Blog >> ékszíj
Szerkesztés alatt.
Addig is...
Alternatívák:
Dayco: Nekem úgy tűnik, hogy már nem olyan tartósak, mint a "156 időkben". (Lásd 159 topic...) A kép már az új verziót mutatja. A régebbi hasonlóan nézett ki, mint a régi Contitech.
Ruville=INA, lévén ugyanahoz a konszernhez tartoznak (Schäffler). Könnyen lehet, hogy a Dayco-tól származik.
A Corteco-t a BMW-sek cserélik szorgalmasan (Erhard írta).
Az Akron Warbinál 2 évet bírt. Kerülendő.
A Gates egy cartársnál rövid idő alatt széthullott.
Febi: Valószínüleg ez is Dayco.
Én hosszas mérlegelés után Continental VD1065 szíjtárcsát vettem. Ez már az "új verzió", eredetileg nem így nézett ki.
Kép 1.
Kép 2.
Kép 3.
Kép 4.
A csere menete:
...jól le van írva droberto cartárs blogjában.
Kieg.: Meghúzási nyomaték kb. 25Nm, a menetre ajánlott csavarrögzítő pasztát is tenni.
Szöveg és további képek jönnek.
Ékszíj is cserélve lett, Zé szerint a görgők jó állapotban vannak, azokat nem cserélte.
Km: 94.780
Eltelt az 5 év a legutóbbi vezérlés csere óta, így esedékessé vált a dolog. Albaalkatrésztől rendeltem a cuccot (vezérlés szett + vízpumpa), minden simán ment.
Miután leszedtük a régit, látszott rajta ugyan a kopás, de amúgy bírta volna még egy jó darabig. Persze a vezérléssel nem játszunk: ha eljön az idő, cseréljük.
Ha már arra jártunk, ékszíj csere is megtörtént, valamint olaj+szűrő csere is.
Költségeket nehéz összeadni, mert már korábban megrendeltem az alkatrészeket, de azért megpróbálom...:
Vezérlés: 25.200
Vízpumpa: 8.500
Ékszíj + olajszűrő: 5.500
Olaj: nem tudom, kb. 7.500-10.000 (régebben vettem, amikor accciós volt)
Azt azért megjegyzem, hogy sikerült elég olcsón hozzájutnom a dolgokhoz... pl. jelentős alkudozással az alkatrész-kereskedőnél :-)





Már múltkor észrevettem, hogy a generátor ékszíjon van egy repedés. Leginkább a vízpumpa miatt aggasztott a dolog, ezért beszereztem egy újat. Vettem a szervóhoz is, ha már az előtte van. De nem bántam meg, mert azt is megette az idő. Sok km-t nem futottak, de nem mai darabok lehettek.
Km állása: 182856
Az utóbbi időben eddig szokatlan hangok jelentek meg menetközben. A motortér - futómű - hajtás felől, de természetesen kizárólag menet közben és bizonyos sebesség felett. :)
Aztán egyszer-egyszer álló helyzetben, járó motornál is hallatta magát vmi hasonló hang, így nagyjából be tudtam azonosítani, hogy a szíjak felől jön. De ennél pontosabb diagnózist nem sikerült felállítani.
Mivel a szíjak + görgő már régen volt cserélve, gondoltam ezek cseréjével nem vesztek semmit. De, hogy azért biztos, h belevigyek a hétvégi programba vmi izgalmat is, így úgy döntöttem, cseréljük ki a generátort is.
Látva az online shop-os árakat (gyári új ill. felújított generátorok terén), úgy döntöttem, inkább veszek egy bontottat és az lesz felújítva. A bontott generátorért és a felújíttatásért köszönet Marklarnak.
Nem tudom, cserélt-e már vki klímás 155ben generátort... Azt hittem, az lesz a legnagyobb gond, h nem akarom leszedni a szívócsonkot, de azzal nem volt, gond, csak némi többlet kézügyességet igényelt a dolog. De, azért az elég vicces, hogy a generátor alsó csavarjának (amin fordul) kiszedéséhez, a jobb oldali hosszú féltg tartókonzolját is le kell szedni, hogy le tudd fordítani, azért hogy hozzáférj annak a csavarnak az anyájához, ami egyike azon két csavarnak, melyek azt a pántot rögzítik, amin az ominózus generátorcsavar is átmegy. Mindezt azért, mert a motortér fele azt a generátor csavart nem lehetett kihúzni eléggé, ugyanis a feje elakadt a klímacsőben, ami a kompresszorba megy bele. A gyári szervízleírásban lévő ábrák szerint ezen csavar feje a nyúlvány fele kellett volna nézzen (viszont nem vagyok biztos benne, h abban az esetben ki lehetne annyira húzni, h a generátort ki lehessen venni, mive ezen az oldalon meg a nyúlvány biztosít szűk keresztmetszetet :) ).
Sokszor okozott már fejfájást a Tipo motortérbe gyömöszölt TS motor, de eddig ez vitte a prímet, asszem :)
Így tanul az ember... azt is pl., h bár a generátor csapágynak volt hangja, de még mindig van néha valami cicerésző hang abból az irányból (klíma komp a következő gyanús elem :) ) és a fő hangforrásnak bizony a BE kerékcsapágy/külső féltg csukló tűnik :S
Ma egy éti csiga társaságában (aki a jobb első kerék felett utazott) sikeresen megérkeztem a Large Autóhoz a vásárlást követő, tervezett vezérlés cserére 80 240 km-nél. Megtörtént a vezérműszíj, az ékszíj, a feszítő csapágyak és a vízpumpa cseréje. Kapott új olajszűrőt és persze az olajat is lecseréltük.
Km: 80.240
Múlt ősszel - bár még csak 45e volt bennük - szíj-és görgőcserét határoztam el. Oka az volt, hogy alapjáraton huhogó hangot hallattak - és ez nekem nem tetszett...
Sajnos a csere után - előtte szerelés közben "Józsi barátnak" volt szerencséje a vezetőket látni és nem tartotta indokoltnak a cseréjüket - szinte ugyanúgy csinálta, sőt még egy kis morgás is jelentkezett :-o
A főpróbán, a dunakeszi Mikulás-hétvégén sikerült megnyugtatnom magam, hogy a morgás minden bizonnyal az ékszíj vagy az általa hajtott valamelyik cucc csapágyának (generátor és/vagy vízpumpa) műve...
Azóta csak városban jártam vele, annyira nem izgatott. Ma este viszont úgy voltam, hogy a zárból elegem lett, tankbetöltő ugye vár a sorára - viszont rég néztünk szét elöl!
Gyors, megnyugtató ellenőrzés - minden csontszáraz, olajbetöltő nem habos - után elkezdtem állítgatni a generátorral az ékszíjfeszességet: elsőre jó csikorgós lett, aztán kicsit feszítettem rajta, szerintem jó lesz! ;-)
Végül nekiálltam a karbiknak is, így tél végére eléggé szétfolyt az alapjárat. Mondjuk gyertyacsere sem ártana, de azért tekergettem kicsit rajta: fülre jó volt, próbakörhöz viszont már nem volt kedvem, majd szerdán élesben ezt is letesztelem! ;-)
Esemény is lehetne egy műszaki vizsga, de mivel ez egy lassan 17 éves autó, sajna általában szervizként bejegyzendő...
Szóval a vizsga előtt hátsó fékeknél kellett fékerő-szabályozót szerelni, némi berohadást megszüntetni, kéziféket rendbe tenni.
Az ékszíjat cserélték, azt jeleztem előre, hogy furcsán zajong már. Mint kiderült, hiányzott már belőle, épp idejében jött a csere.
Volt olajcsere is szűrőkkel együtt, na nem a vizsga miatt, csak mostanra jött ki, egyben megvolt hát.
Mielőtt a vizsgaállomásra gurultak vele, még a GEORGE idejéből maradt piros rendszámtábla világítást is rendbe tették (újra gyári és szabályos fehér).
Vizsga így rendben volt, főleg, hogy lecsúszott némi kenőanyag is a sötétített ablakok miatt...
Összességében így végül baromi drága lett, az autó értékének kb. ötöde ráment, de ez ezzel jár. A fék baromi jó lett, és összességében most minden nagyon klappol. Már csak el kén elindulni vele valahová jó messzire...
Hát ezt is megéltem. ma belekerült a 169 ezredik kilométer Alfonzba, amit egy kis szervizeléssel ünnepeltem.
Elgurultam Csörihez, hogy szüntesse meg az ékszíj vonyító hangját. Gyönyörű, napsütéses időben autóztunk le Várpalotára. A görgőt (gyári) és az ékszíjat (Dayco Pirelli) Csöri kicserélte, a hang megszűnt és boldogság vala :)

0
435
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV