Blog >> 1.8

>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2019-12-06

Sajnos egy hosszabb, városon kívüli úton kiderült, hogy a termosztát nem áll a helyzet magaslatán, mert max 60 fokon tartja a víz hőfokot. Szóval csere.

Költségeim :

Termosztát + tömítés (Behr) 23000 Ft
Szerelés Olman Zsolt ismét :) 7000 Ft

 
>> AutóápolásLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2019-11-28

Kapott egy gyári minőségű gumiszőnyeg szettet, persze méretpontosat, így már én is nyugodtabban használom majd vizes cipővel is a kocsit :)

CARCARPIT.HU

 
>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2019-11-28

Megejtettük a vásárlás utáni kötelező dolgok cseréjét. Hazafelé jövet máris kaptam extra feladatot, mert a kis Gustavo kidobta az ABS+VDC system failure feliratot, ezt is feltárjuk mi lehet (test kábel hiba volt, megoldódott).

Cserélve lettek:

8db gyári gyertya (NGK)
Komplett vezérlés vízpumpával (SKF+DOLZ)
Vezérlésmódosító (Gyari)
Selenia Racing olaj 5 L
Összes szűrő
Generátor szíj (Continental)
Generátor szíj feszítő (Gyari)
Friss fagyálló (Alu protect)
Alsó motorvédő burkolat (Utangyartott)
Szelepfedél tömítés (Reinz)

Szerelés : Olman Zsolt, Alfa Romeo Szerelem

 

Most már vagy két éve van meg az a jelenség, hogy bizonyos fékpedál állásnál sípoló hangot hallok. Emellett egy ideje megvan az jelenség is, hogy alapjáraton ilyen pedálállásnál fulladozik is a motor. El is könyveltem, hogy fékrásegítő csere lesz majdan. Aztán, most, hogy buheráltam a szívóágat, kíváncsiságból kiszedtem a szelepet, ami a fékrásegítő és a szívócsonk közötti cső rásegítő felőli végén van. A cső teljesen épnek tűnik, (a szívócsonk felőli oldalról) belefújva nem enged át. Viszont a szelep felől belefújva, egy bizonyos nyomásnál, olyan hangja van a szelepnek, mint vmi herélt szarvasbőgés... :) Szóval ez sípol. Mivel nem volt otthon ilyen, ezért visszatettem, de még előtte kitisztítottam és volt benne genya, mégpedig valószínűleg a lecsapódó kartergáz folyt bele a szívócsonkból. Nem lepődnék meg, ha ez evett volna meg vmit a szelepben, valamint ujjal belenyúlva a szervódobba, annak az oldalán is van ilyen trutyi. Így lehetséges, h a dobban is van nem kevés, és így még az is lehet, hogy az ette meg a membránt és az is lyukas. Mindenesetre első lépés a szelepcsere lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi változik (már, ha sikerül egyáltalán ilyet beszerezni :)).

>> Egyébferike159 // Alfa 159 1.8 // 2010-11-06

Most vásárolt autómmal a múlt hétvégén tesztvezetős hétvégét tartottam.
a megtett km-ek vegyesen, autópálya, országút, város Budapest.
A legfontosabb adat, amire általában kíváncsi az ember a fogyasztás: autópályán:7.5l országúton:6.5-7l városban:10l, az átlag így 8l körül van.
Ami számomra fontos a fogyasztáson túl, az az autó maga.
Vásárlása, szerelem volt az első beülésre, ami meghatározza viszonyomat az autóval.
A külső: talán a legszebb limuzin ami eddig legurult a gyártósorokról.
Letisztult formák, sportos vonalak igazi olaszos kinézet. Az eleje szinte mindent elmond a tervező hitvallásáról. A sportosság mindenek felett. A számomra egy kicsit negatív:
Csomagtér nyílása kicsi, és nem igazán lehet kinyitni anélkül, hogy az ember ne koszolná össze magát.
Nagyon merev karosszéria, sportosra húzott futómű.
Beülve az autóba mintha egy sportkocsiba ülnék. A sportosság érzetét fokozza a start gombbal indítható motor, a három küllős kormánykerék, feszes ülések.
A műszerfal, az az egyik legjobbra sikeredett műszerfal amit eddig valaha is autóban láttam.
Minden a vezető elvárása szerint van elhelyezve, logikusan és teljesen egyszerűen átgondolva. Mindennek megvan a helye, ott ahol az ember keresné egyébként is. Minden kézre esik, mindent megtalálni elsőre.
Olyan érzés mintha mindig is ebben az autóban ültem volna.
Sok rakodó rekesz nincs benne, kicsi szűk ajtózsebek, kesztyűtartó mérete is lehetne nagyobb, de mindez nem hiányzik mihelyst elindulunk az autóval.
Az 1.8 140le motor relatíve jól mozgatja a 1.5 tonnás karosszériát.
Más tesztek panaszkodnak ennek a motornak a lomhaságára, illetve gyengeségére, de bátran állíthatom, hogy megközelítőleg ugyanazt az élményt nyújtja mint a 120 le disel motorral szerelt változat.
Kíváncsisággal indultam el, mit tud a 140 lóerő kezdeni az 5 sebességes váltóval.
Az első meglepetésre, egészen jól autózható, szinte 50-töl használható 210-ig. Benzineshez képest nem kell visszaváltani előzéseknél, sem pedig hegymenetnél.
Megjegyzem, azért egy hatodik sebességi fokozat elkelne benne, mivel a fogyasztására is kedvező hatással lenne, és nagy sebességnél csökkentené az amúgy sem nagy motorzajt.
A fenti sorok az átlagos, normális vezetési stílusú vezetőkre érvényesek. Nyilvánvaló, hogy ha szeretnénk az autó sportosságából adódó érzetet kicsikarni akkor férfiasan bevallom, vissza kell kapcsolni és talán tényleg kevésnek bizonyul a nyomaték a motorban.
A futómű páratlan vezetési élményt nyújt. Limuzinhoz képest nagyon jól viselkedik kanyarokban, szélsőséges helyzetekben. Kanyarokban, íveken nem nyúlik, nem csúszik, befordul úgy, ahogy a kormánykereket elfordítom. Már már az az érzése támad a vezetőnek mintha egy sportkocsiban ülne, és rosszabb minőségű utakon ez érezhető is. Kissé kemény, de nem zavaró.
A fékek jók, nagy sebességnél használva sem ijeszti meg a vezetőt, pontosan jól adagolhatóan működik.
Kormányzás pontos, kanyarokban semlegesen viselkedik, jól érezhető kapcsolat az úttal.
Ami egy kényelmes, jó kiránduláshoz kell az is megvan benne, Ülések a hosszú vezetés során sem bizonyultak fárasztónak, kemények, jól tartanak. Vezetési pozíció jól beállítható, visszapillantó tükrök nagyok, A műszerek a vezető felé fordulnak, jól és pontosan leolvashatóak az értékek napsütésben is. A műszerek, kezelési berendezések megvilágítása esti, illetve éjszakai vezetéshez nagyon kellemes szín árnyalattal bír, otthonossá teszi az autó belsejét, amiben a gyári hifi berendezés is hozzájárul.
A teszt során összegyűjtött tapasztalat: kissé magas fogyasztás, 6 sebességi fokozat hiánya, kevés rakódó illetve pakoló rekesz, de mindez nem érdekes mert mindezért kárpótol minket az autó vezetési élménye. Szinte ki sem akartam belőle szállni.

2010 11 05

 

Nemtom, lehet, h még a gyári vízpumpa volt benne, de egyrészt műa rotoros volt, másrészt 4db lapát volt rajta (nem volt letörve, hanem gyárilag ennyi van rajta), harmadrészt a műa rotor a tövében szépen be volt repedezve tengelyirányban.

norbee kolléga javaslatára megvizslattam az rpm jeladót rögzítés szpontjából, és meg is tisztítottam kicsit, de nem változott semmi (megtorpanás)... :( de legalább szép tiszta lett, megszabadítottam az olajos kosztól :)

Sajnos nem javult meg a hűtés, annak elenére, h már nincs benne levegő. :( Jövő héten remélhetőleg vízpumpa csere + a bemenő cső tisztítás.

HF tömítés cseréből indult, de ha már szét lett szedve...
Csere:
- HF tömítés
- szfedél tömítés
- szszár szimering
- szvezetők
- kipusor tömítés
- szívósor tömítés
+
- szelephézag beálllítás
- szelepköszörülés
- szelepfészek marás
- HF síkolás
- HF nyomáspróba.

A kompresszió helyreállt :))) 9 - 10,5 - 9,5 - 9,5, de ez még a szelepek "bekopásával" módosulni fog elvileg. (javítás előtt 10 - 10 - 6,5 - 3,5 volt...). Az olajfogyás is teljesen megszűnt. :)

A hűtővíz melegedés sajnos nem szűnt meg, thermosztátot kell cserélnem.

2007.05. - Középső tengely csere (thx for SD & Bandi) Nemtom ki rakta bele, ami benne volt, de, hogy nem az olaszok az biztos! (a képen jobb oldalon).

U.I.: azóta kiderült, hogy bizony gyárilag tettek be ilyen tengelyt.