Beszerzésre kerültek keveset futott (7 mm), egyenletesen kopott használt nyári gumik.
Nem mai darabok, viszont kifogástalan állapotúak, puhák, nincsenek kikeményedve, sérülés- és repedésmentesek. A P Zero Nero gumik különösen újszerűek.
Méret: 235/45 R17
- 2 x Pirelli Cinturato P7 2017-es,
- 2 x Pirelli P Zero Nero 2017-es.
Gumiszerelés pipa.
A nyári gumik (Viking) után új téli gumikat (Barum) is kellett vennem, amikkel kaptam azok botrányosak voltak. Ezek most hétvégén fel is kerültek, ~117.000 km-nél. A nyári gumikba ~12.000 km ment egy szezon alatt, egyébként pedig elégedett vagyok velük, az én vezetési stílusomhoz pont jók. Most majd meglátjuk az új téliek hogy viselkednek.
+ Eddig az egyik téli gumim volt a pótkerék, ahelyett most lett egy bontott 16-os felni + kerék, ez még pont befér, a 17-es már nem...
A tavalyi év során az egyik nyári gumim oldalfala megsérült valahol, viszont csak most vettem észre, amikor tavasszal lecseréltem (volna) a téli garnitúrát. Szóval ez így kuka, kellett (volna) egy új. Csakhogy a Toyo Proxes T1 Sport már nem volt kapható, csak az utódja a Proxes Sport. Így viszont rögtön két új gumit kellett vennem. Mintázatra nincs számottevő különbség köztük, az előddel is meg voltam elégedve, remélem ez is beválik.
Km: 198115
Eljött az idő a régi nyári gumik kukázásának. Új garnitúra Barum Bravuris 5HM a Marsotól, prémium szerelési csomaggal plusz Contisafe3 biztosítással. Biztos, ami biztos. :)
Új a gumi, lehet menni futóműállításra.
KM: 145845
Mai napon visszakerültek a nyári gumik. Az idő szép és mostanában keveset megy az autó. Úgyhogy gyorsan meg lett oldva, a nagyobb roham előtt. Másik nyári szettet akartam felrakni idén, de ott az egyik felnit görgőzni kellene. Igaz, itt meg mind a négyet, de ezen már fent van a gumi... 😁 Talán ha vége a víruskáosznak, el tudom majd intézni a kerekek rendberakását is.
Nyári gumi garnitura cseréje télire (225/50/17)
A gumistól sikerült megint okos áron abroncsot venni, a tavaly előtti Bridgestone -ok mellé vettem még kettőt, így búcsút is inthettem a lekopott és száraz Pirelli PZero -knak (6 évesek voltak).
Bridgestone S001 Potenza 19" -es abroncsok, DOT 0918 gyártással, állapotra Demo abroncsnak felelnek meg, tehát oldalt "szőrös", futófelületen még szintén van sütési szőr és színes hosszanti csík is, bár azok már haloványak. Szerelés az árban, szelepek cserélve lettek illetve centrírozás.
Mértem a mintázatot az újakon és a régieken is: új 7.0~7.5 mm, a két évesek kb. 6.0~6.5 mm
154.000 km
Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg
Ma megjöttek az új nyári gumik. Barum Bravuris 5HM-re esett a választás 225/40 R18 méretben.
156-on is Barum van már 2013 óta, nagyon szeretem. Remélem a Juliskán is ilyen jók leszenk a tapasztalatok vele.
Holnap fel is rakatom a felnikre.
Ha jó idők lesznek a következő hónap elején megy is fel a kocsira.
2 db újszerű (6,5-7 mm) használt nyári gumit sikerült vennem (Continental Contisportcontact 5, 235/45 R17, DOT3716)