Tagok >> Kristyon >> Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT >> Blog
- Típus:Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2014
- Színe:Moonlight gyöngyház
Korábbi blogban már írtam, hogy kissé trehány módon rakták össze az autót. Erre a pontjára most jutottam el, hogy rendbe rakjam. Kapott gyári lámpanosós ablakmosó tartályt, és gyári ablakmosó szivattyút, illetve gyári lámpamosó szivattyút, és egy balos lámpamosó fejet (konzollal együtt érkezett, ezt nem kellett felhasználnom.). Ez mind bontott, de legalább gyári. Rendesen gyári állapotra szerettem volna hozni, de még így is hiányzott némi alkatrész, ezeket az itthon megtalálható alkatrészekből pótoltam. T elosztónak első körben a 156-nak a lámpamosó körében található darabot szereltem be, ez visszafolyás gátlós is, így ez nem volt jó, mert a fejek nem tudtak visszatérni az alap pozíciójukba. Ezért a 147-nek a régi szétfagyott elosztójából csináltam egy sima elosztót, ezzel vállt tökéletessé.
A lámpamosó szivattyú, úgy érkezett, hogy be volt állva. Hiába raktam ultrahangos mosóba, még így sem volt hajlandó megindulni. Szétt kellett szedni. Rendesen rozsdás volt a motor. Bőségesen befújtam WD40-el és fogóval megmozgattam a tengelyt. Még fúrógéppel is rásegítettem, innentől már jól működött.
2023.05.09.
Facebook csoportban osztottak meg nagyon jó dolgokat a fejegységgel kapcsolatban, ehhez első sorban kellett egy szoftverfrissítés ez a videó nagyon részletes, és nagy segítség. Majd következő lépésben ellenőriztem, hogy tud-e tolató kamerát kezelni (teszt 5.kép), és tudja :)
Majd holnap folytatom, térképfrissítéssel, meg ha találok itthon megfelelő vezetéket a kamerának, akkor azt is telepítem...
2023.05.10.
A térképfrissítést megcsináltam, kezdetnek az indítási képernyő változott meg, de a frissítés nem sikerült elsőre (8. kép), sőt másodikra sem. Gyanakodni kezdtem, hogy hibássan jött le fájl, már kicsomagolásnál több POI fájlra panaszkodott a windows csomagoló programja, hogy nem áthelyezhető, de a winrar program egy kivételével mindent kicsomagolt, majd újra letöltöttem, ez után már csak azt az egy fájlt másoltam pluszban a pendrivera. Na ezzel kisérleteztem kétszer. Úgy tünt itt volt a hiba, a pendrivot lepucoltam, és a már másodjára letöltött fájlt kicsomagolva és felmásolva, már rendben vot (9. kép)...
2023.05.11.
Beépült a kamera is, nagyjából követtem a leírást. Nekem volt egy régi jó minőségű árnyékolt hongszóró kábelem, szerelhető RCA csatlakozókkal a vegén, így ezt befűzes után méretre vágtam. Mielőtt befűztem volna teszteltem mindent, hogy működik-e rendesen, mert a kamerám is kicsit eltért a leírtaktól. A jobb oldalon a küszöb melletti kabelkorbácsnál vittem hátra a vezetéket. Ami nem szerepel a videóban, hogy honnan kap áramot a kamera. Persze a tolató lámpáról célszerű áramot vinni. Én még mielőtt az ajtóba érkezne a vezeték ott kötöttem rá a 12v-ot(szürke fekete csíkkal), testet pedig a csaomagtatróban az ülés háttámlát rogzítő csavarhoz kötöttem, kárpit alatt van nem látszik. A prizmát a lökhárítóból nem tudtam kivenni, nagyon nem is feszegettem, nehogy megsérüljön a fényezés, belülről meg nem tudtam oda nyúlni, de a csomibol le lehet ereszteni a vezetéket, majd onnan fel lehet játszani a rendszámtábla világításához.
Nekem kb. 4.5 óras mutatvány volt beszerelni. Jó, nem is kapkodtam vele.
Felraktam a nyári kerekeket,
Nyári gumikban: 15564km (2szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig 15 263Km (3szezont futott)
Óra állás: 157827Km
Méretpontos gumisőnyegek a Withcartól. Már a 147-be is tőlük rendeltem a szőnyegeket.
Kissé meglepő, hogy a papírja szerint 2014-től, a szőnyegbe pedig 2010-es évjáratra utal a logo, de tökéletesen illeszkednek, és a gyári rögzítőpontokra is jól passzol.
Felraktam a téli kerekeket.
Óra állás: 152951Km
Nyári gumikban: 15564km (2szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig 10387Km (2szezont futott)
Korábban felfedeztem olajszivárgást, úgy tűnik, hogy a vákumkamrát, és az EGR hűtőházat összekötő csó a ludas. Alapból egy nagyon lágy gumicső volt ott mindenféle rögzítés nélkül, ezt lehúzva olaj folyott ki belőle. Ebben sem vagyok biztos, hogy normális, de kicseréltem egy sokkal masszívabb gumicsőre, egyenlőre ezt a vákumkamránál egy aba bilincsel rögzítettem is, és lepucoltam féktisztítóval a környéket, ha újra folyna, lássam honnan.
Közben felfedeztem a TCT váltó szűrőjét, gondoltam akkor ezt is kipucolom, de megbontva kristálytiszta olaj folyt belőle. Igy az összes olajat le sem engedtem, és a szűrőt sem vettem le takarításra. Így is kb. fél liter olajat töltöttem utánna.
A téli kerekeket nézettem át, és cseréltettem ki a szelepeket. Rejtett szelepeket kapott...
Ügyesek, gyorsak, és nem kellett vinnem sehova se a kerekeket...