Mai nap le lett cserélve az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő
Sajnos teljesen kuka lett a régi akksi valószínűleg cella zárlatos ezért ma kapott egy újat annyi változással hogy a régi csak 55ah volt az új pedig mivel méretileg elfért a tálcán így egy 72ah lett
Hibakód olvasáskor kiderült hogy nem működik a lambdaszonda, sikerült szereznem egy bontottat és kicseréltem... Újbóli hibakód olvasáskor már minden klappolt...
Cserélve lett a vezérlés de még az után is nyekergő, kerregő hang jött arról a részről és a klímára gyanakodtunk. Kicseréltük és láss csodát újra csendes minden. Az új kompresszort egy ujjal meg lehetett pörgetni ami meg fent volt elég erőteljesen is csak szakaszokban lehetett megforgatni.
Most öröm és bódottcság :)
Sikerült szerezni elektromos ablakemelőket hátra és a hozzá tartozó kábeleket. Én úgy gondoltam, hogy talán előkészítették a gépet rá de sajnos a beszerelésnél rá kellett döbbennem, hogy nem olyan egyszerű ez, most cserélnem kell a teljes kábelköteget amiből majd lassan már csak a nagyon nagy meló része kell hogy szétbombázzam hozzá az egész autót mert a köteget már sikerült beszerezni.
Végre megtörtént a műtét és ezen részt is kipipálhatom
Sziasztok, mivel hiányoltam párszor egy navigációt a kocsiból és a navikhoz meg telefonokhoz kell az a csúnya tartó így elterveztem hogy készítek egy saját beépített navit.
Ami az ötlet volt hogy a facelift-es 156 Infocenter-t alakítok át, találtam is egyet itt az amore-n eldiablo156-tól kapva rajta megvásároltam – ezúton is köszönöm neki. (1-es kép)
Ezután jött a szétszedés és tervezgetés, próbálgatás hogyan is adja ki magát a dolog. Első gondolatnak a telefon felfogatását dupla oldalú ragasztóval gondoltam de ez kudarcot vallott már az első napon mivel a meleg hatására elkezdett elmozdulni a helyéről. (2-es kép)
Következő gondolatom az volt hogy egy műanyag lapot vágtam a telefon mögé és ehhez ragasztottam hozzá a telefont egy műanyag ragasztó pisztollyal. ez már stabilnak bizonyult. A telefon elé is kellett raknom egy lapot hogy eltakarja a nem kívánt részeket ezt karbonfóliával bevontam, kicsi trükk a dologban hogy a telefon aljára csak a karbont ragasztottam így a látszat csal de a telefon gombjai kezelhetőek. Az infócenter tetején fúrnom kellett egy lyukat a telefon bekapcsolásának megoldásához ide már csak egy szép gombot kell találnom. (3-as kép)
Ezután jött a behelyezés, itt is akadtak fennakadások mivel a kiszerelt levegőztető kicsivel kisebb mint a FL így két helyen le kellett fűrészelnem az infocenterből a felesleges műanyagokat, hozzáteszem ez semmiféleképp nem befolyásolja a működését, ezt többszöri próba – fűrész – próba folyamat követte míg bele nem passzolt. (4-es kép)
Már csak az áramellátást kellett megvalósítani ami nem is volt nehéz, a levegőjáratnál hál istennek van egy kis nyílás gyárilag ami a középső óraboksz mögött ér ki így végig le a rádió mögött elvezetve a kábelt egy USB töltőre csatlakozik, itt ha szeretném akár egy PC-re is csatlakoztathatom a telefont az adatkommunikáció végett. (5-ös kép)
Ezzel el is készült, amit még észrevettem hogy a méretek miatt enyhén kifújja a levegőt az inocenter és a műszerfal találkozásánál de ezt is orvosolni fogom némi tömítőanyaggal.
Aki kedvet kapott jó munkát kívánok hozzá esetleg ha nem tiszta valami keressetek bátran.
Túlestünk a műszaki vizsgán, ismét 2 év nyugalom ezen a téren
Végre felkerültek a helyükre a küszöb spoiler-ek is ;)
ma befejeztem a klímavezérlő világításának módosítását, mivel sport pack-os óracsoportok kerültek a vasba így ez sem maradhatott zöld megvilágítással :P