Blog >> feszítő >> vezető

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-12-12

Vezerműszíj, feszítő és vezető görgő + vízpumpa.
2020.06.02-ig ideiglenesen kivonva. Talán hamarabb vissza is kerül, ha meglesz rajta minden javítva :-)

Hibakód dobott még kiolvasáskor , hogy nincsen jól fent a vezérlés.
Egy picit ténylegesen odébb volt, mivel látszódott a korábbi csere előtti megjelölés. Ezelőtt 38.000 km-rel lett cserélve minden, még az előző tulajnál. Most szintúgy, a magasnyomásún kívül. Talán már a hibakód is megszűnik, de ez majd csak kiolvasáskor derül ki.
A vízpumpa csavarjai már meg voltak nyúzva, az egyik még kijött, a másik csak rásegítéssel.
Összerakva és szépen ketyereg továbbra is ;-)
A hosszbordás szíj feszítő és vezető görgők pár ezer kilométerrel ezelőtt voltak cserélve, úgyhogy az nem lett bántva azon kívül hogy le és vissza kellett rakni ;-)

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-06-30

Kissé paráztam a még gyári feszítő és vezetőgörgő miatt - bár utólag kiderült hibátlanok - így ma délelőtt lecseréltem mindkettőt szintén gyárira.
Érdekes, hogy egyikben sincs benne a gyári jel, viszont teljesen egyforma a régi és az új.

A szerelés egyszerűen ment. Szükséges szerszámok birtokában bárki nekiállhat a cserének:
- csillagcsavarhúzó
- 5-ös imbusz
- 13 és 15 csillagvilláskulcs
- 19-es crova

Először jobb első kerék le, műanyag burkolat szintén le és elénk tárul a szíjtárcsa valamint a feszítőgörgő.
A feszítő görgőjét a 15-ös kulccsal elfordítani a rugó ellenében és leügyeskedni a szíjat. Én kifűztem a teljes szíjat ellenőrzés céljából, érdemes memorizálni az útját.
A szíj barázdáiban találtam pár fémszilánkot, gondolom ez hallatta a fura hangokat (most csendes :)). Ezeket kipiszkáltam, a szíj tiszta lett.
A feszítő 13-as fejű csavarját kitekerni és lent is van.
A vezetőgörgő 15-ös fejű csavarját kitekerni.
Ellenőrizni a generátor, a kompresszor és a szervo tárcsáját.
Új görgőt helyére, feszítőt helyére (van rajta egy felöntés, ami a blokkba pászol, arra figyelni). Csavarokat jól meghúzni.
Szíjat befűzni, minden tárcsára ráilleszteni.

Most jön a trükk.
Nekem a kerék felől sehogy sem sikerült annyira elfordítani a feszítő görgőjét, hogy a szíjat rákapassam, így felülről próbálkoztam. A 15-ös csillagvillás pont elfért a motor és a váznyúlvány között (a szíjat a kulcs felett kell elvezetni), sőt a lazításkor a kulcs beakadt a klímacsövek konzoljába, így mindkét kezem felszabadult. A szíj feligazítása ezután pofonegyszerűen ment.
Kulcsot le, feszítő a helyén, szíj útját ellenőrizni, főtengelyt a 19-es crovával párszor körbe és lehet indítani a motort.
Mehet vissza a burkolat és a kerék.
Kész :)

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-01-06

Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.

Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.

Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-07-02

Elérkezett az idő, hogy az autó komplett vezérlését kicseréltessem. Eredetileg csak egy vezmód és vezszíj lett volna cserélve, de minek utána a vízpumpa is kezdett már elfáradni, a vezető és feszítőgörgő pedig épp, hogy egyben voltak, nem volt más választásom. Szóval egy az egyben minden új.
Oltári szerencsém volt, hogy egy műanyag csavaralátétet, amit Piriék az egyik görgő mellöl szedtek ki, nem darálta be a szíj, mert akkor cudar világot rendezett volna...