Blog >> tükörburkolat

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-06-20

Mindig is nagy fétisem volt a fém pedál, mielőtt megvettem az autót már tudtam, hogy ezzel mindenképp fel akarom szerelni. Ahogy megismerkedtem a 159-cel, megtanultam, hogy ez a Ti felszereltség része és ebbe a szettbe többek közt a matt króm tükörburkolat is beletartozik. Ez utóbbi is nagyon megtetszett és lévén, hogy bontott alkatrész vadászgatása nem igazán a stílusom, valamint bontottan is nagyon ritka kincs, berendeltem ezeket az Alfisti-ről.
Küldtek hozzájuk felszerelési útmutatót is. A tükörburkolatok felszereléséhez a tükörlapot le kellett pattintani, így a burkolat rögzítése hozzáférhető volt és el lehetett távolítani. A másik burkolatot felhelyezése után a tükröt visszapattintva kész is volt a művelet.
A pedálok már kicsit nagyobb bosszúságot okoztak. A fém pedállapokat rá kellett fúrni a kocsi pedáljaira, ami nem volt annyira egyszerű művelet a kis helynek és az íves pedáloknak köszönhetően. A kuplung és a fék a helyén lett fúrva, de a gázpedál inkább ki lett szedve előtte a könnyebb hozzáférés végett. 3 csavar fogta, de abból a felső kettő olyan szerencsétlen helyen van, hogy nagy kínlódás volt mind a kiszedés, mind a visszarakás. A fékpedálnál az adott plusz munkát, hogy fémből van, amivel kicsit többet kellett dolgozni, hogy át legyen fúrva, de meg lehetett oldani ezt is. A kuplung volt talán a legegyszerűbb, műanyag pedál, helyén fúrva.
A végeredménnyel teljes mértékben elégedett vagyok.
Pedálok: 95 €
Lábtartó: 82 €
Tükörburkolatok: 63 €
Szállítás: 15 €
Ehhez jött még hozzá 2500 Ft, amit a külföldi utalás miatt felszámított a bank.

>> AutóápolásBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2013-10-01

Már régóta terveztem ,hogy a tükörburkolatokat lefényezem!
Most végre sikerült :) Metálfekete színben fog tündökölni az Alfán :)
A képeken látszik a volt és a mostani állapot ...nekem nagyon bejön :)

Az idő vasfoga és a munkanaponkénti ~2 x 70 km-es Holland pályás etapok is megtették hatásukat. Erről a Scudetto és az emblémák vihar-, és kavicsvert állapota tanúskodik.
Továbbá a gyári fémgőzölt bevonat "málik" le a műanyagról (1. kép).
A Scudetto megújulására három lehetőségem kínálkozott:
1.: Új Scudetto, melynek ára 17.000,-Ft
2.: Krómozás
3.: Fémgőzölés
Az első lehetőséget azonnal elvetettem. Nem adok ki majd 20 ezret egy vacakul bevonatolt műanyagdarabért, ami 3 év múlva ismét ledobná magáról a bundát.
A második a krómozás, mely szintén kiesett, mivel már bevont festett felületet, a bevonat eltávolítása után már nem lehet krómozni (kivétel ez alól az alapból krómozott műanyagok. Ezt sósavval lehet eltávolítani.). Sem szórás (kiüti a butilén részecskéket) sem kromofágozás után. Krómozni műanyagot Magyarországon a Galvánplastik Kft. tud egyébként.
Maradt a fémgőzölés. A gyári bevonat is ilyen szerintem. A probléma ennél véleményem szerint, a nem megfelelő felület előkészítés.
A fémgőzölési technológia egyébként az autók fényezéséhez hasonlít, csak itt bázis festék helyett olvadt fém részecskéket szórnak az előkészített felületre. Ha ez kész, jön a lakkozás.
A fémgőzölés több színben is megoldható.
Fémgőzölni a MEDÁL Trade Kft.
1152 Budapest XV. ker., Rákosmező u. 49.
- Mándoki Tibor (+36-1/306-46-73) tud.
Szóval a pajzs. A pajzs két részből áll, egy fekete tartóból, melyben vannak a lökhárítóba rögzítéséhez szükséges menetek, illetve a krómszínű rácsból amit gyakorlatilag látunk elöl. E két elemet 20! db műanyag patent fül rögzít egymáshoz (2. kép). Az elemek szétszedése nem volt egyszerű. Harmadszori nekifutásra sikerült. Kétszer visszapattantam róla! :)
Először szabtam 0,8-as lemezből vékony csíkokat. A leszabott darabokkal elfeszítettem a patentokat az akadójuktól (3. kép). Előtte a műanyagot hőlégfúvóval meglágyítottam. Mikor bekerült a 20 db lemezcsík, óvatosan szétfeszítettem a két darabot egymástól (4,6. kép). A művelet közben, 4 db fülecskétől el kellet köszönjek (5. kép). A leszedett pajzstartót a lökhárítóba visszaszereltem (7. kép) a lökhárító felrakása előtt.
Az emblémát az őt tartó bajusszal leszedni, hátulról 3 db M6-os anya letekerésével, illetve felül az Alfa Romeo felirat mögötti kétoldalú ragasztó lefejtésével lehet.
Az embléma szintén kétoldalú ragasztóval van rögzítve a bajuszhoz. Lefejtése egy lapos feszítőszerszámmal lehetséges (8. kép).
A bevonat javítását tervezem még a rosszabb állapotú elektronikus kulcs felső részén is (9. kép).
Továbbá vásároltam 2 db TYC előre alapozott tükörburkolatot, melyet "ti"-sítés okán, szintén fémgőzölni szeretnék.
Ezek ára: 2 x 1.488,-Ft = 2.976,-Ft
UPDATE: 2012.05.30.
Akció lefújva. Kiderült ugyanis - miután felpostáztam Pestre a motyót -, hogy a szóban forgó felületek mégsem fémgőzölt, hanem galvanizált műanyagok.
A Galvánplastik nem vállalta el az eredeti bevonat leszedését.
Az elemek hazaszállítása után, a Scudetto-ról ismét megpróbáltam leszedni a krómréteget. Először kromofággal próbálkoztam, majd ismét sósavfürdőbe tettem az alkatrészt.
A jó hír az volt, hogy a sav elkezdte marni a bevonatot, a rossz pedig az, hogy a műanyagot is kikezdte (ott ahol már lejött a krómozás). Úgyhogy sakk, matt! Game Over!