Synek barátomtól kaptam egy cápauszony antennát ami az előző autójáról maradt. Nagyon jól jött, mert már gondolkoztunk, hogy mit lehetne tenni antenna ügyben. Már két gyári gumiborítású antennát elfogyasztott valami kedves állatka és évente több darabot venni nem túl gazdaságos. A kapott cápauszony fehér volt ezt egy ismerős gyorsan színre fújta. Elsőként ez került fel, hogy még szépen tapadjon a ragasztó a tetőhöz waxolás elött.
Következhetett a William-től beszerzett hátsó diffúzor. A fent lévő sajnos sérült volt és csúnyán horzsolt is. A lökhárító le lett akasztva és hamar ki is lehetett cserélni.
A szépészeti beavatkozásra a Böle Kft-nél került sor barátom által.
Elsőként B oszloptól hátra kapott egy 50%-os LLumar Stratos prémium fóliát, melyel talán könnyebb lesz átvészelni bent a nyári nagy meleget. Mivel gyárilag sötétített az autó nem szerettem volna túl sötét fóliát, hogy teherautó legyen belőle. Az OFF autónkon is ugyan ez a fólia van és ott nagyon jól bevált már.
A végső lépés egy teljes polírozás volt, ami már nagyon-nagyon ráfért az autóra.
Rengeteg kis hajszálkarc volt rajta és ami még zavaróbb volt, hogy valami fakezű már próbálta korábban a polírozás művészetét az autón de nem igazán sikerült neki és sok helyen hologramos volt a fényezés. Ezek mind eltűntek és most valódi lakkfekete tükör! :) A tökéletes végeredmény érdekében egy teljes Gtechniq Wax bevonatot kapott amire 1 év víz és szennyeződéstaszító képességet ígér a gyártó.
Újabb lépésekkel kerültünk közelebb a kívánt végeredményhez, de azért még 1-2 dolog visszavan.
Mivel a drágaságom elérte a 130 ezredik kilométerét, vettem egy Einhell rotációs polírozógépet, hozzá egy narancs színű, közepes keménységű, 'csöcsös' 150 mm-es Boll korongot, meg 2 db 3M polírozószert 250-250 ml-es kiszerelésben és egy pár mikroszálas törlőkendőt.
Szerencsére a 4 napos hosszú hétvége szombatján nagyszerű borult ég várt és húsz fok alatti hőmérséklet, ami lévén, hogy nincs garázsom, ideálisnak hatott. Az autót lemostam egyszer kézi mosóban, aztán otthon, kézzel, majd neki álltam a sárga polírozószerrel . Nap végére végeztem, a kékre már nem jutott időm, de így is, összességében lenyűgöző eredményt sikerült elérnem, elsőre, hologram-mentesen! :) Kap majd egy kéket fekete koronggal, aztán kézzel egy Carnauba waxolást is.
Ha megint rossz lesz az időnk :D
Idénre még be volt tervezve, hogy a külsejét kicsit kicsinosítom az autónak. Mivel a motorháztető már nagyon kőfelverődéses volt - gyakorlatilag, ha le volt tisztára mosva, csupa pötty volt -, a jobb első sárvédőn is volt egy csúnya marás(?) folt, valamint a bal hátsó sárvédőn is látszott, hogy valamire rátolatott kicsit az előző tulaj, ezért ezeket az elemeket fényezni akartam. A kocsi többi része pedig polír.
Sajnálatos aktualitást adott a dolognak, hogy szeptember elején egy BMW-s az M51-esen, miközben a belső sávba húzódtam, elvitte a bal visszapillantóm és a bal első sárvédőt is eléggé megviselte a dolog.
Így egy bontott bal első sárvédőre, egy bontott behajtós tükörre is szükség volt. Meg így persze ezt a sárvédő elemet is fényezni kellett.
A költségekhez még hozzáadódott, hogy a tükörburkolataim matt króm Ti fényűek voltak, az Alfistiről rendeltem. Mivel csak párban lehet rendelni, így ebből is be kellett szereznem újra kettőt.
De most szebb az autó, mint valaha. :)
Bontott elemek és lakatosmunka: 60000 Ft
Fényezés és polírozás: 125000 Ft
Tükörburkolatok: 77 €
A képeket úgy rendeztem el, hogy before-after legyen. Az utolsó meg egy teli az egészről.
Ezt a blogbejegyzésem Murphynak szentelem. És persze a Magyar Colornak és az AutoGlymnek! :)
Még valamikor a télen sikerült meghúznom a jobb hátsó sárvédőmet a garázsomba való beálláskor. Pont annyira, hogy ne csak a fényezés sérüljön, hanem lakatosmunkára is szükség legyen (1. kép). Sokáig húztam, halasztottam a javítását, végül AlfaCity előtt már nagyon érett a dolog, nem akartam sérült autóval megjelenni. Rohodi Misi ajánlása alapján a diósdi Magyar Colornál kötöttem ki. Gyönyörű munkát végeztek, azt hiszem bárhogy nézem, nagyon eltalálták a színt. A jobb első ajtót is újrafényezték, azt még valamikor a tél elején végigkarcolta valaki kulccsal a belvárosban... (no comment..) Gyönyörűen elködölték az élnél, én egyszerűen nem látom más színünek sehogy.
A fényezőtől az autóm első útja az AutoGlym garázsába vezetett. Itt már egy régóta tervezett fullos autóápolás várt rá (polír, wax, bőrápolás, műanyagápolás, motortér tiszítás, stb.). Két napra rábíztam Attilára az autómat, aki fáradtságos munkával újat varázsolt belőle. Eltűntek a karcok, a fenekén lévő rozsdapöttyök (2. kép!), a kátránypöttyök, a waxolás után pedig szinte leesik a víz a karosszériáról (11. kép) Meglepetés volt, hogy a motortér is teljes tisztítást kapott, olyan lett, mintha most jött volna ki a szalonból (10. kép). Érdemes megnézni a fotókat. (Olyan szép lett, hogy AlfaCityben a GT-m volt az AutoGlym bemutatóautója :)
Nos, vasárnap este boldogan hoztam el a GT-t az AutoGlymtől. Az örömöm kb fél óráig tartott, míg Újpestről a Krisztina térre értünk, ahol parkolás közben sikerült megtalánom egy virágágyás korlátját... a jobb oldali küszöbbel...! Szépen benyomódott, pont az ajtó alatt, és persze az élnél... Káromkodni sem tudtam, annyira szerencsétlennek éreztem magam...
Úgyhogy az AlfaCity előtti héten az autóm újabb 3 napig visszakerült Diósdra, ahol szerintem kiérdemeltem a leggyorsabban visszaérkező törzsvendég címét. Magyar Zsolti rendes volt, rengeteg munkájuk volt, de pont befért még AlfaCity előtt. Csütörtök délután hoztam el, pénteken már mentünk le Komáromba :) Csak ajánlani tudom őket, profik, alaposak, és gyorsak! Köszönöm!
Külön köszönet Ritának, Nikinek, Bazsinak, Csabinak, Misinek. Ők mindannyian segítettek valamit a 3 x 3 napnyi GT-nélküliségben :)