Blog >> bowden
Közeleg a műszaki vizsga, ezért elvittem az autót átvizsgálásra, hogy ne érjen meglepetés. A kézifék eltérése a határon kívül esett (32%), amit sejtettem is, mert a bal oldali bowden "rövidebb" volt a jobb oldalinál és a kar nem állt alaphelyzetbe kiengedéskor. Cserélni kell mindkettőt.
A jobb első lengéscsillapító elsőre nem felelt meg, másodjára viszont igen, azzal nem lesz gond. Ennek örülök.
Szóval szombaton száraz idő volt és napsütés, nekifogtam a cserének.
A ház előtt van egy folyóka az út szélén (30-as övezet). Föléálltam az autóval plusz a hátsó kerekek alá tettem két 7cm-es fatéglát, így kényelmesen alá tudtam feküdni.
Kéziféket behúztam, majd a féknyergeken lévő kar ütközőjére ráhúztam egy-egy dugókulcs bitet (19-es és 23-as, a különbség miatt) ami pont befért a kar és az ütközője közé. Ezután kiengedtem a kart és lazítottam a bowdenen, amennyit csak lehetett. Így könnyen ki tudtam akasztani a bowdeneket, csak egy 10-es kulcs kellett az egy-egy rögzítő fül oldásához és mehetett fel az új bowden.
Beállítás után szemmel láthatóan egyformán mozog a két kar, szerintem nem lesz gond a műszakin.
elkeseredtem....:( csőstül jön a baj szó szerint...végre lecseréltük elöl a felső-alsó lengőkarokat ...az jobb alsó lengőkarnál az egyik rész a hegesztésnél már szét is esett...szval ideje volt...kicseréltük még a kerékcsapágyat is mert már mormolt az is keményen....és még mindig kotyogás hallatszik...pedig cirka egy éve volt kicserélve a stabrúdnál lévő kis bisz-basz is :( de öröm az ürömben hogy végre 1év után csendes volt újra az autó...ha kátyú nélküli sima úton menten....egészen egy napig.....ekkor vmi miatt mintha sportkipufogót aggattam volna rá....de a fura hogy alapjáraton semmi..csak ha nyomom neki a gázt....hogy még jobb legyen ez a hét, megint beállt a fék...pedig télen mivel a kézifék befagyott/beállt a kézifékbowden csere volt...és megint beállt...nem hiszem el....most ott tartok hogy sípolok a fék miatt és brummogok a kipufogó miatt....very funny :(