Megtörtént a következő elemek cseréje 153 000 km után:
- Komplett vezérlés szett (szíj, görgők)
- Vízpumpa
- Fagyálló
- Fékolaj
- Ékszíj
- 4 db gyújtógyertya
- Multiair szűrő
Műszeres diagnosztika is történt.
Vezerműszíj, feszítő és vezető görgő + vízpumpa.
2020.06.02-ig ideiglenesen kivonva. Talán hamarabb vissza is kerül, ha meglesz rajta minden javítva :-)
Hibakód dobott még kiolvasáskor , hogy nincsen jól fent a vezérlés.
Egy picit ténylegesen odébb volt, mivel látszódott a korábbi csere előtti megjelölés. Ezelőtt 38.000 km-rel lett cserélve minden, még az előző tulajnál. Most szintúgy, a magasnyomásún kívül. Talán már a hibakód is megszűnik, de ez majd csak kiolvasáskor derül ki.
A vízpumpa csavarjai már meg voltak nyúzva, az egyik még kijött, a másik csak rásegítéssel.
Összerakva és szépen ketyereg továbbra is ;-)
A hosszbordás szíj feszítő és vezető görgők pár ezer kilométerrel ezelőtt voltak cserélve, úgyhogy az nem lett bántva azon kívül hogy le és vissza kellett rakni ;-)
Végre elérkezett a pillanat, hogy megkapja az autó a jól megérdemelt vezérlés cseréjét. Ami belekerült: SKF feszítőgörgő és támasztó görgő, Ruville balansz görgő és vízpumpa, Gates szíj, Dayco balans szíj . Ezen kívül a vezérlésmódosító is meg lett csinálva, nagyon szép hangja van most az autónak. Km: 183300
Az előző szíjon nem látszik semmi sérülés, még a feliratok sem koptak le teljesen. Gates szíj volt benne ezelőtt is. Viszont nem tudom ki rakta össze, mert állítólag forgásiránnyal ellentétesen tették fel a szíjat. Érdekes...
Elérkezett az idő, hogy az autó komplett vezérlését kicseréltessem. Eredetileg csak egy vezmód és vezszíj lett volna cserélve, de minek utána a vízpumpa is kezdett már elfáradni, a vezető és feszítőgörgő pedig épp, hogy egyben voltak, nem volt más választásom. Szóval egy az egyben minden új.
Oltári szerencsém volt, hogy egy műanyag csavaralátétet, amit Piriék az egyik görgő mellöl szedtek ki, nem darálta be a szíj, mert akkor cudar világot rendezett volna...