Peter88 - főkép
>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-08-06

Újabb 2 évre ez is sikeresen letudva :)
Km: 201073

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-18

A mai napon ezt is elértük :)

 
>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-18

A tavalyi év során az egyik nyári gumim oldalfala megsérült valahol, viszont csak most vettem észre, amikor tavasszal lecseréltem (volna) a téli garnitúrát. Szóval ez így kuka, kellett (volna) egy új. Csakhogy a Toyo Proxes T1 Sport már nem volt kapható, csak az utódja a Proxes Sport. Így viszont rögtön két új gumit kellett vennem. Mintázatra nincs számottevő különbség köztük, az előddel is meg voltam elégedve, remélem ez is beválik.
Km: 198115

>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-17

Télen szinte egyáltalán nem használtam az autót, néha szép időben egy kicsit megjárattam egy 40-50 km-es szakaszon, hogy ne merüljön le az akksi és persze mert mindig alig várom, hogy vezethessem :)

Egyik ilyen alkalommal indulás előtt szokásosan ellenőriztem a folyadékokat, ekkor vettem észre, hogy sokkal alacsonyabb a hűtőfolyadék szintje, mint ahogy annak lenni kellene. Aztán észrevettem, hogy a vízpumpánál ismét csöpög a hűtőfolyadék (a garázsban semmi nem látszott a padlón, mert felfogta az alsó motorvédő). 2 évet és kb. 15ezer km-t bírt ki a gyári vezérléskészletben lévő pumpa. Így aztán az esedékes szerviz kiegészült egy vezérléskészlet cserével is. Tekintve, hogy közel járok a 200.000 km-hez (197.907), az időszakos szerviz alkalmával alaposan átnézettem az autót, ha esetleg bárhol bármi elindult, akkor még időben reagáljunk rá. A szükséges beavatkozást szokás szerint a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte.

Ami cserélve lett:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- váltóolaj (Tutela Gearforce)
- vezérléskészlet vízpumpával (gyári)
- kipufogó tömítés (gyári)
- jobb oldali féltengely szimmering (gyári)
- turbócső (gyári) – volt rajta egy pici repedés

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-14

Télen szinte alig használtam az autót, így egy kényszerű akksicserével kezdődött a szezon márciusban. Éppen indultunk egy hosszú hétvégére, így azt vettem, ami volt (Banner Starting Bull 62Ah).

Sajnos ez az év sem az Alfázásról szólt, szokás szerint rengeteget dolgoztam, ezen kívül szinte minden szabadidőmet elvitte a lakásfelújítás és az ezzel járó intézni valók. Szerencsére néhány hosszabb kirándulás azért erre az évre is jutott, ilyenkor érzem, hogy még mindig mennyire szeretem ezt azt autót :) AlfaCity sajnos ismét időhiány miatt kimaradt.

Éves megtett km: 6852

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-14

Ez a rendszeres blogolás nekem továbbra sem megy, de azért röviden összefoglalom az év fontosabb történéseit.

Év elején sort kerítettem az esedékes 180ezres időszakos szervizre, illetve egy előrehozott vezérléscsere is történt, mert a vízpumpánál szivárgott a hűtőfolyadék. A szükséges beavatkozást ahogy mindig, most is a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte. Km: 182697

Cserélve lettek az alábbiak:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- gyújtógyertya (gyári)
- fékfolyadék (Tutela Top4/S)
- bal oldali led-es irányjelző
- vezérműkészlet vízpumpával
- meghajtószíj

Az év következő része Alfás szempontból sajnos unalmasan és eseménytelenül telt, rengeteget dolgoztam, költöztem, elindult egy lakáskeresési/vásárlási folyamat is, így néhány kirándulást leszámítva nem igazán jutott idő a hobbimba. Időhiány miatt sajnos AlfaCity-be sem jutottam el. :(

De – ahogy mondani szokás – a rossz után mindig jön a jó! Megkaptam a legszuperebb (elő)szülinapi ajándékot Barátnőmtől: augusztus végén részt vettünk a Hungaroringen egy vezetéstechnikai tréningen, mindketten saját autóval. Már régóta ki szerettem volna próbálni és most végre összejött! Nagyon izgalmas és tanulságos volt, mind az elméleti része, mind pedig az egyes feladatok. Jó volt biztonságos körülmények között megtapasztalni, hogyan viselkedik az autó megváltozott tapadási viszonyok között. Most az első szintű tréninget csináltuk végig (vészfékezés szárazon, vészfékezés vizes pályán, félig vizes félig száraz pályán szlalom, rántópad), de az biztos, hogy folytatjuk, amint lesz rá lehetőségünk.

Októberben még kihasználtam a szép őszi időt néhány fotó erejéig. Még mindig imádom az autómat :)

Éves megtett km: 8074

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2017-10-27

Kihasználtam a múlt hétvégi szép őszi időt és csináltam pár képet. De persze ezt megelőzte egy mosás :) Hiába 7 éves a Giu formaterve, engem még mindig rabul ejt!

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2017-10-20

Már gondolkodtam egy ideje, hogy ki kellene próbálni valamilyen növelt fényerejű izzót, nemrég el is szántam magam a vásárlásra. Az Osram Night Breaker Unlimitedre esett a választás (tompított, H7), az első tapasztalatok jók, remélem így is marad. Bár még keveset mentem vele hosszabb távon igazán sötétben, azt észrevettem, hogy az út széleit sokkal jobban látom, illetve a megvilágított terület sokkal tisztább. Nyilván az ilyen izzók gyengéje a rövidebb élettartam a hagyományoshoz képest, mivel azonban már nincs mindennapos használatban az autó, ez számomra nem annyira fontos szempont. Majd írok a további tapasztalatokról is.

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2017-10-04

Szokás szerint vannak elmaradásaim a blog vezetése kapcsán, amit most igyekszem pótolni időrendi sorrendben:

2017. 03. 02. Egy álom vált valóra 1 éve
Egész pontosan 2016.03.02-án vált valóra egy régi álmom, ezen a napon vettem meg életem első Alfáját, a Giuliettát. Majd 2016.03.15. napján lettem tagja az Alfa Amore közösségének.

2017. o5.30. Hátsó fékbetét + féktárcsa
Csereéretté vált a hátsó fékbetét és féktárcsa, így ismét meglátogattam a Formont Automobil Alfa Romeo márkaszerviz csapatát. Brembo tárcsák és Brembo betétek kerültek beszerelésre, melyek szépen teszik a dolgukat! :) Km:174429

2017. 07. 08. AlfaCity
Ez volt életem eddigi első Alfa találkozója, úgyhogy már nagyon vártam. Többen kérdezték (köztük sok off-os autós), hogy na milyen volt? Csak azt tudtam nekik is mondani, hogy nem igazán tudom megfogalmazni, volt az egész rendezvénynek egy utánozhatatlan feelingje, amit sem szóban, sem képeken nem lehet szerintem kellően átadni. Részt kell rajta venni! Egyszerűen fantasztikus volt, gratulálok a szervezőknek! Legtöbb időt a tuning autók közelében töltöttem, így az – egyébként már régóta bennem lévő – elhatározás most tovább erősödött, hogy egy kicsit egyedibbé tegyem az autómat. Azóta is büszkén viseli az autó a rendezvényt népszerűsítő matricát. Jövőre is ott leszek az tuti!

2017. 07. 29-31. Bükk, 2017. 08. 12. Mátra - élményautózás
Május közepe óta nincs napi használatban az autó, ugyanis kaptam cégeset (bár nem Alfa, legalább az is olasz – Fiat Grande Punto 1.4), ezért amikor időm engedi, szeretek egy kicsit jönni-menni a Giuliettával, útba ejtve kedvenc helyeimet is. Július végén meglátogattam a rokonaimat, akik a Bükkben laknak, így az autó is meg lett hajtva az Eger – Szilvásvárad – Dédestapolcsány útvonalon.
2017. 08. 12. Ezen a szép nyári napon a Gyöngyös – Mátraháza – Galyatető – Mátraszentistván útvonalon éltem át, hogy mit is jelent a cuore sportivo.  Bár az én autómban „csak” az alapmotor van, a DNA kapcsolót D-be tolva sokaknak okozott meglepetést ;)

>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2017-02-14

Legutóbbi olajcsere óta megtettem 11725 km-t, így itt volt az ideje egy újabb cserének, illetve átvizsgálásnak. Mivel meg vagyok velük elégedve, most is a kecskeméti Formont Automobil Alfa Romeo márkaszervizbe vittem az autót. Reggel mentem, és mivel semmi egyéb javítani való nem volt, gyorsan kész is lett.

Olaj: Selénia Star Pure Energy 5W40
Olajszűrő: gyári
Levegőszűrő: gyári
Km: 167625