Blog >> llumar

>> Autóápoláspakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-08-04

Synek barátomtól kaptam egy cápauszony antennát ami az előző autójáról maradt. Nagyon jól jött, mert már gondolkoztunk, hogy mit lehetne tenni antenna ügyben. Már két gyári gumiborítású antennát elfogyasztott valami kedves állatka és évente több darabot venni nem túl gazdaságos. A kapott cápauszony fehér volt ezt egy ismerős gyorsan színre fújta. Elsőként ez került fel, hogy még szépen tapadjon a ragasztó a tetőhöz waxolás elött.

Következhetett a William-től beszerzett hátsó diffúzor. A fent lévő sajnos sérült volt és csúnyán horzsolt is. A lökhárító le lett akasztva és hamar ki is lehetett cserélni.

A szépészeti beavatkozásra a Böle Kft-nél került sor barátom által.
Elsőként B oszloptól hátra kapott egy 50%-os LLumar Stratos prémium fóliát, melyel talán könnyebb lesz átvészelni bent a nyári nagy meleget. Mivel gyárilag sötétített az autó nem szerettem volna túl sötét fóliát, hogy teherautó legyen belőle. Az OFF autónkon is ugyan ez a fólia van és ott nagyon jól bevált már.
A végső lépés egy teljes polírozás volt, ami már nagyon-nagyon ráfért az autóra.
Rengeteg kis hajszálkarc volt rajta és ami még zavaróbb volt, hogy valami fakezű már próbálta korábban a polírozás művészetét az autón de nem igazán sikerült neki és sok helyen hologramos volt a fényezés. Ezek mind eltűntek és most valódi lakkfekete tükör! :) A tökéletes végeredmény érdekében egy teljes Gtechniq Wax bevonatot kapott amire 1 év víz és szennyeződéstaszító képességet ígér a gyártó.

Újabb lépésekkel kerültünk közelebb a kívánt végeredményhez, de azért még 1-2 dolog visszavan.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-08-15

tl;dr
A hiányzó kőfelverődés-védő fóliákat a bal hátsó sárvédőíven és ajtón pótolni akartam. Először saját magam akartam megoldani (1-2. kép), de nem bizonyult tartósnak a megoldás. Ez után egy hivatalos Llumar fóliással kiviteleztettem. Az egész procedúra nagyon gyors volt és olcsó, az eredmény pedig kiváló lett (3-4. kép).

Mikor új fényezést kapott a kocsi bal oldala februárban, a hátsó ajtóról és sárvédőívről leszedték a kavicsfóliákat. Nem is nagyon foglalkoztam a dologgal, míg nem nyár elején egyszer ránéztem és fogamat szívva állapítottam meg, hogy nem véletlenül volt az ott. A szép fényezésem már elég csúnyán össze volt verve a kavicsok által, amit az első kerék odaver.
Mellékesen megjegyzem, hogy nagyon meg is lepett, hogy tényleg csak arra a felületre kell a fólia, ahova gyárilag rakták. Ránézésre simán felverhetné a kavicsokat nagyobb területre is, de nem. A kavicsok által megszórt terület gyakorlatilag a gyári fólia helyét fedte le. Le a kalapom az olasz mérnökök előtt, nem gondoltam volna, hogy ilyen jól kiszámítják, hogy tényleg csak pont oda veri a kavicsokat.

Na ezen felbuzdulva megkerestem Dömpit, hogy legyen szíves átküldeni a fólia sablonokat. Droberto-tól pedig vettem fóliát hozzá, amit szépen a sablon mentén kivágtam. Kézügyességemet tekintve ez kihívásnak is volt mondható. Az összes fóliát kivágtam (hátsó sárvédőívek, ajtók, első kerék mögötti ív), mert újra akartam ragasztani a gyáriakat is (1-2. kép).
Először a két hiányzó fóliát ragasztottam fel. Mit mondjak, nem volt egyszerű erre az íves felületre felapplikálni, tekintve, hogy nem is értettem hozzá, hogy kellett volna. A buborékokat próbáltam kinyomogatni. A végeredmény nem volt olyan rossz, de azért szép sem. Sebaj, úgy voltam vele, hogy ez legalább kész van, másnap hosszú útra megyek, a kövek már nem fogják jobban gyalulni ott a fényezést.
Másnap 250 km után, gondoltam ránézek a fóliákra, hogy hogy állnak. Nézem, nézem, de nem látok semmit. Basszus, ennyit bírtak, a menetszél meg az eső az első úton lehozta a fóliákat. Remek. Még jó, hogy a gyáriakat nem szedtem le. Ekkor el kellett ismernem, hogy ennek a felrakásához szakember kell.

Felhívtam a szekszárdi Llumar-ost, aki az üvegfóliákat is applikálta a kocsira. Emlékeztek még az autóra. Nem sok elvetemült van, aki a szélvédőt is telibe sötétítő fóliázza. Az autót körbedícsérték, a kormány bőrözése nagyon tetszett nekik. A felnik szintén. Elmondta, hogy hihetetlen milyen igénytelenek az emberek az autóikra és milyen hulladékokat odavisznek, ez viszont milyen szépen karban van tartva. A kavicsverte felületet nézegetve mondta egyikük, hogy ezt csak kéne pöttyözni. Szétnéztek a festékek között. Csak BMW fekete festékük volt. Rám néz, szétteszi a kezét: hát, összeBMW-zzük az Alfádat. Nevettem egy nagyot. A másik oldali gyári fóliáról levették a méretet, kivágta, majd gyakorlott mozdulatokkal felhelyezte a kocsira az újat (3-4. kép). Az egész dolog nem volt több 15-20 percnél. Ja, és potom pénz volt. Ha ezt tudom, nem kínlódok annyit, eleve itt kezdek.

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2017-03-07

Vègre sort kerítettünk a hátsó ablakok fóliázására. Eredetileg csak a kèt hàtsót akartam plusz az új lámpákat a kőfelverődèsek ellen, de aztán sijerült megcsinálni az ajtókereteket is. Nem lett nagyon sötèt a fólia, hogy ne üssön el annyira. Llumar fólia került fel, sokat dob az autón :)

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-06

Mindig is odavoltam a lefóliázott üvegű autókért. Na persze nem azokért, amelyek B oszloptól hátra vannak csak megcsinálva, még csak azt sem tartottam sosem esztétikusnak, ahol bevállalják az első ajtók üvegének fóliázását. Ez mindig is csak azt az érzést keltette bennem, mintha valakinek a sofőrje lenne a vezető, hátul doboz, elöl akvárium.
Nem, az igazi az, amikor teljesen körbe van fóliázva a gép, telibe a szélvédő is. Egy Alfánál nem is lehet másról szó, itt minden a vezetőről és az esztétikáról kell, hogy szóljon. Ja, hogy szabálytalan? Ahogy a közmondás tartja: A szépségért szenvedni kell ;]
Bár sokan próbáltak lebeszélni, soha meg sem fordult a fejemben, hogy máshogy csináljam. Megbüntet a rendőr? Levehetik a rendszámot? Nem megy át műszakin? Szóba jöhető kényelmetlenségek. Az eszméletlen jó kinézet és az egyediség megéri.
Llumar ATR 50 fólia ment körbe. A fentebb felsorolt okokból nem akartam megkockáztatni a 35-öst, de ez is nyújtja azt a látványt, amit vártam. Nem halálfekete, de pont elég sötét.
A művelet elég hosszú ideig elhúzódott. Az első szélvédő kivételével az üvegek július legvégén lettek lefóliázva. Otthagytam a kocsit, aztán rámcsörgött a fóliás (Szekszárd, Mihály Gábor), hogy nem csinálja meg a szélvédőt, mert nagyon sok rajta a kőfelverődés, túl nagy az esély, hogy összetörne az üveg a fólia applikálása közben. Ez eléggé elrontotta a kedvem, de tudtam, hogy amit egyszer elhatározok, annak úgy kell lennie. A megoldás: vennem kell egy új szélvédőt, azt lefóliázza a behelyezés előtt, aztán az üveges elintézi a többit. El is indítottam a folyamatot, de a nyári szabadságok meg saját külföldi utak miatt is végül több, mint egy hónappal az első lefóliázás után lett teljesen kész a kocsi. Az üvegek fóliázása a szélvédő nélkül 31 ezerbe került, a fóliázott szélvédő berakással, mindennel együtt 60 ezer. Ebből 13 ezer volt a fóliázása, 27 ezer az üveg, a többi az a keret, munkadíj, stb.
Az eredmény? Teljesen megérte! Nem tudom, hogy képeken mennyire jön át, hogy hogy néz ki, félek annyira azért nem. De eddig, aki élőben látta, mindenki el volt tőle ájulva. Az üveges is csak hüledezett, hogy ő még ilyet sosem látott és sosem csinált, hogy telibe fólázni a szélvédőt. De nagyon jól néz ki, csak nem tudja, hogy ki fogok-e este látni rajta :D Belülről egyébként egyáltalán nem érezni sötétnek, de majd éjszaka még ki kell próbálni. Szerintem sötétben sem lesz gond, de kíváncsi leszek.

Ui: A bal oldalról fényképezett képeken látszanak sajnos egy BMW-vel való találkozás nyomai.

Update: A hiba kijavítva.

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-01

Számos előnyös tulajdonságát figyelembe véve lefóliáztattam az üvegeket.
A Skyfol és LLumar azonos kategóriájú (HP illetve Comfort ATR) fóliái közül végül a LLumar mellett döntöttem a hosszabb garanciaidő (7 vs. 10 év) okán.

Mindkét fólia márkára találtam nagyon korrekt kivitelezőt a közelben, és érdekes tapasztalata volt, hogy mindkét helyen lebeszéltek a magasabb kategóriájú fóliáról (Skyfol NT és NT pro vs. LLumar Avantgarde LLATI és AIR), mondván, hogy nem éri meg az ártöbblet, nem tudnak annyival többet.

B oszlop mögé Llumar Comfort sorozat ATR 15 CH SR HPR került fel, ami a második legsötétebb a sorozatból (18 %-os látható fényáteresztés, 53 %-os teljes napenergia visszaverés), de még nem a halottaskocsi effekt. Ez teljesen hivatalos, műbizonylattal, AF engedély számmal felaplikálva a fólia és az üvegek közé.

A B oszlop elé a két első oldalsó ablaküvegre hála a magyarisztáni viszonyoknak, a fólia kiválasztásánál két szempont érvényesült: hővédelem + észrevehetetlenség, hogy se a rendőr, se a vizsgabiztos lehetőleg ne szúrja ki, hogy fóliázva van. Így a LLumar magasabb kategóriájú Avantgarde sorozatból az AIR 80 SR HPR fólia került fel, amelynek látható fényáteresztése 78 %-os (hangyafaszányit sötétít csak), ugyanakkor 43 %-os teljes napenergia visszaverést biztosít. Ez műbizonylat nélkül, saját felelősségre alapon.

Bár a fóliás srác szimpatikus és megbízhatónak is tűnt, a műhelybe úgy vittem az autót, hogy a hátsó kiegészítő féklámpát, hátsó fejtámlákat, illetve mind a 4 ajtókárpitot magam leszereltem, kiindulva abból, hogy a leggondosabban tulajként nyilván én bánok az autóval, és így nem fordulhat elő az, hogy kiderül utóbb hogy elveszett/eltört néhány patent, vagy elveszett egy csavartakaró elem, vagy ajtóbehúzó gumibetét, stb. Kaptam engedményt is az árból, mondván hogy értékelik az erőfeszítéseimet. :) A visszaszerelést is megoldottam.

>> Tuning és extraViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-05-26

Hátsó szélvédő és kisablakok fóliázása (LLumar)

>> Tuning és extraZsifi sw // Alfa 159 sw 2.0 Jtdm // 2014-05-26

Mai napon felkerült a fólia B oszloptól hátrafelé. :) Az elsőket nem mertem fóliázni.
A munkát Immi-ker KFT. végezte.

>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-02-21

Lefóliáztattam az autó üvegeit, régóta tervezem már, most jött el az ideje. B oszloptól hátra 5% fényáteresztésű fólia került, míg a vezető és anyós oldalira 50%-os, a gyári 70% helyett. Az első kettő nem legális, de nem feltűnő, annyira sötét a hátsó... :)
Műbizonylattal, ahogy kell...

A munkát Kinik Róbert csinálta, Miskolcon, hivatalos LLumar kivitelező.

Költségem: 21.000.-

Néhány napja felkerültek a felnik és a toldat, a képek annyira nem adják vissza (főleg, hogy telefonnal készültek), de élőben elég jó az összkép... :)

Utolsó képen látszik a különbség a fóliázott 50% és a gyári 70% között. Kicsit le kellett vágniuk a szélét, mert gyűrte az ablak...

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-05-17

Megtörtént az autó üvegeinek sötétítése B oszloptól.
A telepítést a Gabo fólia csapata végezte. Meg vagyok elégedve a munkájukkal, szép lett a végeredmény.
Próbáltam a nagyon sötét illetve a halvány fóliák közt megtalálni a középutat. Úgy gondolom sikerült! :)

Adatok:

Minősítés száma: H AF 127-43
Típus: Comfort Series
Kereskedelmi jelzés: ATR20CHSRHPR
Gyártó neve: Martin Processing, Inc. (CPF)
10 év garanciaával.

>> Tuning és extraGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-07-15

Felkerült oldalra és hátra a sötétítés, valamint a 17-es felnik és a tükörborítás kapott új színt. Sajnos nem sikerült megtudnom a 19-es TI antracit felni színkódját, így egyedi színt kapott... nem lett rossz :-)

Sötétítés (Llumar) = 18.000
Felni fényezés = 20.000
Gumi szerelés, centírozás, új szelep = 6.000
Tükör burkolat = 2 x 1.500
Tükör burkolat fényezés = 10.000

A fényezést Vittorio készítette, innen is köszi neki! :-)