Elérkezett az idő, hogy a gyári szivargyújtót száműzzem az utastérből. Egy USB-ről töltendő készülék már kevés volt (telefon a navinak + fedélzeti eseménykamera), így rendeltem Csájnából piros LED-es dupla USB töltőt.
A gyárit kissé nehézkes volt kiszerelni, úgy értem a gyári fém hüvelyt előbb kihúzni a műanyag tégelyből (1. kép), hogy utána ki lehessen buktatni a hamutartóból a világítása konzoljával.... Ehhez egy binder csipesz volt segítségül (2. kép) A kínai USB-s cuccot vízálló motorcsónak USB aljzatként árulták, arról a gumi zárókupakot lehagytam, betekertem a gyári műanyag anyával (amiből faragni kellett, mert a GT szivargyújtójában nem fért el 1 mm híján) (3. kép)
Végül bekerült, szép, összhangban az egésszel! :) (4. - 5. kép)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082043t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082044t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082045t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082046t.jpg)
Kollegám keresett szivargyújtóról üzemelő nyomatékkulcsot, és Amazon-on talált egyet jó áron (Mannesmann M01725 - 50EUR), és úgy gondoltam ennyit megér nekem is. Meg is rendeltük. Viszont az Alfában található egyetlen szivargyújtót épp nemrég cseréltem le USB töltőre. A csomagtérbe szereltem egyet. Az áramot az erősítőtől vezettem el, és tettem rá kapcsolót illetve egy 20A-es biztosítékot, mivel az erősítő közvetlenül az aksira van kötve.
A következő téli-nyári kerékcserekor kiderül mit tud :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065930t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065931t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065932t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065933t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065934t.jpg)
A szivargyújtót sose használtuk, az előzőleg beépített tápcsatlakozó viszont nem működött rendesen, így kerestem ebay-en olyat USB aljzatot, amit a szivargyújtó helyére lehet beépíteni. Ha előzőleg nem fúrtam volna lyukakat a tápcsatlakozóknak, akkor nagyon egyszerű lett volna a csere, bár az USB aljzat 1mm-rel nagyobb átmérőjű, így a lyukat kicsit meg kellett reszelnem. A hozzá kapott előlapot hozzáigazítottam a szivargyújtó lapjához.
A legnagyobb művelet a könyöklő ki- és szétszerelése illetve ugyanez vissza.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065135t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065136t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065137t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065138t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065139t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065140t.jpg)
Egy régebbi szereléskor sikeresen eltörtem a szivargyújtó kihatható konzolját. Most elszántam magam, hogy kiszerelem az egész középső boxot és megjavítom.
Mindkét fül letört, így egy fém lemezt szegecseltem oda és a bütyköket egy menetes szárral helyettesítettem, ez lett a tengely amin az egész elfordul.
Ha már szét volt kapva, a szivargyútó mellé mindkét oldalra beépítettem egy-egy 5V-os tápaljzatot. Nem szeretem a szivargyuszis csatlakozókat mert nagyok és soha nem érintkeznek rendesen. Egy sima autós töltőt szedtem szét és az "elektronikáját" építettem be, így az adja az 5V-ot. A kábelére pedig rászereltem a tápcsatlakozót. Így lett egy rendesn használható telefon töltőm, már rendeltem még egyet, ha megérkezett annak a kábelét is átalakítom...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059196t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059197t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059198t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059233t.jpg)
1
501