Blog >> hegesztés

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-11-11

Kapott az autó teljes alvázvédelmet. 1-2 helyen hegeszteni is kellett (bal első doblemez, bal hátsó taposó, bal oldali küszöb). A két küszöb ki lett fújva üregelő spray-vel. Ki lett cserélve a kipufogó flexibilis cső is, a régi egy kicsit odavolt már. Az autó belsejét én szedtem ki és raktam vissza.
Kicsit meglepődtem, hogy ennyi lakatos munka volt az autómon. Pedig az enyém egy viszonylag egyben levő, szép állapotú 156-os. Felmerül bennem a kérdés, hogy akkor milyen állapotban van a többi? Vagy mások nem foglalkoznak vele? Sokszor olvasom a kérdést akár itt, akár Facebookon az alfás csoportban, hogy nagyon párásodik az autóm, mit csináljak? Első körben pollenszűrő csere, ha nem segít, akkor nézzék meg a kárpitokat és az autó alját, mert valahol tuti befolyik a víz. A kárpitot nem elég felülről nézni, alatta van egy szigetelő réteg és az szívja meg magát vízzel, ha lyukas az autó alja. Nekem mióta meg lett csinálva, sokkal kevésbé párásodik, pedig csak kicsi lyuk volt, nem kellett komplett taposót cserélni.

>> EgyébSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-18

Eléggé le van harcolva a hátsó lökös, így nekiálltam.
Megpróbálták már javítani, elég nevetséges módon. Nem igen jött össze :D
Rám esteledett így nem végeztem,néhány kép ízelítőnek.

Sajnos nincsen hőfokra pontosan állítható hőlégfúvóm,így parasztosan forrasztópákával hegesztettem meg, erre a célra használom...

Lényeg,hogy ne csak a repedés mentén húzzuk végig oszt' jóvan', hanem rendesen olvasszuk össze, hozag anyagot is vigyünk bele. (elöl-hátul)

Figyeljetek ,hogy milyen műanyag a lökhárító,és ugyan olyan műanyagot olvasszatok hozzá.
Miután megvagytok a fölös műanyagot le kell csiszolni,majd finom gittel felhúzni, formára csiszolni!

(Egy műanyagos 200ft/cm -ért hegeszt nálunk, szóval nyaljon sót annyiért ) :)

Ugye milyen egyszerű? :D Nem az!

Folytatom ,ha haladok vele...

Update:
Most lett kést a fényezés!Hát a nagy töréssel megszenvedtem rendesen...Kapott fekete fillert, ezt is láthatjátok a képen! Azt lecsiszoltam 800-as vízpapirral, kontrolporoztam, erre azért van szükség,hogy lássuk meddig kell csiszolni a felületet.

A tükröket együtt fújtam a lökhárítóval! A színe még nem public,ezért fekete-fehér :))

További képek róla majd az autón lesznek!

MOD:
Már publik az autó így színes képek is "elérhetőek" :)))

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-11-18

Végre sor került az olajcserére. A váltóban is ki lett cserélve. A kipufogódobon kellett egy kicsit hegeszteni, és a jobb hátsó keréknél kellett kicserélni a stabilizátor rúd összekötőjét. Valami ropog elöl is, padkára felhajtásnál, kitekert kormánnyal hirtelen elindulásnál. A szerelő szerint féltengelycsukló lesz, de még bírja. Ezeken kívül a futómű tökéletes állapotban van.

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2011-02-24

Ma sikeresen visszahegesztették a dobot a kocsimra, egy picit halkabb lett, mint a csupasz csővel volt.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-01-25

Ha már én mostanában kevesebbet foglalkozom a géppel, azért "ő" úgy tűnik folyamatosan résen van. A beépített szervízesedékesség jelző újra működésbe lépett. :)
A kipufogóval kapcsolatban azt monda elég, ne tovább! Így úgy döntött hogy inkább végre szét esik!
Így is lett, Vasárnap este 2 utcával a lakhelyemtől a katalizátor mögötti összetételnél leszakadt a cső. Megálltam az utcában és otthagytam a kocsit.
Másnap szóltam Vittorio pajátsnak hogy levinném a műhelybe a kocsit, és riasztani kéne a kipufogós ismerősünket, azaz "Csöves Imit".
Kedden be is indult a munka.
"Csöves Imiről" tudni kell hogy saválló dolgokat hegeszt AWI-val, meglehetősen magas színvonalon. Gyakorlatilag bármit elkészít, csöveket, kipufogó dobokat, végeket, mindent. Természetesen nem ez a fő profilja, ez csak kiegészítés.
A terv az volt már régen, hogy újra kell tervezni a leömlők és a katlizátor közti csöveket, mert túl alacsonyan futottak, pótolni kell a hiányzó felfüggesztéseket, be kell építeni egy kzépső dobot mert inkább szerényebb hangot szeretnék, és akkor már egy új hátsó dob is illő lenne.
Nos ebből az első rész a bonyolult, ugyanis nagyon passzentos a hely, sokat kell számolgatni, méricskélni hogy kiadja. De a mesternek ez nem akadály.
Miután leszereltem a renszert, döbbenetes látvány fogadott, sokkal több helyen küszködött hiányosságokkal az egész mint gondoltam. Lukak mindenütt, gányolt varratok, kilapult cső, rozsda és sorolhatnám, de beszéljenek a képek helyettem.
Miután mára végztek én még maradtam és leküszködtem az összes tartó konzolt beleértve az üzemanyag szűrőjét is hogy elvihessem galvanizátatni őket.
Folyt. köv