Blog >> folyadék
A nyári szélvédőmosó folyadékból kiindulva, ellenőriztem a hűtőfolyadékot. Ez -30 fokra van beállítva. A fékfolyadékot, a szint maxon, és teszterrel mintha új lenne. A motorolaj MES szerint 62%-os, bár már a szervízkönyvet nézve 1.5 éves. A légszűrő vatelin huzatját levettem, mert az elég koszosnak tűnik, úgy is hamarosan cserélem. A pollenszűrő meglepően tiszta volt, és a helyén sem volt különösebben sok kosz. A km óra állás az ecu-val tároltal tűréshatáron bellül van, és az itt tárolt olajcserék száma is megegyezik a szervízkönyvével. Az ecu-ban 2 hiba volt tárolva, engedte törölni. Este még kapott egy karbantartó töltést az akku, másnapra a start/stop rendszer is magáhoztért, bár nekem úgy tűnik a xenon annyira nem szereti (indításnál egy alig észrevehetőt pislant).
160.000 Km
Az első két 330 mm -es tárcsa már az autó vételekor is erősen lekopott volt, akkor mi csak betéteket cseréltünk, hogy halasszuk a dolgot. Azóta beleszaladt 30.000 Km az autóba, a tárcsák már biztosan a minimális vastagság alatt vannak, minimális rázás is érezhető illetve 140 km/h felett valami rezonancia is kifejlődött, elképzelhető az is a tárcsák miatt. Menniük kell ...! A két hátsó fék ránézésre még elment volna - gyanítom ott cseréltek a friccek néhány évvel ezelőtt - viszont ott meg a kézifék mechanika miatt aggódtam, a bal oldali tárcsak furcsán is nézett ki, mintha szakaszosan megégett volna és az autó egyik fékje egyébként is mintha picit fogna.
A tervezést rendelés követte: előre 330 mm Brembo 9365.20 bevonatolt tárcsák, hátra 278 mm Brembo 9364.20 bevonatolt tárcsák, betétek előre Brembo 23115, hátra Brembo 23109. Plusz egy felújítókészlet a biztonság kedvéért és fél kiló Tutela DOT4 a folyadék cseréhez.
Az első fékek nagyjából simán mentek, a rögzítő stift kiütése volt kicsit nehéz a bal oldalon. Viszont légtelenítéskor a nyereg egyik szelepét ki kellett cseréljük, mert nem engedett át semmit. A hátsó rész ínyencebb volt. A bal hátsó féken a munkahenger porvédő gumi (karmantyú) teljesen el volt csavarodva és szétszakadt. Persze a víz bejutott, a munkahenger összerohadt a nyereggel, nem mozgott. Ezt nehéz volt kioperálni, a munkahengert ki kellett cserélni, gumi elemekkel együtt, a kézifék visszatekerésével. Felújítás után jó lett, a kézifék szépen mozog, 5-6 kattanásra beállítottam.
Bonus #1 a téli-nyári kerékcsere is megtörtént. A nyári Bridgestone -okon nem látszik kopás, szépek. A téli szett alatt viszont sajnos a felni nem szép, arra is ráférhet majd egy felújítás ...
Bonus #2 a kiegyenlítő víztartályt is kicseréltük gyárira, nincs benne fém megerősítés, de jónak tűnik. Folyadék feltöltve MAX jel alá.
Bonus #3 pollenszűrő cserélve.
Megvettem az aktuális cserélendő tételeket,remélhetőleg jövő héten elfoglalják az őket megillető helyet az Alfában :)
-komplett vízhűtő radiátor
-hűtővíz tartály ,a régi koszos barna helyett :)
- fagyálló hűtővíz -70C
-jobb oldali külső féltengely gumiharang
- Selenia Alfa 20K- 5L olaj
- Tutela Top4- fékfolyadék
-Tutela ZC75 synt - váltóolaj 2L
-olajszűrő