Blog >> tömítés >> alfa

Már korábban észrevettem, hogy az olajleválasztó műanyag bödön alatt szivárog az olaj a szelepfedélre. Vagy multair fedél valójában :-)
A múlt héten levettem a lecsapatót, megmértem az o-gyűrűt és visszatettem mindent ahogy volt. Pénteken sikerült eljutnom a tömítéstechnika boltba, ahol vettem bele 420Ft-ért egy viton (vegyszer és hőálló) o-gyűrűt.
A mérete: 24mm(belső) x 3mm
Ma gyorsan ki is cseréltem, olaj törölgetéssel együtt 5 perces munka volt. A gyári tömítés szakadt, porladt, ideje volt..

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-06-01

Szivárgott az olaj nívópálca vezetőcső aljánál. Elaforgtól vettem új tömítést. Gyári új, 60676544, ára 1.162 Ft
A régi teljesen megkeményedett és ketté is tört. Cseréje egyszerű.

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-07-21

Igen, újra itthon, magyar földön! :)

A hazajövetel előtt volt egy gyorsra tervezett, de végül nagyon lassú felső és alsó lengőkar csere is (állítólag rá voltak rohadva a csavarok..). Mivel a holland szerelők nagyon ügyesek, az egyik felső lengőkar valamelyik csavarját nem húzták meg, így az az 1400 km alatt szétverte a lengőkart. Az út felétől érezni is lehetett, hogy nem az igazi, eléggé zörög, dobál.
Lehet, hogy hiba volt, de mivel itt van a közelünkben egy Zengő szervíz, oda mentem be, ahol pillanatok alatt kiderült a hiba, rendeltek egy új jobbos felső lengőkart, 3 óra múlva már mehettem is a kész autóért, futómű beállítás is történt (ami állítólag összevissza állt). Szerintem jó munkát végeztek, kicsit azért sokallom az óradíjat, de legalább most már jó a gép.

Ma reggel egy helyi szakihoz vittem a gépet, a gyertyák felmérésére. Több lyukban állt az olaj, a bennlévő NKG gyertákban már jó pár tízezer km benne van, így az autósboltban vásároltam a már többeknél felmerült Champion 3 illetve 1 pólusú gyertyákat, illetve egy szelep fedél tömítést. A beszerelésre ebben a pillanatban is folyik, várom a jó eredményt :)

HF tömítés cseréből indult, de ha már szét lett szedve...
Csere:
- HF tömítés
- szfedél tömítés
- szszár szimering
- szvezetők
- kipusor tömítés
- szívósor tömítés
+
- szelephézag beálllítás
- szelepköszörülés
- szelepfészek marás
- HF síkolás
- HF nyomáspróba.

A kompresszió helyreállt :))) 9 - 10,5 - 9,5 - 9,5, de ez még a szelepek "bekopásával" módosulni fog elvileg. (javítás előtt 10 - 10 - 6,5 - 3,5 volt...). Az olajfogyás is teljesen megszűnt. :)

A hűtővíz melegedés sajnos nem szűnt meg, thermosztátot kell cserélnem.