Blog >> kartergáz

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2023-12-08

Néhány csepp motorolaj az autó alatt. A korábbi tapasztalat alapján azonnal az olajbetöltő sapkát csekkoltam, és sajnos bejött: itt kezdte újra kinyomni az olajat.

Először a kartergáz szellőztető gumimembránt ellenőriztem. Ez is bejött: a másfél éve cserélt utángyártott gumimembrán alaktalan, amorf állapotban fogadott, szinte kibuggyant a műanyag házból.

Mivel a membrán nélkül az alapjárat egyenetlen lesz, ezért átmenetileg vissza kellett tenni, ami igen nagy kihívást jelentett tekintve, hogy a membrán alakjában teljesen deformálódott, egyenetlenül kinyúlt, ezért nehéz volt visszatömködni a házba.

Másnap a Bárdiban vettem egy újat:
- ERA559089 ERA Kartergáz szabályzó

Az új membránnal megszűnt az olaj kinyomása az olajbetöltő sapkán keresztül, rendben vagyunk.

Eljött az ideje, hogy befejezzem a maradék vákumcsövek cseréjét. Illetve sort kerítettem a kartergáz szűrő és olajleválasztót is kipucoltam 1 flakon féktisztítóval. Ellenőriztem a mapot és az egr-t, vezérmű tengely jeladót, de 20000km után rongyal kitöröltem és tiszta volt. Csatolok egy képet is érdekesség gyanánt. Nemrég csináltam egy full olajcserét, xado motormosóval kb 400km-t mentem majd engedtem le az olajjal, mann szűrőkkel, motul 5w40et használok és kénytelen voltam képet csinálni a gázolajszűrőről mert még nem láttam ennyire tisztán(20.000km-t futott, 70%város 30%pálya). Csak omw maxxmotiont tankolok, minden szenzor patyolat. Átlagba városi 6.4literes fogyasztast mérek telitanktól telitankig.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-10-30

Elkészült a két cső toldó, gyorsan el is mentem a helyi autósboltba gumi csövekért és be is kötöttem a "bödön"-t. Még csak egy kisebb teszt útra mentem el vele, de olajpamacsot nem láttam a kipufogón távozni. Ígéretesnek tűnik, majd meglátom, hogy mennyi idő alatt és milyen váladék gyűlik össze...

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-10-29

Az üres bödönt kicsit átalakítottam, hogy valóban hasznos legyen.
Az egymás mellett lévő két csonk között az olajpára nagy része ki is menne. A bödön átalakításához a neten van pár megoldás.
Terelő lapos, csöves, fémdörzsis és ezek keverékei vannak: http://www.evolutionm.net/forums/evo-how-tos-installations/485682-how-another-diy-catch-can-mod-dual-baffles-extended-inlet-tube.html http://www.xr-underground.com/forum/showthread.php?t=43691 https://www.tacomaworld.com/threads/oil-catch-can-install-guide.231227/page-11 http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=8&p=3385063 http://www.ford-trucks.com/forums/1322291-factory-intakes.html
Végül is a csöves/fémdörzsis mellett maradtam. Az alu cső egy Ford Scorpio klima csőből lett kivágva (a limlomok között találtam...). Az oldalát megfúrkáltam, hogy ha olaj alá kerülne a vége, akkor is könnyen tudjon rajra áthaladni a gáz. Már csak a csőcsonkok különböző mérete (10mm, 12mm, 16mm) miatt szükséges csötoldók elkészültére várok...

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-10-23

Nagy fordulaton, főleg váltásnál lila füstpamacsokat köpköd a macchina. A kartergázban lévő olajpárát nem szeretném a kipufogón keresztül eregetni. Meg is jött a "bödön" aminek a belsejét még át kell alakítanom...