Visszarakattam a nyári papucsokat az Autóra, és ezzel a lendülettel a gumiszőnyegeket is visszacseréltem a szövetekre.
A Michelin téligumik 3 és fél hónapig voltak fent, bő 3000 kilométert tettem meg velük. Pár nap múlva bővebben is írok róluk, ha már újra hozzászoktam a nyári Vredesteinekhez.
Ma megérkezett a négy Sportrac 3, és egy jó órával később már azokon gurult az autó. Végülis még csak július vége van. :)
A szervizben viszon kiderült, hogy időszerű lenne kicserélni a felső lengőkarokat és az első lengéscsillapítókat. Újabb két tétel a "minél előbb elintézni" listán.
Liában most már kb 151200 km van éppen. 1000 km-rel korábban Ferkénél kapott új olajat és szűrőket, ezúton is köszönöm neki a segítséget :))
Érdekes, hogy ugyanúgy megy, mint a csere előtt:)) ezek szerint nagyon jó időpontban volt az olajcserém. Selénia WRD került bele, kicsivel több, mint 4 liter. maradt egy kevéske, de ha így megy tovább, nem is fog kelleni, egy csepp olajat nem evett. Meg is értem, én sem szeretnék egy cseppet se meginni:)
Szóval olajcsere és szűrőcsere. Ezen kívül a J1 előtti zajvédő burkolat került vissza a helyére, és kiderült, hogy a középső kijelzőm nem is működik. vagyis nem elromlott, ahogy a "szakszervíz" váltig állította, hanem csak simán nincs beépítve. Hát igen, ilyen a "szakszervíz". Nem viszem oda többet, az tuti.
Ellenben visszakerültek a rég várt nyári gumik:) a téliket kb már kézzel lecsipegettem volna, annyira szét voltak hullva, zúgott, rezonált.... szóval minden zajos volt. Na de most :))
Lia szépen, halkan suhan, nagyon jó ez így:)
Ma némi vasárnap is dolgozó gumis keresés után a Bibendum váltotta a szárnyas cipő márkát:)
Brigi remekül szalad az új pacskerekkel.
Ma végre megjöttek az új nyári gumik. Michelin Energy Saver fog felkerülni a hétvégén, abból is 195/60R15 88 V-s.
Elég későn, de hova siessek felkiáltással visszakerültek a nyári gumik. Halesz mintájára kiszámoltam, hogy 3.972 km-t gurult a téli gumikon. Ez elég sok. Jövőre az előirányzott téli használat: 0 km
A héten lecseréltettem a gumikat a nyári gumi alig használt Michelin. Egy kicsit nehezebb lett a kormányzás és úgy érzem jobban fekszik az úton. A jövő héten pedig a bal első felső lengőkart kell cserélni, mert egyre jobban ropog. Meg valami zörög az alváz felől, azt is megnézetem. Brutális kátyúk vannak Miskolcon. Az alapjárat még néha rendetlenkedik.
Az elmúlt 2 hét eseményei:
Elérkezett az idő, hogy kicseréljük a csúnya acélfelniket a gyári alufelnikre, és felkerüljenek a nyári gumik. Azt reméltem, hogy a nyári gumikkal, amivel vettem az autót még ezt a nyarat lehúzom, de biztonsági okokból inkább vettem rá 4 (használt) Matador gumit. Szerelve 24.000Ft volt. Azért nem újakat vettem, mert tervben van a 15" gyári felniket 16" ra cserélni.
Sikeresen átléptük a 140.000. Km-t :)
A féknyergek fekete színe sem tetszett, ezért vettem fényes piros festéket és lefestettük őket vasárnapi kikapcsolódásként a barátnőmmel :)
Sokkal jobban mutatnak a tűzpiros féknyergek :D
Az egyik kerék levétele közben sikeresen elrepesztettem a gyári kerékkulcsot... Ezért sürgősen kölcsön kellett kérnem egyet.
Költségeim:
4db nyári gumi: 24.000 Ft
Hammerite fényes piros festék: 1.750 Ft
Teleszkópos kerékkulcs: 2200 Ft
megvolt a szokásos nyárigumi-csere, a levetett téliken viszont úgy tűnik, a futófelület belső rész jobban kopott a külsőnél > ergo futómű-geometriát kell állíttatni. (éljenek a fekvőrendőrök és a lukas aszfalt.)
2011.03.10-én az autó megkapta az új nyári gumikat. Konkrétan Pirelli P Zero Nero gumikat kapott 215/45R17 méretben.
Km: 129.210