Idénre még be volt tervezve, hogy a külsejét kicsit kicsinosítom az autónak. Mivel a motorháztető már nagyon kőfelverődéses volt - gyakorlatilag, ha le volt tisztára mosva, csupa pötty volt -, a jobb első sárvédőn is volt egy csúnya marás(?) folt, valamint a bal hátsó sárvédőn is látszott, hogy valamire rátolatott kicsit az előző tulaj, ezért ezeket az elemeket fényezni akartam. A kocsi többi része pedig polír.
Sajnálatos aktualitást adott a dolognak, hogy szeptember elején egy BMW-s az M51-esen, miközben a belső sávba húzódtam, elvitte a bal visszapillantóm és a bal első sárvédőt is eléggé megviselte a dolog.
Így egy bontott bal első sárvédőre, egy bontott behajtós tükörre is szükség volt. Meg így persze ezt a sárvédő elemet is fényezni kellett.
A költségekhez még hozzáadódott, hogy a tükörburkolataim matt króm Ti fényűek voltak, az Alfistiről rendeltem. Mivel csak párban lehet rendelni, így ebből is be kellett szereznem újra kettőt.
De most szebb az autó, mint valaha. :)
Bontott elemek és lakatosmunka: 60000 Ft
Fényezés és polírozás: 125000 Ft
Tükörburkolatok: 77 €
A képeket úgy rendeztem el, hogy before-after legyen. Az utolsó meg egy teli az egészről.
A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.
Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.
Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)
Ahogy egy korábbi blogbejegyzésben már írtam, a lökhárító fényeztetése mellett döntöttem. Ennek oka, hogy tele van kisebb kőfelverődésekkel, volt egy repedés középen alul amit időközben műanyagjavítással sikerült megjavítani, valamint az oldalával végighúztak egy fehér falat.
Ezen kívül sajnos a kocsi bal oldalát valaki végighúzta egy kulccsal, de annyira hogy a két ajtón is túllógott. Köcsög.
Egy szintén alfa tulajdonos fényező tudására bíztam a javításokat. Az első lökhárító azt hiszem mondhatom hogy közel tökéletes lett. A szín telitalálat, sikerült eltalálni a gyöngy-metál festék textúráját is. Arra kértem, hogy nehogy színre fújja a fekete csíkokat, hanem fújja le azokat is matt feketével.
Ahogy írtam az eredmény káprázatos. Helyettem beszéljenek a képek.
A kocsi oldalán lévő karcok nagy része nem volt annyira mély, azokat polírozással eltüntette, nem is látszanak. A mélyebb karcokat sajnos nem ennyire egyszerűek, azokba kent egy kis festéket, rá egy kis lakkot és azokat is lepolírozta. Nem állítom hogy nem látszanak, de sokkal jobb mint volt. Ezek miatt nem akartam az egész ajtót fényeztetni. (sajnos ezekről nincs normális képem a javítás után).
A márciusi lökhárító összetörésre megjött a biztosítótól a pénz. (Nem hittem volna, hogy a Wabard biztosító fizetni fog nekem.) Úgyhogy ment a lakatoshoz az autó, aki leszedte a lökhárítót, elvitte a fényezőhöz, majd visszaszerelte a lökőst és a tolatóradar egyik kiesett szenzor tartóját is megjavította. Ezenkívül kapott egy teljes polírozást is az autó, úgyhogy csillog villog :)
A löhárító, a küszöbök és az első toldat Krisznek hála, le lettek fényezve. Már csak fel kell mindent szerelni a helyére. Alig várom már, hogy fent legyenek a cuccok, remélhetőleg ez a jövő héten be fog következni. :-)
Valamint az autó kapott egy full polírozást is. Eszméletlen gyönyörű színe lett, nagyot mutat.