Végre összeállt a téli szett: használt, gyári 17"-os felnik + 4db vadiúj Point-S Winterstar téligumi (225/50R17).
Némi matekolás és szívszaggatás után úgy döntöttem, hogy márpedig télire is alufelnim lesz, mert ezen a szép formán barbarizmus az acélfelni pőrén, dísztárcsával meg alig volt különbség a két megoldás ára között. Végül egy szépen felújított klasszikus tojástartó dizájnos felnit vettem 50ezer viktoriánus valutáért. A nagy csoda az volt, hogy a Toyota acélfelnijeit bevették a munkadíjért cserébe, amikért én magam egy fillért nem adtam volna, de ők a szagemmerek, ők tudják. Gumiból a Toyotáról levetett Pirelli Snowcontrol2 lett felrakva, mert méretben "stimmel" a 195/60R15 ehhez az autóhoz is, eladni nem lehetett volna értelmes pénzért és egy szezont még vígan elfut 5mm mintával. Majd jövő télre kap új, méretes gumit.
(február 12-ig sikerült kb 2000km-t menni vele, úgyhogy jóformán nőtt rajta a profilmélység :P )
Hosszas gondolkodás után új fényt kaptak a nyári gurulók. És ehhez dukált egy garnitúra új gumi is. Barum Bravuris 3 215/45 R17 került fel idén nyárra. (És még remélhetőleg jó pár nyarat kihúz.)
Pénteken elérkezettnek láttam a napot arra, hogy végre megszabaduljak az enyhén rozsdás acélfelniktől:) (no csak őszig:) Bepakoltam a korábban beszerzett alufelniket és a hozzájuk tartozó gumikat (2 darab), valamint a kerékcsavarokat és útrakerekedtem. A XVI. kerületben találtam gumist, akinél volt megfelelő gumi is:) Az üzlet megköttetett, mindenki örül, a dög meg szépül:D Egy aprócska probléma van a nyári kerekekkel, h baromi zajosak, de simán megszokható. Először kerékcsapágyra gyanakodtam, de mivel mindegyik jó állapotban van, ezért más nem lehet csak a gumik:(
Mikor megvettem a kocsit, gyári acélfelni volt rajta + gyári dísztárcsa "színefogyott" középső alfajelel. :)
Szerintem nem kimondottam áll jó a kocsinak ez az összeállítás, így szerettem volna design-os alura cserélni. Totális laikus voltam a témában. A gyári 14' helyett 15'-ost szerettem volna, a 16' kicsit már kompromisszumos, a 17'-ost meg már végképp nem akartam. A gumi árak szintén a 15' mellett szóltak.
Pénz nem sok volt rá (szokás szerint) :). Akkor még itt az Amore-n is sokkal kevesebb tag volt, így az adok-veszek rovatban nem nagyon volt eladó felni, csak nagyritkán. Persze egyszerűbb lett volna bemenni egy gumis/felnis szervízbe rámutatni valamelyikre és boldogan távozni. Az árak miatt ez eleve kizárt volt akkor. Szerencsére a felni használtan többnyire a kb. felét éri mint újként, mégha az állapota kifogástalan akkor is. Szóval kerestem minden felé a használt felnik közt, főleg a net-en. Ja igen, a gyári alufelnik (tojástartós) nekem nem jönnek be. Nem tudom miért de nem tetszik, ráadásul az Alfa-k nagyrészén olyan van...
Ekkor még nem sejtettem milyen bonyolult a felnik méretezése: külső átmérő 14'-15', felni szélesség, 4csavaros-5 csavaros, csavarok helyének átmérője, ET szám, központi lyuk átmérője, stb...
Mire ezekben a dolgokban kiművelődtem sikerült találnom egy Bravos-srácot aki épp meg akart válni a gyári alufenijétől. Ugyebár az én kocsim nagy rokonságban van a donorral tehát a felni tuti passzol, árban (45eFt) is megfelelt, színben pont a kocsim szine, szóval megvettem. A gumis felvilágosított, hogy a régi acélfelnihez való csavarok nem jó az alu-hoz. 6e Ft körül volt a csavarkészlet + szerelés 6e.
Gumiból nem akartam nagyon márkásat, az 1,6 TS nem egy versenygép tehát nagyon úgysem lenne kihasználva a túl jó gumi. A felesleges pénzkidobástól meg fel áll a szőr a hátamon. :) A sokak által jónak tartott Barum Bravuris mellett döntöttem. Az egyik legfontosabb dolog, hogy peremvédős. Alacsony ára ellenére tök jó gumi. Nálam sokkal sportosabb kartársak is elégedettek vele, tehát nekem is jó lesz. A gumikat net-ről rendeltem. ha jól emlékszem 10-11e volt darabja 195/50R15 méretben. Tudom hogy a kocsira a 195/55 jobban passzol, de eszem ágában sincs tizevalahány ezerrel többet adni azért, hogy fél centivel közelebb legyen a kerékátmérő a gyárihoz. :) Ugyanis a 195/55 darabja 3-4e Ft-al drágább mint a /50 -es.
Szerintem a 15' os kerék tök jól passzol a géphez. Semmi kompromisszumot ne kell vállani a nagyobb felnik miatt. Ráadásul nekem nagyon tetszik a létrejött összkép, más 146-on még nem is láttam ilyen felnit, szóval még egyedi is. :)
2006/03/31 Egomi találkozó előtt felkerültek a vancsi új papucsok felnivel :) Alutech 15" + Pirelli P5000 195/50 R15 82V
Gumik: Dunlop SP SportMAXX, 225/40 R18 (Thanks to Lariva Gumi! :)
Felnik: A GT gyári 18-as felnije (amúgy a Toora csinálja). Szerintem a legszebb a gyári GT felnik közül :) A felniket amúgy 160 ezerért sikerült megszerezni, dobozban :)
Kicsit féltem a 18-as karikáktól, de a 145-ösömön lévő 17-esekhez képest sokkal kényelmesebb :)