Blog >> jeladó

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-02-17

A történet hetedikén este vette kezdetét. Akkor még csak, kicsit többet fordított az önindító a megszokotthoz képest, mire beindult, de csak annyira, hogy nem is tudtam be neki jelentőséget. Majd nyolcadikán munkába indulásnál, az első forgatásra be se indult, csak a másodikra, akkor se pöcc-röff, és már hibát is betárolt. A fordulatszám jeladótól nem kapott információt. Este hazafele szépen indult, és másnap a vezetékeket átnézve mindent rendben találtam és szépen is indult , nem volt gond. Tizedikén meg inkább azzal foglalatoskodtam, hogy ha már olyan jól sikerült a Giuliettában a TCT olajának cseréje, akkor már itt is megejtettem, utána egy váltó kalibrálás, és minden szuper is volt. tizenegyedikén munkából hazajövet már nem volt hajlandó beindulni, így ott is hagytam a munkahelyemen, majd másnap a régi motorból kivett jeladóval érkeztem meg, plusz némi szerszámmal. Kicseréltem összeraktam, pöcc-röff. Határozottan kényelmesebb lett volna kicserélni, mikor a selespeed olaját cseréltem, mert akkor kivettem az akksit, és az akku tálcát is, hogy minél több olajat leengedhessek. de ez jutott.
Még egy kis izgalom, ahogy leszereltem a folytószelepházat, és az ecu-t visszaszerelésnél az ecuban elhajlott 2 láb, nem is tudom hogyan sikerülhetett neki a stekker közepénél, az egyiken a gázpedál potenciométer jele ment volna, a másik szerencsére vak volt. Ugyan is ami kellett láb, azt sikerült visszaegyenesítenem, de a másik letörött. A stekkerbe akartam beleszerkeszteni valamit, hogy kontaktot tudjak létesíteni, de akkor derült li hogy az vakon van. Azóta szuperül teszi a dolgát:)

A lambda jelet még vadásznom kell. Még tárolja, de a hibalámpa nem világít rá...

>> SzervizFerko // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2020-12-13

Az önindító elkezdte megadni magát.
Szatyi ajánlott egy szakembert Budakalászon, így sikerült felújítani az önindítót.

Ugyanekkor és ugyanitt a főtengely jeladót is ki kellett cserélni, mert az idő vasfoga ezt is megette.

Km: 191.955

Szép napnak indult, de vontatás lett a vége.
Kocsikáztunk egyet a GTV-vel, majd egyszer gondolt egyet és nem akart beindulni. Forgatta az önindító, de semmi. Szerencsére nem voltunk mesze otthonról, hazamentem a laptopért és az adatkábelért, kiolvastam a hibát. Fordulatszám érzékelő végzetes hiba :-(
Gyors telefon Pisti haveromnak, aki elvontatott a műhelyébe. A főtengely jeladó adta meg magát. Ha már szerviz, akkor cseréljünk olajat is, meg a jobb első-külső féltengely gumiharang is elöregedett, azt is ki kellett cserélni.

km állás: 113.464km

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-10-01

Hibakód, vezérműtengely jeladó. Cserélve. Szépen jár és hibakód mentes! :)


252.363 km

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-24

A hétvégén bekerültek a stabpálcák, és a hátsó szilentek a kocsiba, de ezt sajnos 2 teljesen berohadt ABS jeladó bánta.
Ma vettem át az új jeladókat (mindkét oldalra), plusz egy flexicsövet, így az autó futóműve, kipufogórendszere nagyrészt új, a fékrendszere jól működik.
A motoron pár hónapon belül vezérléscsere lesz, akkor további szervizelések jönnek (pl. szelepfedél-tömítés) várhatóak, addig remélhetőleg nyugi lesz. :)
Alkatrészek:
2x ABS jeladó hátsó (Bosch)
Flexi kipufogó cső
Km állás: ~175.000

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-01-20

Még december elején történt, hogy megjelent a check engine a műszerfalon. Az autó hirtelen elvesztette az erejét, vészmódba kapcsolt. Ez fennállt kb. 40 km-en keresztül majd helyrejött. Utána olyan 300 km múlva dobta be újra. Így ment ez egy darabig, csak a helyreálláshoz szükséges idő lett egyre hosszabb, és a tünet nélküli időszakok egyre rövidebbek. Végül folyamatosan vészmódban volt.
A Multiecuscan P242A hibakódot jelzett "Turbo inlet temperature sensor", azaz turbó bemeneti hőmérsékleti jeladó. Ez nem a DPF-ben lévő, a szenzorról derékszögben lejövő vezetékkel rendelkező jeladó, hanem az amelyikről a vezeték egyenesen jön le. Ez a motorburkolat előtt lévő hővédő lemez alatt van, közvetlen a turbó előtt megy be a leömlőbe.
Közben december 11-én, mikor az Alfás gokart-ra mentem, szintén megviccelt az autó. Beugrottam a Sugárba az Örsön, a kocsit a mélygarázsban hagytam. Mikor jövök vissza, látom, hogy hatalmas tócsa a gép alatt. Felnyitom a motorháztetőt, hűtővíz kiegyenlítő tartály üres. Na, hiányzott ez, mint vasorrú bábának a mágneses vihar. Alfás cartársak egyből a segítségemre siettek. Kiderült, hogy a műanyag légtelenítő csavar feje tört le a motor mögötti ágon (a menet benne maradt, 3. kép). Ott tolta ki a vizet. Egy McGyver megoldással meg is lett oldva gyorsan :) (1-2. kép)
Kicsi, de idegesítő és akár veszélyes hiba is lehet. Érdemes rá odafigyelni. A másik problémás dolog még ezzel, hogy ePER-ben nem igazán jó, az ezt ábrázoló mikrofilm és ezért először nem is a jó alkatrész lett hozzá megrendelve. Egy műanyag könyök tetején van ez a légtelenítő rész, de ez a könyök nincs ábrázolva az ePER-ben azon a csövön, amihez tartozik. Ezért különös odafigyelés szükséges a cikkszám megállapításánál.
Elvittem 13-án Csörihez, hogy kicserélje és hozzam is haza. Sajnos a jeladó annyira bele volt már gyógyulva a csőbe, hogy a kiszerelése közben beletört. Innentől egyértelmű volt, hogy aznap nem viszem el az autót. Csöri elmondta, hogy nem ritka, hogy ezek benne maradnak. Kidolgozott eljárásuk van arra, ha ez történik, tolófúróval operálják ki, de az már nem fog aznap menni. Ha már így alakult, akkor amit még talál az autón, azt megcsinálja. Így cserélte a DPF nyomásmérő gumicsövét, ami akkor derült ki, hogy el van szakadva plusz az olajnívónál lévő tömítés is eresztett egy picit. Ezen kívül cseréltettem néhány apróságot, vezető oldali ablakmosó szórófejet és rendeltettem a hátsó ajtózsebekbe is a hiányzó gumialjakat.
Így egy hét múlva tudtam elhozni az autót. Most már olyan, mint újkorában.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-06-26

Eltört a bal első ABS jeladóm így kicseréltem, az ajtó teleszkópjaim már vagy 4hónapja a vastelepen várják az ujrahasznosítást. Az alkatrészeket Helembai Zoli szállította. Köszi (ismét)

Azóta eltörtek megint a teleszkópok tetejei. Műagyag volt, úgy tudom van fém is. Nem értem miért húzza túl az ajtót, de a franc essen már bele.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-07-16

Szép kis kálváriát tud okozni egy ilyen kis kütyü!

Lényegében most azért lett cserélve, mert észrevettem,hogy indítás után bekapcsolta random a hűtőventillátort, közben a motorellenőrzés lámpa világított. Hideg-meleg motornál egyaránt.

Írtam a srácoknak, mondták ,ez a bibi, okés!
H.Zolitól kaptam is egyet alfacity-n ,tegnap beszereltem, a hiba megszünt, szóval köszönet!

Amit még észrevettem,hogy azóta 90-en áll a vizem.
Jogosan merül fel a kérdés, hogy méé' hülyegyerek' hol kéne?

Nos, nekem hónapok óta 110fokon állt.

És ,hogy visszakanyarodjak az első mondatomhoz ,emiatt 2hűtőt is cseréltem.

Beszereltünk először egy kiváló bontottat, 110 a víz. De az lehetetlen, jó ,biztos a bontott a rossz, vettem bele egy zsír újat, láss csodát, azzal is 110.

Jó, új taktika, lemértük a kiegyenlítőben a vizet, megfelelőnek bizonyult (88körül), illetve a termosztát is akkor nyitott ,mikor közeledett a 110hez a víz óra szerint.

Vicces, a FES is annyit mutatott ,amennyit az óra.........

Most kicseréltem a jeladót, láss csodát a megfelelő értéket mutatja!

Rég szívatott valami meg, mint ma ez a kis p.csa alkatrész. Inkább nem írom le a történetet, mert elég volt átélni a mai 2 kényszermegállót az út szélén, mire eljutottam a szerelőhöz az új jeladóval. Faszányos ám megfogni a kocsit amikor 110-es tempónál kilövi magát a moci és viszi a szervót is...hála égnek felvoltam erre készülve így nem történt nagy baj.
Én is ki tudtam volna cserélni, mert nem nagy durranás, útmutató ITT.
km állás: 124.790