Blog >> tra
ECU ISO Code: 32 86 04 15 26
2011.11.06. 12:41:10
CONNECTED TO: ALFA SPIDER 2.0 TS 16V
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16v)
READING ERROR CODES: No fault codes
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 215 307,7 km (amit 1,44-el kell osztani, hogy a tényleges állást kapjuk, stimmel az órával)
Akkumulátor feszültség : 12,20 V
FRA önbeállítási paraméter: 18,4
TRA önbeállítási paraméter: -8
"READING ERROR CODES:
1: 66 - FRA önbeállítási paraméter
No help available
Az ok erre a hibara Nyitott aramkor
A hiba aktualis statusza utkozes elofordult / Jelen
The error counter value is 68”
Kb. egyharmadnyi E85-el 400 km alatt megjelent újra az FRA hibakód, ha jól látom 68x.
Most egy darabig csak ESZ95-öt fog kapni, majd meglátjuk.
A grafikonok alapján minden működik.
300 km-t mentem, ürült a teletank tiszta benzin. Teletöltöttem E85-el. 23 liter ment bele, ami 7,64-es fogyinak felel meg (nem rossz). Mentem még vagy 30 km-t, kb. harmadnyi etanollal. A kocsi viselkedésén azonnal észre lehet venni, kis fordulaton nyomatékosabb lett. Kiolvasva, nincs hibaüzenet:
"READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 208 502,9 km
FRA önbeállítási paraméter: 14,4
TRA önbeállítási paraméter: 8 "
A múltkori áramtalanító kiiktatás, majd "reset" óta csak benzin van a tankban. 280 km megtétele után az eredmény:
"2011.06.13. 20:25:48
CONNECTED TO:
ALFA SPIDER 2.0 TS 16V
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16v)
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod"
Tehát minden rendben. Már csak az a kérdés, hogy az áramtalanító esetleges kontakt hibája, vagy a fele E85 által előidézett olyan működési szituáció okozta, amit az ECU nem tudott értelmezni. Hamarosan félig lesz a tank, töltök rá bioizét, akkor kiderül.
Lehet, hogy mégsem kell lambdát vennem?
550 km után ismét kiolvastam az ECU-t:
"READING ERROR CODES:
1: 66 - FRA önbeállítási paraméter - No help available
Az ok erre a hibara Nyitott aramkor
A hiba aktualis statusza Idoszakos / Jelen
The error counter value is 64
READ PARAMETERS:
FRA önbeállítási paraméter: 25,6 "
Szóval újra itt az FRA hiba, viszont minden működik. Újra megejtettem egy reset-et.
Már arra is gondoltam, hogy esetleg az áramtalanító főkapcsoló járatja velem a bolondját, esetleg kontaktos és néhanapján megszakítja az áramkört és az kavar be. Ha holnap időben hazaérek átkötöm.
21 km után hibaüzenet nélkül vagyunk!
Az első pár km-en kicsit rángatott, de aztán helyreállt a rend és egy jót kocsikáztunk.
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 207 176,3 km
FRA önbeállítási paraméter: 12,8
TRA önbeállítási paraméter: 80
Miután már napok óta a netet bújom FRA hibakód ügyben újra nekiláttam. Egy lengyel fórumon olvastam (köszönet a gugli fordítónak), hogy nagyon sok érzékelő adatainak az eredménye a hibaüzenet. (Többek közt a km jeladót is említették.) Továbbá a tisztán látás és az analizálás megkönnyítése érdekében egy reset-et javasoltak.
Korábban furcsa volt, hogy a hibatörlés ellenére az érték (FRA=35,6; TRA=-6) mindig ugyan annyi volt. Az első kép kiolvasása is ezt mutatta.
Majd jött a reset, amit az áramtalanító kapcsolóval könnyen ki lehetett vitelezni. A második teszten lehet látni, hogy a TRA elindul felfelé, majd a harmadik grafikonon szépen beáll egy új értékre. FRA maradt nulla.
Az második grafikon végén volt egy lambda integráló hibaüzenet, de a törlés után már nem jött elő.
Ha az időjárás engedi megyünk egy kört és utána újra megnézzük a helyzetet.
Összedugtam a kábeleket és megnéztem az ABS vezérlést. Nincs hiba tárolva.
Rádugtam az ECU-ra is a gépet és két hibakódot találtam.
Kitöröltem őket, de az FRA kis idő múlva visszajött. Jó lenne tudni, hogy mit jelent a "nyitott áramkör" magyarázat a hibához. A kiolvasott értéke stabilan áll 25,6-on.
LMM és a lambda jele mozog, jónak tűnnek.
Az igazi meglepetés azonban a futott km:
A km óra állása: 143.727 - ECU állása: 206.829
Hmmm, az előző gazdájától 4 évre visszamenőleg megvannak a számlák, azon végig ott az óra állása, sőt egy van még az azt megelőző első gazdájától is, az is stimmel...
Néhány dolog, ami nehezen hihető a kiolvasott km óra állással kapcsolatban:
- most dobtuk ki a gyári kuplungot, nem igazán volt megkopva a tárcsa,
- 8 ezerrel ezelőtt dobtam ki az eredeti első féket,
- gyakorlatilag nem fogyaszt olajat a motor (ki hallott már olyat, hogy TS blokk 200 ezerrel a háta mögött nem zabálja az olajat?)
- a kormány kopása se volt vészes,
- ...
Most akkor hogy is van ez????
Biztos, ami biztos megyek pár km-t és újra olvasunk. Ha valami olaszos Giovanni féle kavarásról van szó, a 44%-os többletet látni kell.
Ha nem lesz különbség, akkor meg volt buherálva a Pók.