Hello Michelin télen is!
Próbáljuk ki a franciák legjobbnak mondott téligumiját: ma felkerültek a Michelin Alpin 5-ös gumik (225/45 R17 méretben)
Az első pár kilométer után az a tapasztalat, hogy nagyon halk, a mintája pedig vagány!
A felszerelés ezúttal az AKH-nál történt a Fehérvári úton: a súlyok, szelepek, szerelés, centrírozás összesen 11.885 forint volt.
A héten kap egy futóműbeállítást még a verda, aztán idén már nem költenék rá :)
A két hátsó nyári Michelin teljesen elkopott, konkrétan a kopásjelzőig. Jobbnak láttam felrakni a téli gumikat, amik ugyan szintén kicsit sokat futottak már, de legalább tapadnak :)
Végső statisztika a Michelinekről: 32.275 km került a gumikba három szezon alatt. Nem értem, miért kopott el ez a két hátsó gumi ennyire... Teljesen egyenletesen koptak, szóval biztos nem a futóművel volt a gond. Sokat vártam ezektől a gumiktól, és végül is három szezont bírtak is, bár a 32 ezer kilométert nem érzem soknak...
A nyári felnik elmentek fényezőhöz, hármat görgőzni kell, és mindegyik kap egy telifényt a következő szezonra.
A téli Good Year gumikban 32.884 kilométer van hat szezon után, de hamarosan jönnek az új Michelinek. :)
Már itt kellene lennie a télnek, de még 16 fok volt ma is, viszont emiatt alig voltak a gumisnál: 15 perc volt a nyári-téli gumik cseréje. Forma 1-es sebesség, köszi a BudaGuminak!
A nyári Michelinek felnistül elmentek aludni a BudaGumi gumihoteljébe, Mindössze 10.129 km-t koptattam őket idén.
A statisztika kedvéért: a nyári gumikban két szezon után 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km)
A télieknek pedig ez lesz a hatodik szezonjuk, mindössze 25.537 km van bennük.
A téli 17-es felnik öt szezon után most kaptak egy új fényezést. Kicsit mattabbat szerettem volna, mint eddig, szerintem vagány lesz.
Szokásos statisztika:
A Pirelli P Zero Rosso nyárigumik idén 13.261 kilométert futottak, kivéve az egyiket, amelyet cserélni kellett AlfaCity után, ő csak 8.128-at.
A két teljes szezont megért gumik eddig összesen 25.227 kilométert futottak. Egy közülük sajnos kuka, belül a kopásjelzőig kopott... így a három legjobb állapotú megmarad, és egy újat venni kell majd tavasszal.
A Good Year Performance 2 típusú téli gumijaimnak már a 4. szezonjuk következik, viszont nincs még bennük túl sok: eddig összesen 14.056 kilométert futottak.
A nyári felnik mindegyikén peremjavítás lesz, ezt is a Budagumi intézi. Köszi, Balázs!
Elég korán feltettük, mert kellett síeléshez, szerencsére nem volt rá szükség.
Csere apáméknál, míg dolgoztam elintézték.
Megelőzve a nagy rohamot, felrakattam a téli kerekeket. De az igazi ok az volt, hogy a bal első téli felnimben volt egy csúnya hupli, amit rendberakattam, és ha már kész lett, fel is került az összes kerék.
Amúgy vártam már nagyon, már kezdtem unni a Q2 felni látványát... most a sötét-grafit színű sűrűküllős felnik sokkal jobban tetszenek :)
A téli gumijaimnak ez a második szezonja, 4440 km van bennük.
A nyári gumikkal idén 13.990 km-t mentem, összesen pedig 23.960 km-t.
Javítás, szerelés: BudaGumi
Elkészült a grafit fényezés, és a téligumik is felkerültek. A felni fénye sötétszürke, nagyon jó árnyalatot találtam hozzá, azt hiszem eléggé egyedi lett így ez a gyári GT felni. A fényezés ára 7.000 forint / darab volt.
Télire Good Year Performance 2 típusú gumit vettem, a méretéhez képest nagyon jó áron, darabját 32.000 forintért.
Egyelőre csak mobilos fotók, majd művészkedem is valamikor :)
Mostanában nem érzem az ihletet hogy magasröptű postokat írjak. Ez is csak egy tényeket közlő jegyzet.
- Téli gumik fent. ..még mindig béna ez a felni.
- Új ablaktörlő lapátok
- Vezérlőegység vizsgálat - turbónyomásra voltam kíváncsi. Najó, erről bővebben..
Az ingadozó teljesítmény görbe okát most épp a turbó nyomás körül keresgettem, ezért kértem a mérést műszerrel. A mérés különböző fokozatokban történt, és a jellege miatt a váltásokat és a forgalom miatti gázelvételt is jelzi a görbe. Ezért kicsit zavarosak ránézésre. A legszebb mérés 5. történt, mikor egész hosszan sikerült kiforgatni a tartományt (3750ig ~ 170 km/h). Az eredmény egy szépen felépülő egyenes, hullámok nélkül (2,25-2,48 bar). Ergo, a hullámzás oka nem itt keresendő.
Pár oldalas grafikonok emlékül, amiről képet lusta vagyok csinálni.
(a felső fiókba tetted őket)
Nézzük a jó oldalát, legalább nem esik ki a fogtömésem és már jöhet a hó.
Ég és föld komfortban és sajnos designban is a nyári meg a téli közt a különbség.
Remélem azért a héten még nem lesz rá szükség, bár már mondtak hózáport, viszont a síelés miatt mindenképpen fel kellett tenni.
Csere a Tétényi úton a Zengőnél, gyakorlatilag nem kellett időpontot kérni és egyből meg is csinálták.