Blog >> hűtés
Egyszer csak nem forgott az utastér ventillátor....a legnagyobb melegbe. Találtam egy másik vezérlőt betettem és voalá. A negatív érintkező égett el. Nem akartam mókolni ment bele egy másik bontott.
Ár: 100 Ron
Km: 145XXX
Ma kicserélődött az utolsó rozsdásodó hűtőrendszer-elem is, egy műanyag aszimmetrikus T elosztó formájában.
[2019.02.xx]
Gépre kötve, a MES segítségevel kiderült, hogy nem megy a hűtő ventillátorom semelyik fokozaton sem. Ez eddig nem okozott problémát, amúgy is mindig visszahűtőm az autót, de jobb a békesség... Facelift utáni modellekben már nem ellenállásos-relés-biztis megoldás van, hanem egy kis vezérlő doboz irányít mindent. Bontosok szerint típushiba. Rendeltem is egy újat Angliából, ami először elkeveredett, majd reklamáció után 3 nappal már kezemben volt az alkatrész. Csere nem volt vészes. Alsó motorburkolat le, majd pár bűvész mozdulat és le is jött az összes csatlakozó róla. Egy csavar tartotta helyén. Új egység fel, csavar be, csatik össze, majd burkolat vissza. Kb egy óra alatt kivitelezhető. Ezután teszt, már jól működik.
Költség:
- 13000 Ft
Km: 189xxx
Már egy ideje feltűnt, hogy a vizem ugyan nem forr, de valami nem stimmelt számomra a hűtőventilátorral... szépen indult, de nem forgott eleget és nagy kattanást hallottam a relék felől + a műszereken is láttam ilyenkor némi ingadozást. Mivel úgyis szét volt kapva az eleje, víz leengedve a fűtéscsap csere miatt, neki is estem... hűtő ki és lám... nincs benne előtét ellenállás + Bluestrain cartárssal együtt tesztelve kiderítettük, hogy a venti kapcsoló is inkább cserés... Ha már kint volt a hűtő, alaposan kimostam és a tartólemezét lekezeltem, hogy bírja még... elég rozsdás volt. Marklarnak volt jó kis bontott előtét-ellenállása, ventikapcs meg a bótba. Miután mindent összeszereltem (új hűtőközeg), az első teszt alatt kiderült, hogy minden remekül működik, a relé nem kattan -szinte észrevehetetlenül indul-, nincs műszeringadozás és kb. egy teljes percig forog a ventilátor szépen... Hurrá! :) Az új alkatrészek beszerzésében köszönet Sanyikának (Coyote75) a segítségéért! :)
219.250 km
Ventillátor egyszercsak nem ment. Kiderült, az egyik relé nem jó. Nehezen, de találtam bonotóban helyette másikat. Remélem ez elfut még 1-2 évig.
Sajnos nem javult meg a hűtés, annak elenére, h már nincs benne levegő. :( Jövő héten remélhetőleg vízpumpa csere + a bemenő cső tisztítás.
Fűtő radiátor csere után légtelenítés alatt áll a gép. Talán már nem sok levegő van benne, de azért még figyelem, de egyelőre nem tűnik, úgy, hogy nagy változás lenne. :(
A hűtésem nem javult meg sajnos a fűtőradiátor csere után. A fűtés viszont megvan, de csak akkor kezdődik, ha pörgetve van a moci => mostmár biztos a vízpumpa csere augusztusban...
A radiátor mégsem volt annyira jó... Tele volt vízkővel. Ki lett tisztítva. Először otthon probálkoztunk vízkőoldóval (jó pár littyó) + keringetés a radiátorban vízkeringetővel, de nem lett eredményes, mert túl sok volt benne a vízkő lerakódás, így elvittem egy szakihoz, aki teljesen kipucolta.
Határozottan jobb a hűtés, a ventillátor óraműpontosággal kapcsolgat álló helyzetű autónál, és fixen tartja a vízhőmérsékletet, de ez a fix érték az óra szerint 100C körül van, szal a köv. gyanús elem az óra hőmérséklet érzékelője + csati + kábel.
2007.03. - Cserélve: 2db ékszíj, hűtőradiátor alsó kereszttartó (fém csővel együtt), venti hőkapcsoló, radiátor maradt, mert jó állapotban van csak kicsit javítani kellett. Kipu heggesztés, tömítés csere.