Tagok >> SGabor >> 159 2.2 JTS >> Blog
- Típus:159 2.2 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Újabb éves szerviz:
Bal oldalon a futóműben kopogott már valami, ami mint kiderült a felső lengőkar megfáradása okozott. -> Csere
Ezen kívül kapott új:
-fékfolyadékot
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőket
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.

Romlik a szemem, meg amúgy is ha már mindenki leddel vakít, akkor én is (se)...
A fényszórók kaptak egy kis upgradet az alábbiak szerint:
A tompított halogén helyére: Osram LEDriving HL Intense +350% H7 21W LED 6000K
A távolsági helyére: Osram LEDriving HL EASY H7 / H18 16W LED 6000K
És csak hogy stimmeljenek a színek, a helyzetjelző helyett pedig:
Osram LEDriving SL T10 W5W LED 6000K
Érdekesség hogy egy 42 Forintos 100 Ohmos ellenállás is simán megolja hogy ne adjon CAN-busz hibát a helyzetjelző miatt (a tompított és a táviolsági alapból tudja).
De azért a webshop megpróbál rámsózni 3200 forintos CAN-busz ellenállást...
Hahaha...
Végre látok és látszódok rendesen :)







Reggel beülök, kulcs be, START-gomb megnyom és pöcc-röff helyett:
-se tekerés
-se kép
-se hang
k*va jó nap lesz.... mentem is be buszjegyért...
Szerencsére csak az akku halt meg. Előfordul idősebb akkunál hogy a hideg beálltával egyszer csak nem működnek. (2018 januárban volt ez új).
Napközben rendeltem újat, és másnapra már ott is volt a boltban 38 görbeorrú mátyásért cserébe egy 77Ah EXIDE Premium EA770
Már csak el kell menni érte... Kocsi nélkül... Nehéz dög volt hazacipelni kézben..
Régi ki, új be és a sztori vége happy-end.
Eljött az éves szerviz és a műszaki vizsga ideje.
Ez alatt cserélve lettek:
-motorolaj
-olaj, levegő és pollenszűrő
Le is vizsgázott jelesre. Újabb két év... :)
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.

Ma végre megjött a csomag Amazonról és sikerült is beszerelni.
A CD-tár helyére kell bedugni a gyári rádió hátuljába azt helyettesíti.
Teljesen Plug&Play nem kell semmilyen beállítással szívni, azonnal megtalálja a telefon és a kormányról is lehet vezérelni.
Teljesen megért 16 görbeorrút.


Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.
A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt
Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.
Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)
Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.
Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.












Megharapott a macskacápa!
Na jó, én is tehettem róla...
Véletlenül ráhúztam az ablakot a karomra miközben paroklójegyért nyúltam ki.
Az ablakemelő motorból kihajtó ricnis műanyag pedig annak rendje és módja szerint eltört.
Motor forog, ablak nem mozdul...
Gyors megoldás, hogy a bal-egy ablakemelője működjön:
-ki lehet cserélni a jobb hátsóval
DE
a csatlakozóban az ereket meg kell cserélni, mert pont fordítva fog működni hogyha nem.
Eddig oké, de most a jobb hátsóé a szar..
Bárdinál 46 mátyás lenne az új emelőmotor, DE szerencsére van budget megoldás is:
a rossz motoron ahol a ricnis rész van, vékony pengével körbe lehet vágni a műanyagot és szétnyitni az egészet, azért hogy kicserélhesd benne a 2 ezer forintos szaros műanyag alkatrészt ami eltört.

Eljött az éves szerviz és a műszaki vizsga ideje.
Ez alatt cserélve lettek:
-motor és váltóolaj
-olaj, levegő és pollenszűrő
-kézifék bowdenek (meg volt szakadva a burkolat és berohadt)
-bal első felső lengőkar és a bal kerékcsapágy (búgott)
Kapott egy futómű beállítást és le is vizsgázott.
Legalább két évig még róhatjuk az utakat! :)
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.

A határolóknak már megvételkor kattogó hangjuk volt, eddig bírtam eljött hát a csere ideje.

