Blog >> ac

>> EseményRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-07-17

Történetesen az én autóm volt az első Magyarországon, mely Verde Montreal színben érkezett. Július elején érkezett az országba, Alfacity pedig július közepe volt. Halesz megkeresett, hogy nagyon örülne, ha ki tudnánk állítani az autót ott, mert gyönöyrű színe van és jó lenne, ha a többi Alfás is meg tudná nézni legalább ott. Elfogadtam a meghívást, a dolog nem is rajtam múlt, inkább azon, hogy sikerül-e addigra forgalomba helyezni... Az utolsó pillanatban, de sikerült.

Az autó a színpadok mellett foglalt helyett, rengetegen meg tudták nézni. Olyan illusztris társaságba került, mint a Kaáli Autó-Motor Múzeum narancs Alfa Montreal-ja és Ferrari Dino-ja.

A média visszhang is hatalmas volt. Nem csak itthon, de külföldön is, még az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato is megosztotta az Alfacity-n készült képeket az autóról.

Híres lett ;)

>> SzervizJCsabi // Alfa 145 1.4 TS // 2019-01-31

Folytatódik a karbantartás project.
Kicseréltük a benzinszivattyút, mert nem tett neki jót a több mint 1éves állás. Ugyanez volt a termosztáttal is. Szintén cserélve lett.
Végre van fűtés az autóban és hangtalanul ér el a motorba a benzin :-)

Km állás: 184.710km

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-10-16

Engem is utolért az AC repedés... csere bontottra. Érden beszerezve, TC-ben beszerelve! :)

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-07-18

Pár hete éreztem hogy mintha benzinszag lenne az autóban. Sajnos napról napra rosszabbodott a helyzet, ezért a fórumokról begyűjtött infók alapján az AC pumpára terelődött a gyanúm. Mivel elég sürgőssé vált a javítás és nem akartam kockáztatni, inkább megvettem látatlanban, bízva hogy tényleg az lesz a hibás. Az volt! :)
Mikor kiszedtük a hátsó ülést és leszereltük a fedelét, színültig volt benzinnel az AC műanyag fedőlapja aminek ugye csontszáraznak kellene lennie. Soha nem örültem még ennyire hibának, hogy tényleg bejött és azonnal ki is tudtuk cserélni egy újra.
Ha már ott voltam és úgyis ideje volt, kicseréltük a gyertyákat is...
Szerviz: Német Mihály (mint mindig, most is 5*)
Alkatrészek: Elaforg (mint mindig, most is 5*)

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-12-13

A hifiből már egy ideje sípolás hallatszott. Gyújtás ráadásakor addig sípolt amíg az AC ment. Így visszagondolva, kb az AC csere óta lehet ez a zaj. Most volt egy kis időm foglalkozni vele, utána olvastam kicsit a témának (generátor zaj). Átkábelezéssel nem akartam foglalkozni, elkezdtem az RCA kábeleknél vizsgálódni. Be is jött az itt említett földhurkos dolog: https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_231849.html
Lehúztam az összes RCA-t az erősítőről és csodák csodája teljesen eltűnt a sípolás. Visszadugtam a bal elsőt, nincs zaj, visszadugtam a jobb elsőt, nincs zaj, visszadugtam a mélynyomó RCA kábelének egyik csatlakozóját és megjött a sípolás. Még egy kicsit próbálgattam és odáig jutottam, hogy ha mindkét kábel legalább egy-egy csatlakozója be van dugva, akkor sípol. Megoldás: az egyik kábelen elcsíptem az árnyékolást mindkét csatlakozónál. Viszlát sípolás! :O)

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-07-12

Pár napja benzin szagot éreztem a kocsi körül és az utastérben is, de hiába nézetem kívülről, sehol nem találtam szivárgást. Lebontottam a hátsó ülést és a kis fedelet a benzinpumpa fölött. A benzinpumpa tetején a nyomásszabályzó résznél állt a benzin a "kupakban". Az első képen be van karikázva a szivárgás helye, a másodikon meg látszik a repedés is. Kicsit idegesítő, hogy egy 100Ft értékű műanyag kupak miatt egy 75eFt-os alkatrészt kell kompletten cserélni...
Persze bontottat vettem töredék áron, de így is bosszantó...

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-03-18

@173.600km
Elkészült a chip, kíváncsi voltam a fogyasztásra, 100km-ként újratankoltam mindig. Elég durva számok jöttek ki. Szerelőm mondja tuti elfolyik a gázolaj. Mondom kizárt! Következő százas után tankolás, benézek a kocsi alá. Nem kellett volna.

A tróger tákolós előző tulajék kivették az AC pumpát, és visszarakták úgy, hogy az egyszer használatos tömítést és szorítógyűrűt rakták vissza, mert nem derogált venni 18500Ft-ért gyári készletet. Igénytelen tulkok...
Költség: 21.000Ft

Nehezen indult, sokszor berobbant szabályosan a kocsi indításkor. Generátor fel lett újítva. Na aksi kimér. Halott. 350A indítóáram, de újkorában is alul-méretezett volt már.
A választás az Exide Premium 77Ah 760A aksijára esett, nem bántam meg, iszonyat simán indul a kocsi, még úgy is, hogy az 1-es és 2-es henger gyertyáit cserélnem kell, kukák. (Ez pont 2 napja derült ki)
Költség: 25.000

Bal első kerékdob törött volt, az ment be a motortérbe ott ami csak akart. Alfa Depóból szereztem egy bontott gyárit. Utángyártottra azt mondta a szerelőm hogy én fogom felrakni, és ö nevet meg levideóz. Elhiszem, mert a motorvédő se passzolt sehol az utángyártott szarnál...
Költség: 8000Ft

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-05

Ez is cserélődött, szűrővel együtt. A tank szellőztető rendszerét át kellett fújni, nem tudta szívni rendesen a naftát.

>> SzervizG-Burt // Alfa 155 2,0 ts 8v "GRÉTA" // 2011-07-22

Azt gyártja amit kér az olasz. Csak silány minőségben:) Történt ugyanis, h felmentem Budára dolgozni. Leállítottam az autót, és később, amikor arrébb akartam állni, már nem indult be. Húzni kellett a rohadékot, egy élmény volt a délutáni csúcson keresztül kötélen hazajönni. A helyszínen nem néztem meg, mert egész nap szakadt az eső. Itthon sikerült kiméregetni a dolgokat, ha direktre volt kötve, akkor pöcröff. 10 perc múlva már örömmel száguldoztunk, relé meg volt itthon:D

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-02-24

A vásárolt csavarok hosszúak voltak. M8x40-es kellett. Ma lementem a pincébe. No nem vajat csipegetni, hanem átfúrni a szelepfedelet tartó csavarok menetét M7-ről M8-ra. Szerencsére a kifúrt menet az M8 magmérete. Több zsákfurattal találkoztam, amiket át kellett fúrni teljesen. 3 db-ot nem lehetett átlyukasztani, mert egy másik menet volt keresztben. Lefotóztam a szívószelepeket a kezdeti állapot rögzítésére.