely a mellékelt sablon alapján gyerekjáték. :) (Tudom, hogy nagyon messze van az autó a QV-től, de mindig marhára tetszettek, meg persze az egész hozzá fűződő sztori is. Boldog 100. szülinapot QV!)
Tervben volt előre a B típusú kis rendszám, de mielőtt belevágunk mindenképpen le szerettem volna szedni a kiemelőkeretet, hogy lássuk mennyire van a lökhárító kilyuggatva. Sajnos beigazolódott amitől tartottam... 14 db lyukat számoltam a lökhárítón, így a kis rendszám ötlete egyenlőre elvetésre került, mert ez miatt egy teljes lökhárítót most nem szeretnénk cserélni. Ha már le volt szedve minden, vissza már ragasztva került, így mégiscsak sokkal jobban mutat mint azzal a csúnya elálló kerettel. Ezt a műveletet hátul is megismételtem, így elöl hátul ragasztva vannak már a rendszámtáblák.
A bal első ajtóban kiégett az izzó a kilépővilágításban, így ezt is cseréltem.
Az antennát még valamikor vásárlás előtt megrágta vélhetően egy nyest, és már korábban beszereztük a gyári újat, de csak most került sor a cserére.
A külső műanyagok már picit elkezdtek kifakulni, hogy újra régi mély fekete fényükben pompázzanak le lett kenve minden a szintén már korábban beszerzett AutoGlym Bumper &Trim Gel csodaszerrel. Eddig úgy tűnik tényleg csodát tett a felületekkel, gyönyörű lett a végeredmény, reméljük tartós is lesz.
Végezetül pedig egy porszívózást követően bekerültek az ugyancsak régebben beszerzett gyári textil szőnyegek.
Minden felhasznált eszköz és tartozék már megvolt, így anyagilag ez most semmibe nem került csak pár óra szabadidőbe.
Volt egy kis szabadidőm, gondoltam kezelésbe veszem a fényezést. Nem lett 100%-os, de nem is ez volt a cél. Mindenesetre fényévekkel jobb, mint mikor hazahoztam.
1. lépésként alapos autómosás
2. lépés: lakktisztító gyurmával átdörgöltem az egész autót
3. lépés: Autoglym fényezésfelújító paszta
4. lépés: Sonax polírpaszta és wax
5. lépés: gyönyörködés, majd elrakni tavaszra :-)
Sort kerítettem a bőrápolásra, ehhez én is a többetek által ajánlott Autoglym termékeket választottam és nem kellett benne csalódnom, tetszetős lett a végeredmény.
Autoglym Leather Cleaner
Autoglym Leather Care Balm
A gép is kitakaírtva a 156hoz hasonlóan a következő termékekkel:
Bodywork Shampoo Conditioner – Autósampon
Autofresh – Illatosító
Leather Care Balm – Bőrápoló
Leather Cleaner – Bőrtisztító
Küszöb leszedésre már nem volt időm. Klímával játszom, mert nagy melegben nem néha nem hűt....
Feldobáltam a nyári kereket. Picit későn, de ez ilyen. :D
Kívül belül kitakarítva.
Használt termékek:
Bodywork Shampoo Conditioner – Autósampon
Autofresh – Illatosító
Leather Care Balm – Bőrápoló
Leather Cleaner – Bőrtisztító
Ebből volt egy termék mintám. Ki tudtam próbálni a bemattult tetőn. Lesz még vele meló, de jónak tűnik
Super Resin Polish – Polír/Wax
Következő teszt a Rapid Detailer – Gyorsfény-el fog történni.
Akartam készíteni több képet, mert nagyon rossz színben volt az autó. Könnyen ment a takarítás. Sajnos esett az eső, szóval elmaradt a pózolós kép. :) :) :) :D
Mióta megvettem az autót, tudtam, hogy a bőröket ápolni kell majd. Adódott hát, hogy az itt reklámozott Autoglym-et rendeljem meg erre a célra. Elég jó véleményeket lehetett róla olvasni. Most megérkezett, aztán kíváncsi vagyok, hogy mit fog nyújtani.
Megpolíroztam a vasat.
Vásároltam új polírpasztákat,szivacsokat, melyet az Autoglym szállított.
Nagyon tetszik a cucc, jól lehet vele dolgozni. Nem a teknőswax kategória...
Az egész autót visszacsiszoltam 2000-s papirral,hogy a lehető legszebb eredményt érjem el. Talán meg lehet vele jelenni :)
Az egész művelet ~11órát vett igénybe
A bőrbelső megfelelő ápolását ezidáig kissé elhanyagoltam, csupán pár alkalommal töröltem át sima bőr törlőkendővel (nem emléketem a márkára). Éppen itt az idő. Sokan ajánlották az AutoGlym termékeit, gondoltam kipróbálom én is.
Rendeltem egy tisztítót és egy ápolót.
Nagyobb meló volt mint előzetesen gondoltam, de megérte szerintem. Szebb élettel telibb lett, és egész kellemes illata van.
A jó időre való tekintettel (délutánra esőt mond..) megejtettem a nagytakarítást. Külső-belső takarítás, műanyag bőr és kédergumi ápolás, motortér megtakarítva, króm betétek felpolírozva. Szép lett! :))
A X. amorepoker versenyen nyertem egy autoglym complete valet szettet amit a tavaszi nagytakarítás alkalmából gondoltam mind rá is locsolok a kocsira. Megkerestem előtte Tóth Attilát, az Autoglym kereskedőjét,aki ellátott néhány jó tanáccsal a használathoz, és kiegészítettük a szettet egy műanyag és gumiápolóval, ami hiányzott még a dobozból. A külső mosáshoz használt samponról sokat nem tudok elmondani, lemostam vele szépen kocsit: Tiszta lett:). A belső tisztítására szövethez az enterior shampoo-t használtuk és mikroszálas törlőkendőt. Szépen felfrissítette a kárpit színét,némi illatot is adott,de átütő eredményt nem produkált. Ez kicsit el is szomorított, hogy ilyen drága cucc és igazán azt vártam volna tőle,hogy a kárpit eredeti színében fog pompázni újra és pillangók fognak szállni a trópusi gyümölcs illatban. Nem. Ez nem mély tisztító,ez egy jó szövetsampon és kész.Az utólag vásárolt gumi és műanyagápoló viszont pótolta a hiányosságokat. A matt rücsis ajtókárpitra fújva a tejszerű folyadék a redőkből is kiszedi a szennyeződéseket,a sima felületeknek szép fényt ad, és az illata is sokkal átütőbb, mint a samponnak.
Na ez meglátszott már a kocsin, valóban újszerű hatást adott néhány helyen. Az üvegtisztítót nem részletezem nagyon,végzi a dolgát. Annyi még, hogy a külső felületeken a kasztnin a műanyagápoló ahol nyomot hagyott,azt az ablaktisztítós ronggyal szépen letudtam takarítani,csillogott.
A kerekeket is átcseréltem nyárira. A keréktisztító viszont nagyon hatékony! A képeken is látszik miből mi lett.Befújás után 1 percig hagytam állni, majd bő vizes ronggyal letöröltem. Kész! Mindent leszedett, a ráégett több éves fékport is! A féknyeregnél is így tettem,de ott nem hagytam a szert annyi ideig dolgozni,mégis egy savas cucc, ki tudja mit tesz a fékbetétekkel...
A külső polírozás most elmaradt,mert 34 fokban a tűző napon nem lett volna szerencsés,az ültetés miatt meg nem tudtam a garázsba leállni,felakadtam a szélén. Így ez egy következő blog lesz.