Blog >> bowden

>> SzervizBorosh // Alfa 147 Eco Distinctive // 2019-02-12

Sokan kérdeznek arról, hogy mi lett cserélve, mit, hol és mennyiért sikerült megcsináltatni, stb., így úgy döntöttem, hogy elkezdek blogot vezetni. 1.5 éve van nálam az autó, szóval most egy nagy bejegyzésben le fogok írni mindent. Igyekszem valamilyen szinten kategóriákba sorolni. Sajnos nem minden költségre emlékszem pontosan, de a végösszeg megvan.

A vásárlás 2017.10. környéke
Az eladót nem szeretném megnevezni. Telefonon egyeztettünk. Mondtam neki, hogy egy irányba 4-5 órát fogok utazni, szóval ha bármi gond van vele mondja, meg mert nem fogom elvinni. A válasz az volt, hogy hibátlan, törésmentes. Minden rendben vele.
Elmentem érte. Ahogy közöledtem az autóhoz, kezdett elönteni a düh. A kézifék bowden a földig lógott és meg volt repedve az első lökhárító. Távolról nézve már láttam ezeket...féltem attól, amit közel fogok látni, de úgy gondoltam, hogy ha már ennyi utaztam, akkor megnézem. 128 000-et mutatott a villogó km óra. Megjegyzés: laptoppal 10 000-rel kevesebbet olvastam. Mint utólag kiderült ki lett cserélve a teljes óracsoport. (a bekötésnél voltak nyomai).

Talált érdekességek:
- meg volt repedve a hőpajzs
- nem működtek a kulcsok
- repedt lökhárító
- lógó bowden
- rozsdás hátsó kipufogó dob
- folt egy kis folt hátul a tetőkárpiton
- nem teljesen működött a digiklíma bal kijelzője
- nem "kattogott" a középső tekerő a klíma modulon
- villogott a km óra
Egy forintot sem engedett el, de belementem...hazafelé kiderült, hogy a jobb fűtáslapát nem működik, így csak hideg levegőt fújt a jobb oldalon. Bal oldalt, sem vitte túlzásba. Nagyon jó utunk volt..A hátsó ablakfűtés sem működött. Olajat elméletileg előtte cserélt a tulaj.

Első szerelős kör 60 000ft
Természetesen olajcsere, főleg azok után, hogy "semmi baja", nagy szervíz. Ekkor Selenia 10w40-et kapott.

Második szerelős kör 60 000ft
Padlózva megtorpant az autó, felvillant a tengeralattjáró és onnantól alig ment. Lassú gáznál nem volt gond. Kiderült, hogy trafó csere lesz...
Az előző szerelő elrontotta a fejpakolást, kicsit eresztett....még jó, hogy tönkrementek a trafók, így volt okom szerelőhöz vinni.
Javítások:
- 3 trafó (1 már cserélve lett korábban)
- 4 gyertya

Harmadik szerelős kör 160 000ft
Na ez egy komolyabb volt. Futómű problémák főként. Apropó a kulcsok. Ugye az eladó csak annyit mondott, hogy elem kell bele. Került mind a kettőbe, de semmit. Szóval ha már szerelőhöz mentem (megint), akkor gondoltam ezt is megcsináltatom, valamint a hátsó ablakfűtést. Az ablakfűtés problémára nem jöttek rá, szóval direkt rá lett kötve egy extra kapcsoló a relére.
Javítások:
- két oldalt alsó-felső villák
- négy fékpofa
- négy féktárcsa
- jobb hátsó lengőkar
- ablakfűtés gomb
- központizár modul (mivel a gyári kuka)

Negyedik szerelős kör 30 000ft
Már egy ideje nem volt semmi baja az autónak. Unalmamban arra jutottam, hogy kellene egy multi kormány. 9000-ért hozzá is jutottam egyhez. Elkezdtem felrakni. Kiderült, hogy hiányzik pár kábel. Sajnos csak teljes köteget kaptam...Annak méregetését a szerelőre bíztam. A kormány gyönyörű állapotban volt.
További unalmam közben arra jöttem rá, hogy jobban nézne ki az ajtókárpit feketében, így vettem festéket is.

Itt váltottam Xado-ra. 5w50. Csendesebb lett tőle a motor és kevesebbet evett olajból.

Ötödik szerelős kör 35000ft
Egy gyökér felnyomta az egyik padkakövet. Odaparkoltam, orral előre. Felakadt természetesen. Szerencsére csak a lökhárító repedt. Megtanultam azt amit mások alapból tudnak. EGY ALFÁS MINDIG TOLATVA PARKOL.
Javítások:
- első lökős heggesztés
- első lökős fényezése
- teljes polír

Hatodik szerelős kör 250 000ft
Ez a közelmúltban történt. Egészen pontosan szeptember 11-én. Kiugrott elém egy őz. Szerencsére a motor és a fűtómű sértetlen maradt, a kár viszont így is jelentős volt. Mivel az autó heti szinten 2-300km-t megy le, így elég sürgős volt a dolog. Találtam egy karosszériást Szeged mellett Kiskundorozsmán. Lucar kft. Csak ajnlani tudom őket. Nagyon jól és időre dolgoznak. Soron kívül vállaltak. Azt mondták, hogy fényezőt intézhetnek ők is, de én is. Ahogy tetszik. Mivel ők csak 1 hónappal későbbre tudtak volna, így kerestem én. Husztacolor Szegeden. Szerdán átvittem Lucarékhoz, szombaton visszakaptam, hétfőn ment a fényezőhöz, csütörtökön vissza Lucarékhoz, ahonnan már pénteken meg is kaptam. Nem volt ocsó játék, de nagyon megelégedtem a munkájukkal.

Javítások:
- másik lökős
- új jobb első lámpa (ez tényleg új...)
- emblématartó
- jobb dob
- a klímának van valamilyen tartálya az első lökhárító jobb részén. Annak a tartója is cserélve lett
- fényezés: lökős, motorháztető, sárvédők, polír


Hetedik szerelős kör 250 000ft 2018.12.10
146 000km-s óraállásnál elfolyt a hűtővíz. Hengerfejes lett. Teljes motorfelújítás, nagy szervíz, stb.. A motor tökéletes, nem eszi az olajat. Egyáltalán nem. Továbbra is Xado-t használok. 3000km-t mentem vele, majd a bekopós időszka végén, újra olajcsere volt. Jelenleg 149 000 van az autóban és minden szuper vele. Imádom.

Javítások:
- gyűrűk
- fejpakolás
- főtengely csapágyak
- fejcsavarok
- vízpumpa
- vezérműszíj
- váltó olaj
- kézifék bowden
- hengerfej felújítás (minden cserélve)

Összegzés
Voltak nem említett olajcserék, de olyankor csak az történt.

600-ért vettem az autót. Átírással és biztosítással együtt 750. Azóta ráköltöttem még 845-öt. Tisztában vagyok vele, hogy gyakorlatilag 1.5 millióért vettem autót és vehettem volna mást is a 147-es helyett ennyi pénzért viszont imádom. Tudom, hogy innentől már nem sok dolog mehet tönkre és tökéletes állapotban van. Ha figyelek rá, akkor nagyon sokáig tudom majd használni :) Váltás csak akkor jöhet szóba, ha rászánom magam egy nagyobb kategóriás Alfára.

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-10-07

147.100 km

Egy újabb hálám kezdi üldözni Shadin Zolit. Olyan sok kergeti már, hogy ha egyszer utolérik, beborul :)))
Szóval vett nekem is warbi porvédőket és a cserében is segített. Zsírral kitömve, kábelkötővel szorítva. Amúgy a bowdenek is szépen járnak kézzel és a fék mechanika is, csak sajnos a bal kézifékkötél rövidebbre van húzva így a beállítással még vacakolok majd picit.

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-05-13

Egy hónapja folyamatosan terjedő olaj foltot vettem észre a kocsi alatt. Nem találtam a forrását. Elvittem szerelőhöz.

A láncfeszítőnél lévő tömítésnél eresztette az olajat. (alk.szám: 71739394, 71739393; a képen 7-es,8-as). Nem nagy összeg - 1800 ft az alátéttel együtt - de mindenhol csak 10es csomagban árusítják. Végül 1 hét keresgélés után a Pappas-nál adtak 1-1 darabot is.

Ha már szerelőnél van, a bal kézifék bowdent is kicseréltettem (AKRON), mert télen volt, hogy befagyott.

Motor olajat is utántöltöttem, Selenia 5w40

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2017-12-17

Sajnos hátul a zárnál elszakadt a nyitóbowden... konkrétan leszakadt a fej, ami beleakad a nyitókarba. A hideg miatt nagyot szerelni sem akartam, új bowdent sem találtam, így maradt a gyors javítás, melynek egy villanyász csoki esett áldozatául és azt a kábel végére erősítve, a nyitókarba akasztva működik. :)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-05-12

Télen már a fagyokban már nem volt ajánlott behúzni a kéziféket, mert képes volt úgy maradni. Mostanra a víz megtette a hatását és ha akartam volna se tudtam behúzni, a jobb oldali meg már majdnem az aszfaltig lelógott. Vettem is ATE bowdeneket. A huzal része is teflon bevonatú, így remélem nem lesz sokáig gond vele. A csere is gyorsan ment. Boldogság van...

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-05-10

Motorháztető bowden úgy döntött feladja, és totál berohadt, valamint a zárszerkezet sem volt az igazi, 160 körüli tempónál nem volt vicces látni hogy táncol a motorháztető.... a szar is meghűlt bennem egy pillanatra. Fangio cartársnak hála kerult bele bontott szerkezet és bowden, mert újat már nem kapni, meg sikerült szerezni egy indexrelét, így már az sem játsza az egyszer jó egyszer nem effektust.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-11-16

Elővizsgán kiderült, hogy a jobb oldali kézifékkötél be van rohadva.
Csere mindkettő újra.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-01

Ma kicseréltem a két kézifék bowdent. Már ráfért a csere, mert a bowden ház szét volt repedve, a gumi porvédője pedig darabokra volt szakadva. Még gyári volt benne, télen párszor befagyott a bele szivárgó víz miatt. Most olyan mint új korában, könnyen mozog és stabilan fog + azonnal oldja a féket, nem szorul. A cseréjéhez ki kellett volna szedni a két első ülést is + a "B" oszlop burkolatát hogy a hátsó padlókárpitot ki lehessen szedni, mert a bowdenek alatta rögzítve vannak a padlólemezhez. Én nem vettem ki, mert a "B" oszlop burkolatát olyan bolhák tartják mint a csomagtér ajtó belső fedelét és azok nagyon könnyen törnek. Inkább vakon, a kárpit alá benyúlva tekertem le ill. vissza a bowdent rögzítő fém tartók anyáit. A könyöklő és a hátsó üléslap + a két hátsó küszöb burkolat kiszerelése viszont elkerülhetetlen.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-01-28

Közeleg a műszaki vizsga, ezért elvittem az autót átvizsgálásra, hogy ne érjen meglepetés. A kézifék eltérése a határon kívül esett (32%), amit sejtettem is, mert a bal oldali bowden "rövidebb" volt a jobb oldalinál és a kar nem állt alaphelyzetbe kiengedéskor. Cserélni kell mindkettőt.
A jobb első lengéscsillapító elsőre nem felelt meg, másodjára viszont igen, azzal nem lesz gond. Ennek örülök.

Szóval szombaton száraz idő volt és napsütés, nekifogtam a cserének.
A ház előtt van egy folyóka az út szélén (30-as övezet). Föléálltam az autóval plusz a hátsó kerekek alá tettem két 7cm-es fatéglát, így kényelmesen alá tudtam feküdni.
Kéziféket behúztam, majd a féknyergeken lévő kar ütközőjére ráhúztam egy-egy dugókulcs bitet (19-es és 23-as, a különbség miatt) ami pont befért a kar és az ütközője közé. Ezután kiengedtem a kart és lazítottam a bowdenen, amennyit csak lehetett. Így könnyen ki tudtam akasztani a bowdeneket, csak egy 10-es kulcs kellett az egy-egy rögzítő fül oldásához és mehetett fel az új bowden.
Beállítás után szemmel láthatóan egyformán mozog a két kar, szerintem nem lesz gond a műszakin.

>> Szervizbope // Alfa 147 1.6 TS Progression // 2011-04-03

elkeseredtem....:( csőstül jön a baj szó szerint...végre lecseréltük elöl a felső-alsó lengőkarokat ...az jobb alsó lengőkarnál az egyik rész a hegesztésnél már szét is esett...szval ideje volt...kicseréltük még a kerékcsapágyat is mert már mormolt az is keményen....és még mindig kotyogás hallatszik...pedig cirka egy éve volt kicserélve a stabrúdnál lévő kis bisz-basz is :( de öröm az ürömben hogy végre 1év után csendes volt újra az autó...ha kátyú nélküli sima úton menten....egészen egy napig.....ekkor vmi miatt mintha sportkipufogót aggattam volna rá....de a fura hogy alapjáraton semmi..csak ha nyomom neki a gázt....hogy még jobb legyen ez a hét, megint beállt a fék...pedig télen mivel a kézifék befagyott/beállt a kézifékbowden csere volt...és megint beállt...nem hiszem el....most ott tartok hogy sípolok a fék miatt és brummogok a kipufogó miatt....very funny :(