A legutóbbi bejegyzés óta történt pár dolog, az autó jelentem tökéletesen üzemel:) Hazaúton Zé.től beállt a motor, szerencsére a régi volt még benne. Túl sok lett síkolva a hengerfejből, a dugók és szelepek összeértek, egy szelep leszakadt.... Valszeg már volt a hengerfejből síkolva régebben, nem is kevés. Szerencsére még ezt megelőzően beszereztem egy másik motort Marklartól, ez be is került. Sajnos csak 1.8, de jövő nyárig jó lesz bele. Érezni, h nem 2.0, nem úgy megy, de megy.
Több hetes keresgélés és számolgatás után bontott motort sikerült vennem.
Kapott új csapágyakat,szimmeringeket,olajat,stb.....
Nehézkesen kelt életre,de azóta egyszerre indul.Még sok apró munka van,de már látom a fényt az alagút végén....
A karterről csináltam képet,amikor szétszedtem a régi motort:
Miután kifeküdt a hajtókar "új" motort kellet szerezni a vasba. A motor 180,000 HUF volt kompletten 69,000 kilométerrel!!! A motoron kicseréltük a vezérlést : vezéműszíj,görgők,vízpumpa... Ez után jött még 1-2 apróság... A lendkerekem elfáradt és a kumlung is feladta a harcot. Tehát csere! Tömítések, porvédők, olaj, olajszűrő. Így most komplett "új" szíve van a vasnak ha eltekintünk, hogy a váltót hála égnek nem kellett cserélni.... ;-))) Ez így munkadíjjal,anyaggal és mindennel együtt : 380,000 HUF
Na, ha már a motorcserénél vagyunk megejtettem a 90-esem másfél éve esedékes motorcseréjét is. Mivel szegénykét tobb mint egy évre számuztem a garazsba mert nem volt sem alkatreszem sem idegzetem hozzá, hogy belefogjak (tudniillik az elso motorjat a kedves sogornom az elmezavaros pasijaval megfozte, a masodikat pedig miutan betettem ra kellet jonnom, hogy gagyi) hat most megesett rajta a szivem es osszeraktam. 4 napi barkacsolas, karomkodas utan sikeresen megdugoztam, kicsereltem az elso huvej tomitogyuruit, adtam neki hegesztett hfejeket meg egy rahedli szilikont, megkapta a regi 164-es motorjanak szivattyujat es alternatorat ugyhogy most jelenleg gurul. De van egy rossz erzesem, hogy a hengerfejeken valamellik mikrorepedeses, valamelliken atenged a kipufogoszelep, valamellik hengerben gyenge a kompresszio a pumpa meg tuladagol. Na szoval lesszen ezzel meg baj ugy latom, de mar pofogott. Kene adni neki meg egy uj aksit, csak mar nincsen lovetta a dologhoz. Majd legkozelebb. Asszem hosszu ido utan annak is orulok, hogy mar megy.
Ma kicseréltem az ablaktörlőmotort a verdában a törlőlapátokat mozgató mechanikával együtt, mert a régi akadozott valamiért! De most már nagyon frankón töröl! :-)
Az alkatrészt Rich1 kollegának köszönhetem! :-)
De aztán egy porszem kerülhetett a gépezetbe, mert nagy bánatomra ez is elkezdett akadozva törölni! Nem volt hát mit tenni, szétszedtem az egész motort, hátha ott nem stimmel valami! Fairlane kollega a segítségemre sietett pár angol Cartárs által készített fotóval, és így már valamivel egyszerűbb volt a dolog! Kiderült, hogy nagyon elkoszolódtak (tiszta zsír volt minden) belül az érzékelők és ezért törölt akadozva! Tisztításuk megtörtént és azóta tökéletes minden, egy panaszom sincs az ablaktörlőre! :-)) Végre... :-)