Blog >> motorháztető

>> AutóápolásSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-05-12

125810 km
A motorháztetőn volt néhány csúnya kavicsnyom, némelyikben már pici rozsda is látszódott. Ez lett felújítva szépen, ill. volt itt-ott 1-2 apró karcolás, ezeket is eltüntették az ügyes mesterek. Igen tetszetős lett a végeredmény.

Külön kérés nélkül a motorháztetőn lévő "púpot" is eltüntették, ami úgy keletkezett, hogy valaki ügyesen lecsukta a motorháztetőt úgy, hogy az akku nem volt a helyén, vagy a negatív saru nem volt becsukva. Így a motorháztetőn keletkezett egy púp. Már nincs ott :)

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-05-10

Motorháztető bowden úgy döntött feladja, és totál berohadt, valamint a zárszerkezet sem volt az igazi, 160 körüli tempónál nem volt vicces látni hogy táncol a motorháztető.... a szar is meghűlt bennem egy pillanatra. Fangio cartársnak hála kerult bele bontott szerkezet és bowden, mert újat már nem kapni, meg sikerült szerezni egy indexrelét, így már az sem játsza az egyszer jó egyszer nem effektust.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-10-08

Idénre még be volt tervezve, hogy a külsejét kicsit kicsinosítom az autónak. Mivel a motorháztető már nagyon kőfelverődéses volt - gyakorlatilag, ha le volt tisztára mosva, csupa pötty volt -, a jobb első sárvédőn is volt egy csúnya marás(?) folt, valamint a bal hátsó sárvédőn is látszott, hogy valamire rátolatott kicsit az előző tulaj, ezért ezeket az elemeket fényezni akartam. A kocsi többi része pedig polír.
Sajnálatos aktualitást adott a dolognak, hogy szeptember elején egy BMW-s az M51-esen, miközben a belső sávba húzódtam, elvitte a bal visszapillantóm és a bal első sárvédőt is eléggé megviselte a dolog.
Így egy bontott bal első sárvédőre, egy bontott behajtós tükörre is szükség volt. Meg így persze ezt a sárvédő elemet is fényezni kellett.
A költségekhez még hozzáadódott, hogy a tükörburkolataim matt króm Ti fényűek voltak, az Alfistiről rendeltem. Mivel csak párban lehet rendelni, így ebből is be kellett szereznem újra kettőt.
De most szebb az autó, mint valaha. :)

Bontott elemek és lakatosmunka: 60000 Ft
Fényezés és polírozás: 125000 Ft
Tükörburkolatok: 77 €

A képeket úgy rendeztem el, hogy before-after legyen. Az utolsó meg egy teli az egészről.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-18

Kicseréltem az egyik motorház tartó telót, mert egy erősebb szellő le tudta csapni a motorháztetőt. A Unixos utángyártott teló olyan erős, hogy az offos autóm csomagtartóját a párom alig bírta lecsukni a két teló ellenében, ezért csak egyet vettem az Alfába, ami úgy néz ki, hogy elég is lesz.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-01-10

Már nagyon zavart, hogy a motorháztetőt nem tudom rendesen kitámasztani, merthogy a kitámasztó műanyag alkatrészei eltöredeztek és a géptető felnyitásakor az egyszerű kiakasztom mozdulat helyett mindig kellet kicsit bohóckodni a karral... DE ennek most vége! Az Autóház Budaörsnél beszereztem a gyári új alkatrészeket, melyeket egy perc alatt a helyükre pattintva, csodásan működik a géptetőkitámasztás. :)

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-03-11

Ma könyveléses ügyeim végeztével gondoltam egyet és beszaladtam egy bontóba, ahol vagy 10 éve nem jártam. Motortartót kerestem, gondoltam jtd-hez már csak lesz. És volt is! Úgyhogy megvan, gyári, ólommal kiöntött agyoncsillapított tartó. Már ázik a csavarmenet...
Hanem amiért ez a bejegyzés autóápolás kategóriába került:
Felkerült az újabb gyári alkatrész. Csak nem a Speedline garnitúra ami az előző postban erősen sejtetni engedte magát. Az ugyanis nem jött be. Feltettem, le is vettem, eladom, nem szép az autón.
Ami miatt ide került, az az, hogy ki tudja milyen rejtélyes okból pont most, hogy ismét betévedtem abba a bontóba, az első tárgy amit megpillantottam egy karcmentes ezüst 146 volt még bontatlanul. Nemrég érkezhetett. Csak nekem, csak most. És rajta egy olyan tökéletesen ép, nemhogy karc, de koszmentes motorháztető, hogy ott abban a pillanatban el is dőlt a sorsa . Így volt a legegyszerűbb és leggyorsabb. Lehetett volna olcsóbban géptetőt venni, de mivel színhelyes, és a srácok át is tették, nem gondolkoztam sokat. A jelvény is szép rajta, a pajzs pedig szintén hibátlan. Úgyhogy ott is hagytam a rozsdás vackot a bontóban, hogy legyen mivel visszatakarni a kis TS motorterét.
Még beállítva nincs rendesen, de látványosan szebben illeszkedik. A sárvédőktől való hézagot kell kicsit kiegyenlíteni, amúgy szépen fut a vonala.
És hát így esett, hogy Selénia 20K matrica virít a dízelemben. Nem baj, jó az ott, legalább piros :-)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

A jobbos teleszkóp egyik feje eltört.

Tegnap délután hazahoztam az Alfát. Az alvázat szépen megcsinálták, gyári állapotra lett visszaállítva. Ha megkapom a képeket a végső fázisokról, feltöltöm őket.
Ki lett cserélve a rezonátor is. Az első képen a régi látható, egyszerű megoldás volt a szétvágása a levételre, a miértje és az állapota szerintem sokmindent elmond.
Maradandó sérülés az összerakásnál; egy törött bal hátsó küszöbműanyag.
Azon gondolkoztunk, hogy mitől rohadhatott így szét az alja, vagyis a legjobban azok a pontok, illetve a kis fülek, amik a becsorgott víz "leeresztésére" szolgálnak. Nem jöttünk rá, viszont abban azonnal meg tudtunk egyezni, hogy ezeket meg kell szüntetni. Csak nem gázolok bele folyókba, és az árvízkár sem fenyeget. Az ital fogyasztása, kiöntése az utastérben viszont csúnya összeveszéseket fog eredményezni a jövőben! :)
Összességében korrekt munkát végeztek rajta, nagyon hiányzott ebben az egy hónapban az autóm de úgy érzem, hogy ezzel most nagyon sokat hosszabbítottam az élettartamán.
Örülünk.
Km.: 206.518

Lassan végéhez ér a munka. Ma is megnéztem, hogy hogy áll a javítás. A motorháztető lecsiszolva, küszöbök lecsiszolva, padló javítva. A rücsizés van hátra és a fújás. Hazahoztam a pajzsot, nemsokára kicserélem az emblémát.
Vasárnap jövünk haza.