Blog >> gépháztető
Tipikus hiba a Giulia-knál, hogy a motorháztető zárjai úgy vannak beállítva, hogy csukott állapotban nem simul szépen hozzá az autó orrához, hanem elölről nézve - a szépérzéket bántóan - túl nagy rés van. Az enyémmel ez nem igazán volt probléma, valamint rémlik, hogy évekkel ezelőtt is állítottam rajta valamit.
Ami miatt most mégis újra belekezdtem az elem állítgatásába az az, hogy észrevettem, hogy a motorháztető alján, elöl, folyton bogártetemek vannak (1. kép). Megkérdeztem más Q tulajokat is, de nem tudtak hasonló tapasztalatokról beszámolni. Kézenfekvőnek tűnt a magyarázat, hogy nagyobb sebességnél elemelkedik kicsit a gépháztető és besüvít alá egy kis levegő. Ez bogarakat is visz magával, amik a karbon-kompozit anyagon szétkenődve végzik.
Az állításhoz egy 13-as villáskulcsra van szükség (2. kép), ezzel mozgathatók a zárba bekattanó U-vasak (3. kép). Ezen kívül az elöl lévő 2 gumibak gondoskodik arról, hogy ne csak felfelé, de lefelé se tudjon elmozdulni zárt pozícióban az elem (4. kép). Ezeket viszont simán lehet csak kézzel tekergetni.
Gondoltam, ha már belekezdtem, akkor ne csak jó, de szép is legyen. Állítsunk minden élt tökéletesen egymáshoz. Pofonegyszerűnek tűnt a feladat... Amíg rá nem jöttem, hogy nem az :) Ugyanis a környező elemek nincsenek olyan tökéletesen pozícionálva egymáshoz képest is, hogy egy bizonyos motorháztető állásnál minden klappol egymással. Ha az egyik oldali sárvédő felső éléhez állítom hozzá a motorháztető szélét, akkor a másik oldalon alatta lesz. Ha meg az orr résznél azt próbálom beállítani, hogy a motorháztető és a lökös teteje egy ívre illeszkedjen, akkor elölről nézve, optikailag túl nagy lesz köztük a hézag. Szuper...
Innen egy kis kísérletezés következett, ugyanis ki kellett találni, hogy melyik ujjamat harapjam meg. Végül arra jutottam, hogy az orr rész a legszembetűnőbb, az kapja meg leginkább a szemet. Ezért azt kell úgy beállítani, hogy minél jobban nézzen ki és minél simább átmenetet nyújtson optikailag a motorháztető és a lökös teteje között. Ehhez a motorháztetőt kicsit mélyebbre kellett állítani, a lökös felső részének képzeletben meghosszabbított íve alá.
A végeredmény így az lett, hogy minden ívből nézve kellő esztétikát nyújt az autó eleje. Bónuszpontként a bogarak is eltűntek a motorháztető aljáról.




0
651
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV