Blog >> 2011
A negyedik évforduló (1114) számokban..
km óra állása: 174.880 km
megtett km a vásárlás óta: 58.700 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 5420,6 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 393,9 Ft/l (2011.11.14., Agip 95) no comment..
üzemanyagár átlag: 329,7 Ft/l
üzemanyag összköltség a 4 év alatt: 1.805.165 Ft
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 409,9 Ft/l (2011.09.18., Agip 98)
full átlagfogyasztás: 9,17l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 21.626 km, átlagfogyasztás: 8,64l/100km
stb..
..egy M4 'Alfa Romeo 2' Limited Edition (998db) Gelati fagyiskocsi (1:43, from 1965) páromtól. (ebben a hidegben?:S:) (0721), egy Alfa Romeo gobelin embléma anyumtól :) (0723), egy, az alfámat ábrázoló torta :) (0723) és egy Alfa Romeo 147 'rendszám' HoZee-éktól :) (0724) ja, és valószínűleg kiégett a jobboldali helyzetjelzőm (0721).. :S
AlfaCity 2011 Light (0528)
Először úgy volt, hogy ha esni fog, nem is megyünk.. HoZénak sem készült el a hátsó lökös, stb.. az én terveim se értek célba, úgyhogy nem is nagyon bántuk volna. Aztán reggel még úgy nézett ki, ha esni is fog, akkor is délre, de legkésőbb du.2-re áthalad Komárom felett. Elindultunk, bár nem kapkodtuk el a rajtot, mert inkább a jóidőre időzítettünk. Útközben még az autót is lemostuk, abban bízva, hogy kegyes lesz hozzánk a sors. Végül már majdnem Komáromnál jártunk, amikor még csak cseperegni kezdett. De már esett.. :\ az autómosást már itt láttuk, hogy buktuk. Főleg mikor a szembe jövők oldalról is felvágták a vizet a kocsijainkra. Megérkeztük. Szakad. Arra lettünk figyelmesek, hogy sokan tartanak a bejárat felé, de mégtöbben jönnek el. :S Mindegy. Belépőnk megvan, az autó már úgyis vizes, nemsokára mi is azok leszünk, mit veszíthetünk még? Bementünk és beálltunk az utolsó sorba. Szinte teljesen mindegy volt, hisz embereket alig lehetett látni. Megreggeliztünk az autóban, majd nekibátorodtunk HoZéval és egy pár esernyővel, hogy felderítsük hová is jöttünk. Körbenéztük az árusokat, találkoztunk néhány ismerőssel, megcsodáltunk pár érdekes vasat, majd mivel nem voltunk túlöltözve, inkább visszaültünk az autónkba és fűtöttünk. Közben pedig vártuk, hogy az eső kicsit alábbhagyjon egy újabb kör erejéig. Idővel így is lett, de ennek ellenére szinte az összes programot elmosta. Indulás előtt még ittunk a büfében egy meleg kapucsínót, majd elhagytuk a helyszínt azzal a reménnyel, hogy jövőre talán békésebb idő fogad.
[Költségeim: belépő elővételben 1500Ft, autómosás 500Ft, matrica 3300Ft, könyöklő 5000Ft, csomagtérajtó teleszkópok 3000Ft]
A vásárolt csavarok hosszúak voltak. M8x40-es kellett. Ma lementem a pincébe. No nem vajat csipegetni, hanem átfúrni a szelepfedelet tartó csavarok menetét M7-ről M8-ra. Szerencsére a kifúrt menet az M8 magmérete. Több zsákfurattal találkoztam, amiket át kellett fúrni teljesen. 3 db-ot nem lehetett átlyukasztani, mert egy másik menet volt keresztben. Lefotóztam a szívószelepeket a kezdeti állapot rögzítésére.
Kellenek még csavarok. A szelepfedél gyári csavarjai M7-ek. Nagyon nehéz találni, csak rendelni lehet és nem biztos, hogy van inox kivitel. Akkor belepróbáltam a szelepfedél csavarhelyébe M8-as hatlapfejű csavart. Gond nélkül elfért. Tehát a megoldás az, hogy át kell fúrni a hengerfej meneteit M7-ről M8-ra. Természetesen új csavarok fogják majd le a szelepfedelet új alátétekkel. Nem feledkeztem meg a leömlőről sem. Nagyon randa anyák fogják a hengerfejhez. Most M8-as zárt anyák lesznek rajtuk.
Vettünk tehát M8x45mm inox imuszcsavart és hozzá M8 inox alátétet.
Alfacityre szeretném feldobni a gépTSigát. A külsővel nem versenyezhetek, hiszen Buksinak gyönyörű az autója, Marklar meg - reményei szerint - egy 155 Sw-vel jön. Kénytelen leszek a motortérben valami alkotni. Hoztam pár alkatrészt Érdről, amivel lehet kezdeni valamit. Nekem ugye most rosso a szelepfedelem és a szívósorom. Viszont krómozni szeretném. Így találtam a Goldtouch nevű cégre, ami krómozással, nikkelezéssel és egyéb felületkezeléssel foglalkozik. Így a gyertyatakaró maradna króm. Legfeljebb kap egy újrakrómozást. Akkor a szívósor is krómozott lenne egy-két-sok fém alkatrésszel és konzollal együtt. A szelepfedél viszont kapna egy 24K arany bevonatot. Nem spray, nem aranyfüst, hanem a polírozott felületű tárgyat mártják bele arany-oldatba és az "ráköt". Ugyan az az eljárás, mint a krómozás, csak itt arany-oldatot használnak. Elvileg elég baráti az ár, hiszen 10850 Ft-ért aranyoznak egy szelepfedelet. Jöhet rá még előkészítési felár, ami max 25%.
Egyelőre a szelepfedél előkészítése zajlott.
Az idei évi tervekben sok mindent fel kellett venni. :-) leírom, mert elfelejtem.
Szóval kezdem a "pár" szavas listát:
-bal első ajtóhatároló
-gyertyák (úgy gondolom elég volt neki a 70 ezer km)
-kormány, váltó- és kézifékszoknya bőrözése (valahol úton van már, de nem volt időm foglalkozni a témával)
-kárpitok cseréje plüssre vagy a bőr felújítása (ez egy örök kérdés)
-valószínű a fólia visszakerül előre (emelkedik ennek %-a)
-kell egy korrekt futómű állítás, mert a jobb hátulja nem tetszik
-fényezés...
-klímacsövet le kell szedni. Már nem emlékszem melyik, hol engedi a gázt...
-ülésfűtés
-tempomat :-) szerencsére nincs meg a gyári csatlakozó, ezért ezzel nem fogok foglalkozni. Egyel kevesebb.
-szélvédő csere
-ja, meg most a generátor (csak ideírom, de tuti ez lesz az első, amit kihúzok innen)
Na, jól van ennyi elég, mert menni kell focizni. :-)