TSiga ( I am the TSIG) - főkép
>> SzervizAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2018-10-06

Szépen lassan elfogyott a fékbetét. De persze annyi eszem nem volt, hogy megnézzem a fékfolyadékot...
Egyszer csak a kuplung elkezdett vacakolni. A váltó recsegett, a fokozatokat nehezen vette. Az utolsó, amire gondoltam, az a kuplung folyadéka volt. Naná, hogy alig volt a tartályban. Ha már arra jártam, vettem egy új munkahengert. Igaz, hogy CIFAM, de legalább új. Meg a nyomóhenger még gyári. Hogy nehogy azzal szenvedjek, így jön egy másik is a "vacak" 26 éves gyári helyett. Na, az már BREMBO.

 
>> SzervizAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2013-08-03

Anno domini a gyári lengéscsillapítókat felújítattam a Kárászynál. A sport változat annyira kemény lett, hogy a toronyszilent rugózott a lengéscsillapító helyett. Tehát elcseréltem 1 pár gyári használtra. Azok eddig bírták. Pontosabban nem bírták. A boldogan beszerzett AZEV A felnigarnitúrát lecseréltem gyári Speedline felnikre. Felni cserekor vettem észre, hogy a bal első lengéscsillapító nyaka olajos és már a porvédő is abban úszik. Tehát kuka. Tehát másik. Hátul Kayaba Excell G van. Előre is az kellene. Próbáltam a Monroe gátlókat is, de egy szerelő ismerős mondta, hogy az utóbbi időben sok a baj velük. A Kayabákkal viszont nincs baj. Így hát az lett. Elég drága és sajnos nem volt időm a klubbos beszerzéssel intézni- bocs, Thomika. Maradt a ZSU. Elég baráti áron adták. A beszerelésnél kapott természetesen új porvédőt, ami viszont már Monroe gyártmány. A rugóösszehúzó sokat segített. A gólyalábat nem szedtem ki teljesen, a toronyszilentet bent hagytam. A beszerelésnél kellett kicsit játszani a rugó tetejével, de simán bement a helyére.
Ha már le volt szedve a kerék, kapott egy-egy kutyacsontot is.

 
>> Tuning és extraAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2013-05-12

A tavaly vásárolt Azev A felnigarnitúra gyönyörűen állt az autónak. 7,5x16" ET35-ös méretben. Egy 75-ösön volt eredetileg. A baj csak az volt, hogy hátul beleért a sárvédőbe és nagyon figyelni kellett a közlekedéskor.
Most Érden sikerült 1:1-ben elcserélni egy garnitúra gyári 7x16"-os Speedline felniszettre. Ez a gyári kerék és nem ér bele semmibe. Nagyon jó állapotban van és ráadásul fekete polírozott peremmel. Így a sok mattságba most került egy kis csillogás is. Ráadásul ezt is 2 db különböző márkájú és kialakítású kerékőr védi a ...... emberektől.

>> EseményAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2013-03-16

Ma 21 éves az autóm! Boldog szülinapot! :-))
Ha beledöglök is, rendbe rakom az idén.

 
>> SzervizAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2013-01-07

A motorcserekor közölték, hogy a kábelköteg csatlakozói nagyon xar állapotban vannak. Egy "teszt" alkalmával a 4 injektor csati közül 2-t simán le lehetett húzni. Semmi sem tartotta. Megkérdeztem a "szerelőműhely" topicban, hogy van-e valakinek valami ötlete. Kizzo cartárs ajánlotta a RIPCA márkájú csatikat, amiket Budapesten a Ripca Kft. forgalmaz. A csatik azok a fajták, amiken van egy kis nyomógomb és szerszám nélkül lehet levenni(JPT csatlakozó). IDEÁLIS!
A csatlakozók cseréje nem okozott gondot. A készletben levő készlethez van maga a műanyag ház, kivezetésekhez új sarú és szigetelőgyűrű, vízmentes szigetelőszoknya.
A gyári AMP márkájú csatikat egy kombi- és egy csípőfogó segítségével szét lehetett morzsolni. A fém érintkezőket valamikor nem kellett cserélni.
Utána lecseréltem az LMM csatiját is. Sajnos az alapjárati motorhoz éppen nem volt, de az is cserélődik.

1. kép: a régi csati. Látszik rajta, hogy hiányos.
2. kép: inkább tőbe levágtam a vezetékeket és új saruk is mentek fel.
3. kép: az injektor lábai sem tiszták, kis oxidáció azért volt. (WD-40)
4. kép: új csatlakozó. Már csak a védőgumit kell ráhúzni és kész!

Fogót nem vettem a sarukhoz, mert a Tracon kb. 11000,- a Weidmüller kb. sok, a Pressmaster kb. nagyon sok.

>> SzervizAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2012-12-29

Nekiálltunk érdemben dolgozni. Az oldalsó panelen 20 év olajpárája masszív lerakódással jelezte az időt. Beszereztünk hát hideg zsíroldót és Brigéciolt a "makacs szennyeződések" ellen :-) Az otthoni zuhanytálca meg átalakult motormosó alkalmatossággá. 2 órába telt, hogy a panel egy fogkefe és ecset segítségével újra a régi fényében tündököljön. Amíg a zsíroldó dolgozott, megpucoltam az olajpumpát csavarostúl- házastúl.
Az oldalpanelen és a blokkon az összes tőcsavar és furat menete át lett javítva menetmetszővel. A hengerfej viszont tele volt olajlerakódással. Annyira, hogy megállt benne a reszelő. Egy fél villanykörte-doboznyi jött ki. A hengerhüvelyek viszont elégé nehezen jönnek ki. Talán egy nagyobb kalapács segíthet, de óvatosan kell megindítani a folyamatot: nem kellene az alu blokkot megütni. Ha már egy kicsit megindult, akkor van perem, ahova felfeküdjön a kiütő vasdarab.
A főtengely a gépműhelyt várja a polcon. Az oldalpanel és az olajhűtő konzol viszont már a beszerelést.

 
>> SzervizAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2012-12-29

Nekiálltam szétszedni a motort. Az 1 hetet ment MANN olajszűrőt dobhattam a kukába. Elhatároztam, hogy minden marad 1992-es, ezért kell cserélnem a hibátlan olajkartert, ami 1995-ös gyártású. Az olajhűtő konzolja egy elég szép öntvény, tehát tele van résekkel, ahová gyönyörűen meg tud ülni az olajsár. A karter eltávolítása után még legalább 4 deci olajtrutymó folyt az asztalra. Ezt egy használaton kívüli tepsibe fogtam fel. Az oldalsó motorburkolat alatt egy szép állapotban levő vezérlést találtam. Talán ez lesz az egyetlen, ami csere nélkül megy vissza a motorba. Az olajpumpa is egy érdekes szerkezet: két fogaskerék a főtengelyen át van hajtva. Jó állapotban volt, a házán kicsi kopást találtam csak. A ház csavarjait szerencsére nem kell kadmiumoztatni, mehetnek vissza megpucolva.

 
>> SzervizAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2012-12-10

Végre elhoztam a szerelőtől a régi motoromat. Már nagyon várt. A "fémgyűjtők" már majdnem lecsaptak rá. Vettem fóliát, nem akartam úgy betenni a csomagtérbe. Előtte a pincében csináltam neki a műtőasztalon helyet, legyen hol boncolni. Az új fémpolc is ezt a nemes célt fogja szolgálni. Egy kis ideig nekem volt az egyetlen 8 hengeres 155-öm az országban. :-)
Elhatároztam, hogy az összes lehetséges alkatrészt cserélem lehetőleg gyári újra. Minden csak teljes tisztítás után mehet vissza a blokkba. Még kell keríteni egy gépműhelyt, ahol elvégzik a blokkon a gépmunkát.
Át kell nézni a blokkot, amit kell vonalba kell fúrni. A főtengely is rendbe lesz téve. A hengerfejnek nyomáspróba és teljes felújítás lesz. A szerelő szerint ha jók a szelepvezetők, nem érdemes kicserélni, mert a gyári jobb minőségű. Szerencsére a vezérműtengelyek hibátlan állapotban vannak.

 
>> SzervizAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2012-12-08

21 év után a motorvezérlés kábelkötege nincs valami jó állapotban. A csatlakozók rögzítései kissé szét vannak száradva. Pl. a motorhőfok jeladó csatija csak rá van dugva, nem tartja semmi. Kizzo cartárs tanácsára RIPCA csatlakozókat kerestem. Ezek szabvány JPT csatik és könnyen elérhetők.

 
>> SzervizAlfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2012-11-24

A motorfelújítás most nem kifizetődő, ráadásul túl soká tartana. Használt alkatrészekkel meg nem akartam összerakatni. Marad hát a donor motor. Marklarnak elvileg volt 2.0-es, de az a blokk teljesen üres, az 1.8-ast meg nem akartam. Pepe155 cartárs most eladja a felújított motorú 155-ét. A motort Schulek Béla csinálta és elég szépen húzott. A motort Érden kiszedtük és elkerűlt a szerelőhöz. Sajnos csak hét végén tudtam egyáltalán vele foglalkozni de megérte. Sok kis dolog volt, ami az új szívben rossz volt. A generátor egy merő zúgás, a hengerfej leömlőénél rosszak a menetek. Amúgy megkapta a motor az új vízpumpát és az új termosztátot. Kapott még új olajat szűrőstül, új hűtővizet, új váltóolajat, új kuplung kinyomócsapágyat, új kihajtótengelyt a jobb oldali féltengelyhez csapágyostúl
A holtpont-jeladó vezetékét meg kellett csinálni, mert a vezeték 20 év után elszakadt.
Visszakerűlt a szelepfedelem és a szívósorom is. Sajnos a hűtőventilátorom nem műdödik. Már leteszteltem: a hőgomba a rossz.