Blog >> karosszériás >> lakatolás
Ez egy irreálisan hosszú folyamat lett a júniusi baleset után.
Sajnos ajánlásra elcsábultam és belenyúltam egy olyan "szakiba", akitől olyan állapotban kaptam vissza az "elkészült" autót (karosszériázás és fényezés), hogy sírhatnékom támadt. A fényezést végül abszolút nem fizettem ki.
A teljes folyamat újraindult, de tanulva az esetből már abszolút kontroll alatt tartva a folyamatot: több fényező személyes felkeresése, szakvélemény és árajánlat kérése, új karosszériás megkeresése, stb.
Mivel van másik Alfánk, ezért az időtényező már nem számított, de végül csak kiegyenesedett a dolog.
Baleset utáni és egyéb kisebb sérülések miatti karosszériás munkák:
- sérült motorháztető;
- anyagában két helyen törött és csúnyán összehorzsolt első lökhárító;
- enyhén horpadt és horzsolt bal első ajtó és bal első sárvédő elemek
szétszerelése, javítása-helyreállítása,
+ a baleset miatt felső részén benyomódott lökhárító igazítása (szerencsére a homlokfal nem ment el),
és mindezek fényezésre előkészítése.
Sérült elemek fényezése:
- motorháztető,
- első lökhárító,
- bal első sárvédő,
- bal első ajtó
teljes elemek fényezése +
- jobb hátsó ajtó,
- jobb hátsó sárvédőn keresztben végigfutó csikarás
miatt ezen elemek részleges fényezése.
Kapott az autó teljes alvázvédelmet. 1-2 helyen hegeszteni is kellett (bal első doblemez, bal hátsó taposó, bal oldali küszöb). A két küszöb ki lett fújva üregelő spray-vel. Ki lett cserélve a kipufogó flexibilis cső is, a régi egy kicsit odavolt már. Az autó belsejét én szedtem ki és raktam vissza.
Kicsit meglepődtem, hogy ennyi lakatos munka volt az autómon. Pedig az enyém egy viszonylag egyben levő, szép állapotú 156-os. Felmerül bennem a kérdés, hogy akkor milyen állapotban van a többi? Vagy mások nem foglalkoznak vele? Sokszor olvasom a kérdést akár itt, akár Facebookon az alfás csoportban, hogy nagyon párásodik az autóm, mit csináljak? Első körben pollenszűrő csere, ha nem segít, akkor nézzék meg a kárpitokat és az autó alját, mert valahol tuti befolyik a víz. A kárpitot nem elég felülről nézni, alatta van egy szigetelő réteg és az szívja meg magát vízzel, ha lyukas az autó alja. Nekem mióta meg lett csinálva, sokkal kevésbé párásodik, pedig csak kicsi lyuk volt, nem kellett komplett taposót cserélni.