Kezdett kellemetlenül keménnyé válni a kuplungpedál... megelőzésképp kapott a vas egy új valeo kuplungszettet.
A rettentő ketőstömegű lendkerék szerencsére jó állapotnak örvend.
Egyúttal a váltóolaj cseréje is megesett.
Megadta magát a kuplungom. Egy ideje már elég kemény volt, de reménykedtem abban, hogy még 5-10 ezer kilométer lesz benne. Hát nem volt. Egy esti mozi után (Feledés 10/8) indultunk volna haza. Legurultam a parkolóházból, de kettesbe már nem tudtam berakni.
Szerencsére Bazsi és Zoli még nem járt messze, így visszafordultak, hogy segítsenek. Meglepő módon volt nálam vontatókötél, az viszont még meglepőbb volt, hogy se Rita, se Bazsi autójába nem lehetett belecsavarni a vonószemet. Eléggé el volt rohadva a menet mindkét autóban. Így egy harmadik autóval, egy c70-es Volvóval vontatott el Zoli Budaörsre. Persze, hogy alázzon, lenyitott tetővel vontatott :)
Kicsit keveslem, hogy 70 ezret sem bírt ki a kuplung, de az előző GT-mben 71.500-nál cseréltettem, mert ott is kezdett már nagyon keményedni. Megoszlanak a vélemények erről, van aki szerint nem meglepő 70 ezernél egy ilyen, más szerint inkább 80-90-100-nál kellett volna ennek megtörténnie.
UPDATE: végül kiderült, hogy a kinyomócsapágy elrepedt, így garanciában cserélték a kuplungom.
A film viszont nagyon jó. Többször elhangzik benne a kérdés, hogy "Önök hatékony csapat?" Mi azok voltunk, köszi Rita, Bazsi, Zoli! :)
Hogy miért? Mert az. Pont. Sok év tapasztalata és nála eltöltött idő után bátran jelentem ezt ki. Az biztos, hogy jelentősen járult hozzá ahhoz a tényhez, hogy ennyi Alfa birtoklása és szereltetése ellenére még megvan a zacseszom mindkét golyóval - nem szúrtam bele semmit, és nem metszettem még le magamnak alkalomszerűen erős felindultság közepette.
Jelen bejegyzésem apropója egy másfél hónappal ezelőtti szereltetés. Közel 190K km. körül adódhatnak már gondok, egy rossz szavam nincs az autóra, mert NAGYON jó.
Na jó, konkrétan kinyomócsapágy, tárcsa és szerkezet csere történt. A kéttömegű ragyogó állapotú!
Nemrégiben ecsetelt molyolás folyománya volt, hogy az egyébként is élete derekán túllévő kuplung már nem bírt elbánni a plusz 25%nyi nyomatékkal, ezért szépen meg-megcsúszkált ötödikben és hatodikban. Fura, automata váltós érzés volt, fordulatszám emelkedik, autó nem nagyon gyorsul, fordulatszám megáll, autó gyorsul, és végül együtt megy a két mutató. Szóval nem maradhatott ez így, ezért kicseréltettem. Sajnos gariba már nem ment el.
Ez önmagában nem hordoz túl nagy jelentőséget. Mégis szeretem az ilyen eseményeket, mert ilyenkor beleülhetek egy tök más autóba, jelen esetben egy Lineába. Kellenek ezek, mert ilyenkor tudja értékelni az ember hogy miben ül. Félreértések elkerülése végett, maxi reszpekt a Lineának, kategóriája egyik legjobb autója, kívül belül szép, még igényesnek is mondható. Teljesen meg tudom érteni azt az embert akinek ilyenre van szüksége. Bár az egynégyes szívóval kisteherautókat sem tudtam meglepni, városban szaladgálni tökéletes. Két nap alatt megszokható. És aztán visszaülök Piribe. Fog, tart, szűk, nem látni semmit hátra, kemény, ráz, kormány nehéz, csajok benéznek, ötösben előzök. Még sose írtam le, úgyhogy itt az ideje, hogy a szemébe mondjam, kurvára szeretem ezt az autót :)
Ja, és kivetettem a boxot is, mert győzött a józan ész. De ez a történet még nincs befejezve. Az elveszett pacikat pótolni kell :)
De most vettem észre, hogy a parkoló kártyámat a csereautóban hagytam, így holnap kelhetek korán, h ne büntessenek halomra..
Már egy ideje zavart, hogy nagyon kemény a kuplungom. Ezt főleg más Alfákból visszaülve vettem észre, mert amúgy hozzá lehetett szokni, igazából dugókban volt kicsit fura, a sok kuplungozáskor. Mivel a kuplung keményedése sok jót nem jelent, ezért már egy ideje kérdezgettem az árakról a szakikat.
Végül megint Csörinél kötöttem ki, ahol egyben megejtettük az éppen aktuális olajcserét is. Volt váltóolaj csere is.
Csöriék garanciában cserélték az első lengőkarjaimat is, amik nem bírtak túl sokat (januárban utángyártottak kerültek bele, most viszont gyáriak). Meglátjuk, hogy ezek hogy bírják a 18-as felniket.