Blog >> fólia

>> Tuning és extraCsongi // Alfa 156 1,8 SW // 2020-02-16

Teljesen kész. Imádom!

>> Tuning és extraCsongi // Alfa 156 1,8 SW // 2020-02-04

Úgy megtetszett, hogy tovább is haladtunk...

>> Tuning és extraCsongi // Alfa 156 1,8 SW // 2020-01-19

Kis fóliázás. :)

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-10-29

8 éves lett az autó. Eljött a nálam töltött ideje alatt a 2. műszaki vizsgája. Ez mindig nagy para az illegálisan felhelyezett fólia miatt. 2 évvel ezelőtt is készültem a bajra, de akkor meglepően könnyen ment minden.

Október vége van, "Winter is coming", most tehát el is ért az, amitől féltem. Volt egy vizsgaidőpontom. Már a telefonban említettem a munkafelvevőnek, hogy fóliás a kocsi, ott is, ahol nem kéne. Ennek megfelelően délutáni időpontot kaptam, mondván, akkor nem várható ellenőrzés. Ott is voltam a megbeszélt időpontban, leadtam mindent. Majd leültem a váróban. 10 perc elteltével jön be egy fazon, hogy kié az Alfa. Egyedül voltam ott, szóval sok lehetőség nem volt. Mondta, hogy hát ezen fólia van elől, ezt nem lehet levizsgáztatni. Na mondom "pasztmek", nem mondod? Akkor erről ennyit.

Bepattantam a kocsiba és azzal a lendülettel mentem át a másik helyre, ahol 2 éve vizsgázott a kocsi. Már csak a munkafelvevő volt ott fél 4 körül. Elmondtam, hogy vizsgaidőpont kéne, de van fólia. Mondta, hogy hát, akkor nem hiszi, hogy sikerülne, nem szokta a vizsgabiztosuk az ilyet átengedni. Említettem, hogy 2 éve gond nélkül. Na igen, csak azt az embert már leszázalékolták, nyugdíjas. Fasza...

Kezdődött a fejvakarás. Még egy helyet ismertem, ahol vizsgáztatnak itt helyben. Felhívtam másnap, felvázoltam a sztorit. Mondták, hogy ilyet nem vállalnak. Hát jó, mi legyen. Mindenféle legendákat hallottam távolabbi vizsgabázisokról, ahol átmehet a kocsi, de abban is sok bizonytalanságot éreztem. Azt meg főleg nem akartam, hogy 50-60 km-re elmegyek valahova, ahol megmondják, mikor meglátnak, hogy viszlát.

A másik megoldás, hogy lekapartatom a fóliát az első oldalsó ablakokról, elviszem vizsgára, majd visszarakatom. Ez macera is, pénz is... Szerettem volna utoljára hagyni. Ebben a tengődésben érkezett Robi telefonhívása, mint fénysugár az éjszakában. Elmeséltem a problémám, mire elmondta, hogy ő hol műszakiztatta a kocsit helyben. Ez egy 4. hely volt, amit nem ismertem.

Fel is hívtam őket, másnapra kaptam is időpontot. Mikor ott voltam, leadtam az iratokat, de azért mondtam a munkafelvevőnek, hogy szóljon már a vizsgabiztosnak, mert meg akarom mutatni neki a kocsit. Nem akartam, hogy egy óra múlva hívjanak, hogy vigyem innen ezt. Nézegette, mondta hogy jól van, délután megoldja.

Hatalmas kő esett le a szívemről, éreztem, hogy innen sínen vannak a dolgok. Fél 3-kor csörgött a telefonom, hogy mehetek a kocsiért. Minden okés volt, kifizettem és mentem is a dolgomra. Azért elég stresszes volt így.

Még egy apróság. A forgalmimban az üzemanyagnál "diesel" szerepel. Pár hete volt egy hír, hogy azok a forgalmik, amikben nem "gázolaj" van ott megadva, azokat cseréltetni kell az okmányirodában. Rákérdeztem erre, de csak legyintettek. "Nem kell mindent elhinni, amit a TV mond"

>> Tuning és extraSanyi // Alfa Giulietta 1.6 JTDM-2 // 2019-02-11

B oszloptól hátrafelé 20as Lumar fólia került fel + szélvédőre egy csík.

Gyors és precíz munka volt. Köszönöm Szabifólia

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-03-25

A hátsó lámpa kapott egy halvány füstös fóliát ami egyenesen Kínából jött :)

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-08-15

tl;dr
A hiányzó kőfelverődés-védő fóliákat a bal hátsó sárvédőíven és ajtón pótolni akartam. Először saját magam akartam megoldani (1-2. kép), de nem bizonyult tartósnak a megoldás. Ez után egy hivatalos Llumar fóliással kiviteleztettem. Az egész procedúra nagyon gyors volt és olcsó, az eredmény pedig kiváló lett (3-4. kép).

Mikor új fényezést kapott a kocsi bal oldala februárban, a hátsó ajtóról és sárvédőívről leszedték a kavicsfóliákat. Nem is nagyon foglalkoztam a dologgal, míg nem nyár elején egyszer ránéztem és fogamat szívva állapítottam meg, hogy nem véletlenül volt az ott. A szép fényezésem már elég csúnyán össze volt verve a kavicsok által, amit az első kerék odaver.
Mellékesen megjegyzem, hogy nagyon meg is lepett, hogy tényleg csak arra a felületre kell a fólia, ahova gyárilag rakták. Ránézésre simán felverhetné a kavicsokat nagyobb területre is, de nem. A kavicsok által megszórt terület gyakorlatilag a gyári fólia helyét fedte le. Le a kalapom az olasz mérnökök előtt, nem gondoltam volna, hogy ilyen jól kiszámítják, hogy tényleg csak pont oda veri a kavicsokat.

Na ezen felbuzdulva megkerestem Dömpit, hogy legyen szíves átküldeni a fólia sablonokat. Droberto-tól pedig vettem fóliát hozzá, amit szépen a sablon mentén kivágtam. Kézügyességemet tekintve ez kihívásnak is volt mondható. Az összes fóliát kivágtam (hátsó sárvédőívek, ajtók, első kerék mögötti ív), mert újra akartam ragasztani a gyáriakat is (1-2. kép).
Először a két hiányzó fóliát ragasztottam fel. Mit mondjak, nem volt egyszerű erre az íves felületre felapplikálni, tekintve, hogy nem is értettem hozzá, hogy kellett volna. A buborékokat próbáltam kinyomogatni. A végeredmény nem volt olyan rossz, de azért szép sem. Sebaj, úgy voltam vele, hogy ez legalább kész van, másnap hosszú útra megyek, a kövek már nem fogják jobban gyalulni ott a fényezést.
Másnap 250 km után, gondoltam ránézek a fóliákra, hogy hogy állnak. Nézem, nézem, de nem látok semmit. Basszus, ennyit bírtak, a menetszél meg az eső az első úton lehozta a fóliákat. Remek. Még jó, hogy a gyáriakat nem szedtem le. Ekkor el kellett ismernem, hogy ennek a felrakásához szakember kell.

Felhívtam a szekszárdi Llumar-ost, aki az üvegfóliákat is applikálta a kocsira. Emlékeztek még az autóra. Nem sok elvetemült van, aki a szélvédőt is telibe sötétítő fóliázza. Az autót körbedícsérték, a kormány bőrözése nagyon tetszett nekik. A felnik szintén. Elmondta, hogy hihetetlen milyen igénytelenek az emberek az autóikra és milyen hulladékokat odavisznek, ez viszont milyen szépen karban van tartva. A kavicsverte felületet nézegetve mondta egyikük, hogy ezt csak kéne pöttyözni. Szétnéztek a festékek között. Csak BMW fekete festékük volt. Rám néz, szétteszi a kezét: hát, összeBMW-zzük az Alfádat. Nevettem egy nagyot. A másik oldali gyári fóliáról levették a méretet, kivágta, majd gyakorlott mozdulatokkal felhelyezte a kocsira az újat (3-4. kép). Az egész dolog nem volt több 15-20 percnél. Ja, és potom pénz volt. Ha ezt tudom, nem kínlódok annyit, eleve itt kezdek.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-11-02

6 éves lett az autó, eljött élete második műszaki vizsgája. Nem mondom, hogy nem izgultam, mert körbe vannak fóliázva az üvegek. A vizsgabiztos rá is kérdezett, hogy nincs-e fólia vagy utólagos xenon stb. Említettem neki, hogy fólia éppen akad... Na mondta is egyből, hogy akkor nézzük meg az autót, mert ha olyan, ott se hagyjam, törvény szerint ilyet nem lehet, meg olyat se lehet már csinálni, hogy lehúzott ablakkal fényképezni, mert azt is felhúzva kell, stb.
Körbenéztük az autót, nézte az üvegeket, húzogatta az ablakot fel-le, végül azt mondta, hogy 3 óra után majd megpróbálja, addigra már nem várhatóak ellenőrök sem, és majd akkor kiderül, hogy készíthető-e jó kép az autóról.
Végül csak egy telefont kaptam az ügyintéző nőtől, hogy kész az autó és mehetek érte. Ezek szerint meg lehetett oldani :)

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2017-03-07

Vègre sort kerítettünk a hátsó ablakok fóliázására. Eredetileg csak a kèt hàtsót akartam plusz az új lámpákat a kőfelverődèsek ellen, de aztán sijerült megcsinálni az ajtókereteket is. Nem lett nagyon sötèt a fólia, hogy ne üssön el annyira. Llumar fólia került fel, sokat dob az autón :)

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-03-12

A héten végre nevemre került az Alfa, és több kevesebb sikerrel ugyan, de megpróbáltunk pár számomra idegesítő dolognak is a végére járni. Már az eredetvizsga alkalmával próbáltuk kideríteni az első futómű kopogásának okát, így rázópadon, terhelt futóművel, valamint csápos emelőn kilógatva is megvizsgáltuk, de igazán látványosan csak a bal felső "kis" lengőkar szilentjein érződőtt lógás. A jobb alsónál a gömbfej porvédő gumija ugyan ki van már repedve, de az még állt, mint Katiban a gyerek. Mivel az előző posztban már vázolt élethelyzetnek köszönhetően csak a legszükségesebbekre törekszünk - a régi énem már rendelt volna négy új komplett lengőkart, stabpálcákat, s talán még új stabrudat is, csak hogy megnyugodjon - első körben ezt a két szilentet cseréltük csak ki. A helyzet jelentősen javult, de még mindig van kopogás. Áprilisban műszaki, legkésőbb akkor ismét rázópadra kerül az autó, s remélem addig jobban ki is forrja magát, hogy könnyebben megtaláljuk a hibás alkatrészt. Mértünk lengéscsillapítót, és féket is, ekkor derült ki, hogy a kézifék sem csak érzésre darabos, de a jobb fele nem is igen fog, így került az autóra két új kézifékkötél a régiek helyett - ez most olyan, mint a vaj... Ezt követően elkerült az autó egy éjszakára a fóliás sráchoz, és a lehető legsötétebb fóliával le lett sötétítve az egész hóbelevanc a B oszloptól hátra. Jó lett, bár sötétben már kifelé se nagyon látni rajta - de legalább tuti nem lát be senki még nappal sem... :) Aztán legnagyobb meglepetésemre megjött a Pixelfix-től az új kijelző az infocenterhez, aminek beszereléséhez aznap még nem éreztem magamban kellő erőt, és milyen jól is tettem... Mert az, hogy szét kell bontani egy kicsit a műszerfalat, még önmagában nem riaszt el, volt már erre pár példa (sőt komplett műszerfal ki- be szerelésre is a Puntónál) eddigi pályafutásom során, de ekkor még nem volt világos, hogy miért is küldtek két ellenállást az új kijelző mellé. Mivel leírás nem volt hozzá, így gondoltam tuti más típusokba is stimmel ez a kijelző, hátha azokba kell, így gyorsan rögzítettem az új szalagkábeleit, és visszaszereltem az egész vackot a helyére. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis olyan halványan pislákolt még a védőfólia eltávolítását követően is, hogy szinte jobb volt a régi elfolyt vacak. Miután már vagy harmadszor vettem ki, és ellenőriztem, hogy tuti helyén van-e a szalagkábel, vagy nincs-e valami egyéb kontakthiba, beugrott a két kis ellenállás amit küldtek hozzá. Gyors telefon a cégnek, probléma felvázolva, e-mailben pedig már küldték is, hogy az infocenter nyáklapján hova, és melyik ellenállást kell beforrasztanunk ha gyenge a kijelző. S láss csodát, majd kisüti szemem, olyan fasza lett a cucc... Végül megjött az autóhoz való rádió beépítő keret is, így átkerült a MINI-ből az USB-s Kenwood fejegység, mert utálom, és nem is igazán járt sikerrel az fm transzmitteres próbálkozás a megfelelő zeneszámok vállalható minőségű megszólaltatásának érdekében...